اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

با گذشت چند روز از معرفی نکسوس 4 و البته فرو نشستن طوفان سَندی، نظرات و بررسی‌های اهالی وب از گوشه و کنار رسیده و حالا می‌شود یک جمع بندی کلی درباره آن داشت.
سه‌شنبه، 23 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع
اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

 

نویسنده : نیما دادگستر



 
با گذشت چند روز از معرفی نکسوس 4 و البته فرو نشستن طوفان سَندی، نظرات و بررسی‌های اهالی وب از گوشه و کنار رسیده و حالا می‌شود یک جمع بندی کلی درباره آن داشت. چون از زیر نظر باریک‌بین افرادی با سلایق و علایق مختلف گذشته.
نمایشگر عالی، عملکرد فوق العاده، عمر باتری مناسب و البته طراحی ساده و آراسته از ویژگی‌هایی هستند که برای این تلفن هوشمند بر شمرده شده. هر چه نباشد، مشخصات این تلفن در مقایسه با رقبای امروزی‌اش، خیلی بهتر از گلکسی نکسوس و رقبای پارسال آن است و در مجموع LG توانسته تلفنی خوب برای برند نکسوس بسازد.
در ادامه با ما همراه باشید تا به طور خلاصه نظرات کارشناسان طوفان زده The Verge، انگجت، گیزمودو و ABC را با هم مرور کنیم و البته که جا را برای بررسی نارنجی در آینده، باز می‌گذاریم و وارد جزئیات نمی‌شویم.

طراحی و بدنه

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

The Verge نوشته:

طراحی نکسوس 4 خیلی شبیه گلکسی نکسوس است. یک جورهایی روی میز که باشند، از هم قابل تشخیص نیستند. تازه زمانی متوجه تفاوت‌ها می‌شوید که به آن نزدیک شوید، و تفاوت‌های بسیار محسوسی وجود دارد.
پوشش شیشه‌ای پشت کمی نگران کننده است. در حال تست کردن تلفن، اتفاقی آن را از لبه میز غذاخوری به روی کف چوبی خانه انداختم... پشتش ترک خورد.

و اما نظر Engadget:

تنها شکایت درباره این تلفن این است که خیلی راحت گرد و خاک بین شکاف‌های پشت و کنار آن می‌رود.
با تمام ستایش‌مان درباره طراحی تلفن و ساخت آن، یک خطر بالقوه وجود دارد که پوشش شیشه‌ای پشت آن است. ما که در اتاق بررسی‌مان بدبیاری نداشتیم ولی ارزش دارد که یادآوری کنیم بهتر است به هر قیمتی از پشت این تلفن محافظت کنید.

نمایشگر

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

Engadget می‌نویسد:

رزولوشن WXGA یعنی تراکم پیکسل 320 در هر اینچ ولی آرایش RGB برای زیر-پیکسل‌ها به این معنا است که قدرت نمایشی بیشتری نسبت به نکسوس سال قبل دارد. تشخیص پیکسل‌ها از هم -اگر واقعاً ممکن باشد- خیلی کم شده و زوایای دید فوق العاده هستند و نسبت به اکثر تلفن هایی که دست گرفته‌ایم، فرصت‌های بهتری برای مطالعه مقالات و دیدن فیلم ها فراهم شده. در ضمن، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که برای مطالعه زیر آفتاب ظهر تست کرده‌ایم.
و The Verge در مقایسه با گلکسی نکسوس نوشته:
نمایشگر این تلفن نسبت به گلکسی نکسوس یک پیشرفت چشمگیر است. نمایشگر سوپر AMOLED نکسوس پارسال، وقتی روی تنظیم خودکار روشنایی قرار داشت خیلی تیره می‌شد، در ضمن رنگهایش بیش از اندازه اشباع شده بود و در دوباره سازی متن‌ها هم عملکرد ضعیفی داشت. اما نمایشگر LCD نکسوس 4 چنین مشکلی ندارد و تصاویر را در هر سطحی از تنظیم روشنایی، شفاف و تمیز ارائه می‌کند.

دوربین‌ها

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

نظر The Verge:

دوربین 8 مگاپیکسل در عقب و دوربین 1.3 در جلو برای تماس‌های تصویری. دوربین عقب عالی کار می‌کند و قادر است تصاویری روشن با شفافیت رنگ عالی و نویز به نسبت کم ثبت کند. فوکوس کردن حتی روی سوژه‌های نزدیک مشکلی نداشت، ولی چند باری آرزو کردیم که ای کاش امکان عکسبرداری ماکرو کمی قوی تر از آنچه هست می‌بود.

ABC می‌افزاید:

بهبودی که از سایر موارد بیشتر تحسین می‌کنیم دوربین است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی که تصاویری به مراتب بهتر از نکسوس قبلی است و هم سطح با دوربین گلکسی اس 3 می‌گیرد.

عملکرد کلی

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

نظر انگجت:

در تست‌های واقعی، در کل از عملکرد و چالاک بودن تلفن راضی بودیم. به خصوص، واکنش‌هایش خیلی سریع، مالتی تسکینگ بسیار نرم و به ندرت دارای لگ بود. در مقایسه کنار هم، کمی از آپتیموس G کندتر به نظر می‌رسد؛ البته در اکثر موارد این کندی بی‌نهایت اندک بود ولی چند دفعه هم کاملاً به چشم آمدند.

گیزمودو می‌نویسد:

فوق العاده سریع و نرم. قدرت پردازشی اسنپ درگون S4 Pro و 2 گیگابایت رم، و نرمی بی‌نظیر حاصل از پروژه کَره این تلفن را آتشین کرده. به راحتی بهترین تجربه کاربری ما روی تلفن‌های اندرویدی تاکنون را رقم زد. در هیچ کجای سیستم عامل لگ مشاهده نشد، حتی موقع انجام بازی‌های با گرافیک بالا.

نرم افزار

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

The Verge نوشته:

نرم افزار نکسوس 4 مشابه آن تغییر عظیمی که بستنی حصیری برای گلکسی نکسوس بود نیست. در حقیقت اعشار 4.1 یک پله بالا رفته و شده 4.2 ولی این بدان معنا نیست که هیچ تغییر محسوسی صورت نگرفته. گوگل در حال بهبود سیستم عاملی است که به شکل فزاینده‌ای گیرا و نوآورانه است.

ReadWrite می‌افزاید:

چیزهایی هست که در این تجربه بیشتر می‌پسندم، البته به لطف اندروید 4.2 تلفن. نسخه جدید یک رابط کاربری فوق العاده برای دوربین دارد که به شما امکان فوکوس کردن لمسی، و انتخاب و تعیین حالات عکس برداری از طریق تپ کردن و نگه داشتن انگشت را می‌دهد.

گیزمودو شکایت دارد که:

اندروید 4.2 به سادگی بهترین نسخه سیستم عامل است (و باید باشد) ولی هنوز شکاف‌هایی هست که دوست داشتیم نمی‌بود. اندروید هنوز از یک قابلیت Find My Phone ذاتی برخوردار نیست. برای مشتریان شرکتی گوگل در دسترس هست، ولی نه برای مشتریان معمولی.

جمع بندی

اهالی وب از نکسوس 4 می‌گویند: درخشان و سریع

The Verge نوشته:

نکسوس 4 در عین اینکه کاملاً شگفت انگیز است، گیج کننده، ناامید کننده و آزار دهنده هم هست. به راحتی بهترین تلفن اندرویدی حال حاضر بازار است، و قوی‌ترین نرم افزاری را که تاکنون روی یک تلفن بوده دارد.
و نظر انگجت این است:
هر چند نکسوس 4 کاملاً بدون ایراد نیست ولی هیچ کدام از پیشینیان آن هم چنین نبودند. با این قدرت فوق العاده، دوربین بهتر و ویژگی‌های جدید، بهتر از تمام دستگاه‌های قبلی نکسوس است و آمده تا جای آنها را پر کند.

نظر شما درباره نکسوس 4 چیست؟

منبع: سایت نارنجی



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط