بازگشت مینیون های اغتشاش گر!

Overlord بازی نسبتاً منحصر به فرد بودی بود که با معرفی گیم پلی سوم شخص مبتنی بر کنترل مینیون ها، تنوع خوبی ایجاد کرد. بازیباز در نقش یک جادوگر قدرتمند تعداد زیادی مینیون بد جنس، اما دوست داشتنی را کنترل می کرد و با
جمعه، 1 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازگشت مینیون های اغتشاش گر!
بازگشت مینیون های اغتشاش گر!

نویسنده: سهیل منصوری



 
Overlord بازی نسبتاً منحصر به فرد بودی بود که با معرفی گیم پلی سوم شخص مبتنی بر کنترل مینیون ها، تنوع خوبی ایجاد کرد. بازیباز در نقش یک جادوگر قدرتمند تعداد زیادی مینیون بد جنس، اما دوست داشتنی را کنترل می کرد و با هدایت آن ها، مبارزه و حل معماهای متعدد که به استفاده درست از انواع متفاوت مینیونها مربوط بود، سعی می کرد بر سرزمین خیالی انسان ها فرمانروایی کند. اما اکنون که دنباله این بازی از راه رسیده است، دیگر از Overlord بدجنس و قدرتمند ما خبری نیست. در صورتی که اولین بازی Overlord و Add-on آن با نام Raising Hell را بازی نکرده باشید، شاید برقراری ارتباط با داستان Overlord 2 برای شما اندکی مشکل باشد.
در پایان بسته الحاقی Overlord ,Raising Hell داستان ما در دنیای جهنم گونه تنها ماند و مینیون ها که خیال می کردند Overlord کشته شده، پراکنده شدند. در نهایت در پایان بازی، معلوم شد بانوی Overlord باردار است و به زودی یک Overlord کوچک به دنیا خواهد آمد! داستان دومین بازی Overlord درباره ی یک پسر بچه یتیم است که نیروهای جادویی و ماورای طبیعی دارد. حدس زدن این پسر بچه، کیست؛ برای افرادی که بازی قبلی را تا پایان بازی کرده اند، اصلاً کار سختی نیست. مردم دهکده و مخصوصاً کودکان از این پسر بچه نفرت دارند و از هر فرصتی برای آزار او استفاده می کنند. پسر کوچک داستان مادر یک شب زمستانی توسط گروهی از موجودات کوتوله و دوست داشتنی که همان مینیون ها هستند؛ تحریک می شود تا کودکانی که او را آزار می دهند، ادب کرده و انتقام سختی از آن ها بگیرد. شروع داستان بازی بسیار شبیه به داستان بازی های Fable است؛ اما پس از این که پسر کوچک توانایی خود را به مینیون ها ثابت کرد، این موجودات تحت فرمان او در آمده و به خیابان ها می ریزند تا پسر کوچولو را از دست مردم بی عاطفه و حکومت ظالمی که می خواهد او را به جرم استفاده از جادو بکشد، نجات دهند. آن ها شورش می کنند، مغازه مردم را آتش می زنند و جشنی که در شهر شروع شده را به هم می ریزند و سپس به ارتش امپراتوری حمله می کنند. پس از اغتشاش وحشتناکی که پایه های امپراتوری ظالم را به لرزه در می آورد؛ پس کوچک داستان ما همراه با مینیون ها فرار کرده و به Underworldپناه می برد. سال ها بعد، پسر کوچک که البته اکنون بزرگ و به Overlord جدیدی تبدیل شده، نه برای انتقام، بلکه برای به دست گرفتن قدرت بازگشته است. اما نکته طعنه آمیز ماجرا این است که این پسر کوچک قرار نیست مردم را از دست حکومت ظالم نجات دهد، بلکه هدف او تنها تشکیل حکومت ظالمانه دیگری است!
Overlord 2 دقیقاً از همان اصولی پیروی می کند که بازی قبلی بر اساس آن بنا شده بود. گیم پلی دراین بازی از بسیاری از جهات عیناً یادآور Overlord اصلی است و تفاوت فاحشی بین دو بازی دیده نمی شود. بازیباز در قسمت اعظم بازی در حال کنترل یکی از 4 نوع مینیون موجود در بازی است و با استفاده درست از هر نوع مینیون، موانع متعدد موجود را که اکنون نسبت به نوع مینیون مورد استفاده حساس تر شده اند؛ پشت سر می گذارد. البته این به معنی یکسان بودن دوبازی نیست. در Overlord 2 بازیباز با ویژگی های جدید یا بهبود یافته متعدد ریز و درشت از قبیل هدایت وسایل مختلف جنگی، تسخیر مینیون ها برای حل معماهای جالب، قابلیت های جدید مربوط به مینیون ها مثل سوار شدن بر پشت گرگ ها و ویژگی های مشابه دیگر آشنا می شود که باعث افزایش تنوع بازی شده است؛ اما هسته گیم پلی بازی هم چنان دست نخورده باقی مانده و Overlord 2 نگارش بهینه ای از بازی اصلی است.
بازگشت مینیون های اغتشاش گر!
تنوع محیط و موجودات نیز در Overlord 2 بسیار بیشتر شده و بازی مخصوصاً از لحاظ موجودات به سطح عالی رسیده است؛ به گونه ای که بازیباز دایماً با موجودات، شرایط یا معماهای جدیدی روبرو می شود که به تغییر استراتژی نیاز دارد. بازی در مورد نحوه مدیریت نیروها سخت گیرتر شده؛ اما در صورت استفاده درست از نیروها، انجام بازی ساده تر از بازی اول است. به عنوان مثال شکست دادن سربازان امپراتوری در ابتدای بازی با استفاده از مینیون های قهوه ای بسیار دشوار است که ممکن است باعث شود بازیباز تصور کند بازی به طرز بی رحمانه ای سخت تر از بازی اول شده؛ اما در صورت استفاده از مینیون های سرخ رنگ، بازیباز به سرعت در می یابد استفاده از این نوع مینیون باعث می شود ارتش به ظاهر قدرتمند دشمن به سادگی تمام و در چشم برهم زدنی متلاشی شود. علاوه بر این معماهای بازی نیز متنوع تر و شیوه انجام آن ها به دلیل ارایه راه حل های جدید توسط بازی ( از قبیل سوار شدن مینیون های قهوه ای بر پشت گرگ ها با کشتی رانی) جالب تر شده است. از طرف دیگر ویژگی های جدید بازی از قبیل توانایی زنده کردن مینیون هایی که کشته شده اند (البته به قیمت قربانی کردن تعدادی مینیون دیگر)
باعث می شود گیم پلی بازی بسیار بهتر و قابل تحمل تر از گیم پلی سختگیر بازی اصلی شود. گرافیک بازی نیز بهبود پیدا کرده، هر چند شاید بسیاری از بازیبازها متوجه این بهبود در گرافیک نشوند. بسیاری از مدل های Overlord 2 از بازی اول بهتر شده و جلوه های ویژه بیشتری در این بازی به کار رفته است. به عنوان مثال نمایش مو، خز و پارچه و جلوه Depth of Filed به زیبایی استفاده شده است. اما مهم ترین بهبود گرافیکی بازی در تکنولوژی مورد استفاده در آن است ک باعث شده سرعت اجرای بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و اجرای بازی نرم تر شود.
موسیقی بازی نیز همانند بازی اصلی زیبا است؛ اما در Overlord 2 شاهد قطعه های موسیقی با تعداد و تنوع بیشتر هستیم. بازیباز تقریباً همیشه از موسیقی این بازی لذت می برد. از موسیقی خنده دار و فانتزی هنگام مسخره بازی مینیون ها گرفته، تا موسیقی ملایم و زیبایی که هنگام گشت و گذار در محیط نواخته می شود. در این بین موسیقی بسیار زیبای حماسی که هنگام مبارزه به گوش می رسد؛ واقعاً ارزش شنیدن، دارد، صدا گذاری بازی نیز همانند بازی قبلی، عالی و خنده دار است و بازیباز را هر چه بیشتر وارد دنیای بازی می کند. اما آن چه واقعاً باعث جذب بازیباز و مخصوصاً طرفداران بازی اصلی به این بازی می شود؛ داستان آن است. واقعیت این است که گیم پلی Overlord آن چنان خوب نیست که بتواند بازیباز را وادار به بازی کردن Overlord 2 کند؛ اما افرادی که داستان Overlord بازی قبلی و پسر کوچک بد جنس او را دنبال می کنند؛ باید این بازی را تجربه کنند. مخصوصاً باید در نظر گرفت Overlord در این بازی خواه ناخواه شرورتر از بازی اصلی است - تا جایی که بازیباز در برخی از بخش های بازی وادار می شود شریرانه ترین کارهای ممکن را انجام دهد- و احتمالاً این مسأله می تواند بسیاری از بازیبازهای شروری را که از کمبود شرارت در بازی اصلی به ستوه آمده بودند، راضی کند!!!Overlord 2 بازی خنده داری است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند؛ البته اگر بتوانید گیم پلی طولانی بازی را برای پی بردن به داستانش تحمل کنید.!
بازگشت مینیون های اغتشاش گر!

مزایا

داستان زیبا موسیقی عالی، گرافیک بهبود یافته، بهبودهای ریز و درشت گیم پلی.

معایب

عنوانی تکراری
16- گرافیک
زیبا، منظره های متنوع، موجودات زیاد، رنگ پردازی مناسب.
بازگشت مینیون های اغتشاش گر!
18- موزیک و صدا
موسیقی بسیار زیبا، صداگذاری عالی
15- گیم پلی
بهبود قابل توجه نسبت به بازی اصلی اما همچنان پر اشکال
13- جذابیت
داستان جالب دیگر به اندازه بازی اول بدیع نیست.
منبع: بازی رایانه شماره 31

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.