هم اندازه سطح توقع شما

انتظارتان از یک گوشی چیست؟ نکند انتظار دارید یک گوشی با امکانات زیاد و قیمت پایین نصیب تان شود؟ انتظار زیادی نیست؟ حتی اگر باشد و شبیه به یک رویا به آن فکر می کنید، سامسونگ پیشنهاد ویژه ای برای شما دارد؛
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هم اندازه سطح توقع شما
هم اندازه سطح توقع شما





 

SAMSUNG-S5620 Monte

انتظارتان از یک گوشی چیست؟ نکند انتظار دارید یک گوشی با امکانات زیاد و قیمت پایین نصیب تان شود؟ انتظار زیادی نیست؟ حتی اگر باشد و شبیه به یک رویا به آن فکر می کنید، سامسونگ پیشنهاد ویژه ای برای شما دارد؛ S5620 Monte یک گوشی مجهز به صفحه نمایش لمسی با قیمتی مناسب است. این گوشی از اتصالات زیادی برخوردار است و امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی را برای کاربران فراهم می کند. با این گوشی می توانید به راحتی به اطلاعاتی مثل فایل های آفیس دسترسی پیدا کنید.
S5620 Monte امکان خوبی برای وب گردی آسان در اختیار شما قرار می دهد و فرصت ناوبری (GPS) رایگان را برایتان فراهم می کند. در این گوشی تازه و ویژه، از سرویس های شبکه 3G و HSDP و Wi-Fi برای مرورگری وب و GPS و نرم افزار رایگان Navi Expert بهره می برید.
هم اندازه سطح توقع شما

صفحه نمایش

صفحه نمایش S5620 Monte، سه اینچی و لمسی- خازنی است. بنابراین، حساسیت آن به لمس دست مناسب است و نیازی به فشار زیادی ندارد. وضوح تصویری صفحه نمایش، 400×240 پیکسل است و از 256 هزار رنگ پشتیبانی می کند. با این وجود، وضوح تصویر در زیر نور خورشید چندان مناسب نیست و حسگرهای بالای صفحه نمایش در هنگام مکالمه، صفحه نمایش را نسبت به تماس با پوست صورت، غیر فعال می کند. رابط کاربری گوشی Touch Wiz2.0 است و از سیستم جاوا پشتیبانی می کند. سیستمی که میزبان نرم افزارهای زیادی همچون بازی های مختلف خواهد بود.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن S5620 امکان وارد کردن 2 هزار نام را دارد و برای پیدا کردن هر شماره لازم است حرف اول نام تایپ شود، سپس می توان شماره مورد نظر را پیدا کرد. در هنگام شماره گیری، سه گزینه روی گوشی ظاهر می شود که یکی تماس ویدئویی است، یکی ارسال پیام و دیگری اتمام مکالمه.

دوربین

دوربین S5620، یک دوربین سه مگاپیکسلی با زوم خودکار است و قادر است تصاویری با وضوح 1536×2048 پیکسل به ثبت برساند. با این وجود که دوربین آن، فلش و محافظ لنز ندارد اما ویژگی دیگر آن مثل تشخیص لبخند و نشانه گذاری تصاویر، امکان خوبی را در هنگام عکاسی برایتان فراهم می کند. عکس های این دوربین، کنتراست و تضاد کمی دارند و با دوربین سه مگاپیکسلی این گوشی، عکس های خوبی می توان گرفت. دوربین این گوشی، امکان فیلم برداری هم در اختیارتان قرار می دهد و می توانید با سرعت 15 فریم در ثانیه با آن فیلم برداری کنید.
هم اندازه سطح توقع شما

اتصالات

S5620 از چهار باند شبکه GSM پشتیبانی می کند و از اتصالات Wi-Fi,3G برخوردار است. پشتیبانی این گوشی از HSDPA، امکان دانلود سریع اطلاعات را فراهم می کند و بلوتوث آن، با A2DP کامل می شود. پورت micrOUSB آن هم، امکان انتقال اطلاعات از کامپیوتر به گوشی و بالعکس را فراهم می کند. از راه همین کامپیوترها هم می توان این گوشی را شارژ کرد.

مرورگر

گوشی S5620، شبیه به بیشتر گوشی های سامسونگ، Webkit و مبتنی بر مرورگر Dolfin است. این گوشی از Flash هم برخوردار است و می توان با لمس دست روی صفحات وب، روی متن زوم کرد. با پشتیبانی از Flash است که امکان بارگذاری و دانلود ویدئو برایتان فراهم می شود.

نرم افزار شبکه های اجتماعی

S5620 Monte امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی را فراهم می کند. در این گوشی، ابزارهایی برای دسترسی به هر یک از این شبکه ها گنجانده شده که از آن جمله می توان به ابزار مای اسپیس اشاره کرد. شما می توانید در این برنامه، پیام هایتان را به راحتی ببینید و با دوستان خود به گفت و گو بپردازید یا حتی دوست جدیدی به فهرست خود اضافه کنید. با این گوشی، امکان دسترسی به وب سایت های دیگری همچون، Picasa, Flickr, Photobucket را هم خواهید داشت و به این ترتیب می توانید تصاویر و ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید. نرم افزار Palringo، از پیش روی این گوشی نصب شده که امکان ارسال و دریافت پیام فوری در شبکه های،AIM، G-Talk ، ICQ و MSN را فراهم می کند.

نقشه

نقشه های گوگل از پیش بر روی این گوشی نصب شده اما راهنمای صوتی ندارد. نرم افزار NaviExpert 5.3 با دسترسی به NAVTEQ، نقشه 36 کشور اروپایی را در اختیارتان قرار می دهد اما برای دسترسی به این نقشه های لازم است به اینترنت متصل شوید. در این گوشی امکان دسترسی به نقشه های دو بعدی یا سه بعدی را دارید. همچنین می توانید به اطلاعات ترافیک هم دسترسی داشته باشید.

گالری عکس ها

برای دیدن تصاویر و عکس های این گوشی، لازم است که انگشتتان را از این سوی صفحه نمایش به سوی دیگر آن بکشید. با این ویژگی، مرور تصاویر با سرعت بالا امکان پذیر است ولی زوم کردن روی هر تصویر تقریباً یک ثانیه طول می کشد.

ویدیو

S5620، ویدئوها را تنها با وضوح تصویر QVGA نمایش می دهد و از فرمت ویدئویی MP4 پشتیبانی می کند.

پیام

S5620، یک صفحه کلید شماره ای- الفبایی دارد اما از آنجایی که صفحه نمایش آن سه اینچی است، به صفحه کلید کامل نیاز دارد.

ضخامت

این گوشی ضخامت بالایی دارد و طراحی اش گرد است اما ضخامت آن توی ذوق نمی زند

ابعاد

ابعاد این گوشی متناسب است، 92 گرم وزن دارد و راحت در دست جای می گیرد

طراحی ساده

سوکت جک 3/5 میلیمتری و MicroUSB در بالای این گوشی قرار گرفته است

باتری

عمر باتری این گوشی مناسب است و می توان به وسیله آن نزدیک به 10 ساعت مکالمه برقرار کرد

طراحی

هرگوشی را می توان با ویژگی های ظاهری آن به سادگی معرفی کرد. شما می توانید با مقایسه S5620 با S800 jet متوجه شوید که گوشی مورد نظر ما از S800 ضخیم تر است و طراحی گرد دارد. به این مجموعه می شود ابعاد این گوشی را هم اضافه کرد؛ 12/4×53/7×108/8 میلیمتر و وزن آن، 92 گرم را هم در نظر بگیرید و مطمئن باشید که این گوشی به راحتی در دست جای می گیرد و به دلیل طراحی ویژه اش، می توان از همه قابلیت های آن به سادگی استفاده کرد. با این وجود که طراحی این گوشی، شبیه به گوشی های قدیمی است، اما بخش پشتی گوشی از پلاستیک فشرده ساخته شده است و اثر انگشت روی بخش پلاستیکی پشت گوشی باقی می ماند. سه کلید سخت افزاری هم زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته که یکی برای مکالمه، یکی برای قطع تماس و کلید وسط برای دسترسی به منو تعبیه شده است. نزدیکی این کلیدها به هم و صفحه نمایش کوچک آن، برای استفاده بسیار راحت و مناسب است. در بخش سمت راست گوشی هم، جای ئشارژر و کلید شاتر دوربین در نظر گرفته شده و در کناره سمت چپ بالای گوشی، کلید تنظیم صدا قرار گرفته است. درکناره بالای گوشی هم پورت micrOUSB و جک صوتی 3/5 میلی متری قرار دارد و در بخش پشتی گوشی لنز دوربین، بلندگو و لوگوی سامسونگ تعبیه شده است.
هم اندازه سطح توقع شما

امکانات

اتصالات: بلوتوث، microUSB ، Wi-Fi
دوربین: 3/15 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص لبخند، نشان گذاری تصاویر و 15 فریم در ثانیه ضبط ویدئو
حافظه: 200 مگابایت
سرویس های شبکه: پشتیبانی از چهار باند شبکه GSM و دو باند شبکه HSDPA
صفحه نمایش: سه اینچی لمسی خازنی با وضوح تصویر 400-240 پیکسل و پشتیبانی از 256 هزار رنگ
وزن: 92 گرم

نقاط قوت و ضعف

+ قیمت مناسب
- S5620 Monte صفحه کلید کامل QWERTY ندارد، از نرم افزار Flash پشتیبانی نمی کند و هیچ بازی ای از پیش روی آن نصب نشده است.

دانستنیهای دیجیتال

اگر انتظار یک گوشی خوب از سامسونگ دارید، مطمئناً گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Bada مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. اما بازار ما هنوز هم نیازمند گوشی هایی مثل S5620 Monte است که دستگاهی حد واسط گوشی های هوشمند و دستگاه های معمولی است.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط