کربلای ایران، قتلگاه میعادگاه عاشقان

در اسلام دو محل به نام قتلگاه وجود دارد، اول قتلگاه حضرت اباعبدالله الحسین سید الشهدا علیه السلام در کربلا و دوم قتلگاه امامزاده علی بن محمد الباقر علیه السلام (کربلای ایران)
دوشنبه، 3 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کربلای ایران، قتلگاه میعادگاه عاشقان
کربلای ایران،  قتلگاه میعادگاه عاشقان

 




 
در اسلام دو محل به نام قتلگاه وجود دارد، اول قتلگاه حضرت اباعبدالله الحسین سید الشهدا علیه السلام در کربلا و دوم قتلگاه امامزاده علی بن محمد الباقر علیه السلام (کربلای ایران) که متعلق است به حضرت علی بن امام محمد باقر علیه السلام در اردهال.
قتلگاه آن حضرت از لحاظ جغرافیایی در 4 کیلومتری و در امتداد همان رشته کوهی قرار دارد که در دامنه آن مرقد مطهر حضرت واقع شده است و تقریبا مابین زیارتگاه و قریه خاوه می باشد که در دره ای است که مسیری به روستای ازناوه می باشد.
روایت است که در میدان جنگ وقتی در شکاف دربند تشنگی بر حضرت غلبه کرد و برای وضو ساختن هم آب می خواست ، قدری بالاتر رفته سنگی را از جا برداشت به حکم الهی آب از زیر سنگ جاری شده همه با آن آب وضو ساخته ، نماز را به جماعت ادا کردند.
میدان مقدس قتلگاه ، میدان رشادت ،شجاعت ،فداکاری ،در عین حال شهادتگاه، سجده گاه آن حضرت و یارانش بود. واقعه کربلا در اینجا دوباره تکرار شد. نور دیده رسول خدا در نهایت مظلومی و بی کسی ، وقتی
شربت شهادت نوشید، خورشید تیره گشت،آسمان خون گریست ، وحشیان صحرا از چرا بازماندند.
قتلگاه یادآور صحنه های عاشورای حسینی است.
قتلگاه خون گلوی علی بن باقرعلیه السلام را به خود دیده است.
قتلگاه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام است.
کربلای ایران،  قتلگاه میعادگاه عاشقان
از شیخ ابو سعید مروی است از روزی که حضرت علی بن محمد الباقر علیه السلام را در منطقه شهید کردند تا پنجاه سال بعد چون 27 جمادی الثانی می رسید ، آوای گریه و نوحه از دل هر سنگی بر می خواست و پس از آن مدت دیگر کسی آن صدا را نشنید اکنون هزاران عاشق دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ارادتمندان به حضرت به قتلگاه آن حضرت علی بن محمد الباقر علیه السلام مشرف و نماز خوانده و به حاجات مشروع خود می رسند.
منبع: www.ardehal.org



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما