بازی FALLOUT3

Broken Steel نام دارد؛ از یک لحاظ با تمام DLC قبلی و هم چنین دو DLC بعدی مستقل از داستان اصلی بازی عمل کرده و در واقع مأموریت های جانبی محسوب می شدند؛ سومین بسته الحاقی بازی راه مأموریت اصلی بازی اصلی را
جمعه، 1 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی FALLOUT3
بازی FALLOUT3

نویسنده: سهیل منصوری



 
سومین بسته الحاقی Fallout که
Broken Steel نام دارد؛ از یک لحاظ با تمام DLC قبلی و هم چنین دو DLC بعدی مستقل از داستان اصلی بازی عمل کرده و در واقع مأموریت های جانبی محسوب می شدند؛ سومین بسته الحاقی بازی راه مأموریت اصلی بازی اصلی را ادامه داده و در واقع دنباله واقع دنباله واقعی این بازی اصلی، به بازیباز اجازه می دهد داستان بازی را ادامه داده و این بار به عنوان یکی از پالادین های گروه Brotherhood of Steel برای نابودی آخرین بازمانده های گروه Enclave وارد عمل شود. برای ادامه بازی، لازم است بازیباز بازی اصلی را در محل مناسب ذخیره کرده و آن را به طریق معمولی به پایان برساند. پس از پایان یافتن بازی، بازیباز در مقر BoS در Citadel بیدار می شود و اطلاع پیدا می کند که گروه Enclave اکنون به طور مستقیم با BoS درگیر شده و مأموریت می یابد تا با همکاری یک گروه از پالادین های BoS و آدم آهنی غول پیکر و ظاهراً شکست ناپذیر گروه، به یکی از پایگاه های Encalveحمله کرده و هر نوع اطلاعاتی را که می تواند، جمع آوری کند. مأموریت برخلاف انتظار BoS به آن آسانی که باید، پیش نمی رود. و پس از یک حادثه وحشتناک (که درعین حال به هیچ وجه سرپرایز محسوب نشده و کاملاً قابل پیش بینی بود!) بازیباز مأموریت پیدا می کند به تنهایی به قلب ارتش دشمن حمله کرده و آن ها را تار ومار کند. پالادین های شجاع BoS نیز در نهایت شهامت، دلاوری و هوشمندی در پایگاه باقی می مانند تا ضمن تشویق بازیباز (البته از راه دور ) نظر دشمن را به سمت خود منحرف کرده و به این ترتیب به بازیباز فرصت دهند یک تنه ارتش دشمن را به هلاکت برساند!
همان گونه که از داستان بازی نیز مشخص است؛ در BS بازیباز تقریباً از ابتدای بازی تا انتهای آن حال درگیری و مبارزه است. در واقع میزان اکشن و مبارزه در BS از تمام DLC های قبلی و حتی از DIC ضعیف (OA) Operation Anchorage ( که گرایش افراطی آن به اکشن کور، باعث شد به شدت مورد انتقاد قرار گیرد) بیشتر است؛ به گونه ای که لااقل در OA چند دیالوگ مهم در بازی وجود داشت و تصمیم های بازیباز روی روندبازی تأثیر می گذاشت؛ اما در BS حتی یک دیالوگ مهم نیز در طول بازی وجود ندارد و بازیباز یا برای لحظه های بسیار کوتاه در حال دریافت دستور از فرماندهان شجاع BoS (که جز دستور دادن چیز دیگری بلد نیستند) است یا برای مدت های مدید در حال کشتن اعضای بی شمار گروه Enclave که از زمین و آسمان حمله می کنند. روند بازی گاهی چنان تکراری و کسالت آور می شود که بازیباز احساس می کند دیگر قادر نیست این FPS ساده، کوتاه و خالی از عقل و تفکر را ادامه دهد.
در نهایت پس از پایان غیر منتظره بازی، بازیباز که از این بسته الحاقی عجیب و بی سرو ته متعجب شده؛ پی می برد BS پایان بازی را همانند بازی های The Elder Scrolls حذف می کند و به این ترتیب سازندگان بازی گامی دیگر در راه دور شدن از بازی های اصیل Fallout و پیش روی به سوی بازی های Elder Scrolls برمی دارند.
بازی FALLOUT3
این بسته نیز همانند بسته های الحاقی دیگر، سلاح ها، دشمنان و ویژگی های جدیدی به بازی اصلی اضافه می کند. علاوه بر تعداد محدودی اسلحه و دشمن جدید ( که افزایش آن ها در هر بسته ای جزو بدیهیات است)؛ در BS شاهد یک تغییر نسبتاً قابل توجه نیز هستیم.
این بسته Level Cap را از 20 به 30 ارتقا می دهد و از این رو یکی از مشکلات آزار دهنده بازی اصلی را که عملاً مانع لذت بردن از آن می شد، تا حدودی برطرف می کند. از طرف دیگر چون BS بسیار کوتاه است، به احتمال قوی بازیباز در طول این بسته تنها چند مرتبه به دست آورده و به مرتبه 30 نمی رسد و در واقع جای پیشرفت برای دو DLC بعدی باقی می ماند. به این ترتیب برای افرادی که می خواهند بازی اصلی را بیشتر بازی کنند؛ حتی اگر تمایلی به تجربه روند داستانی BS نداشته باشند؛ داشتن این DLC یک ضرورت است. برای مرتبه های بیش از 20، تعداد نسبتاً زیادی Perk جدید نیز معرفی می شود که متأسفانه بعضی از آن ها یا کاملاً بی ارزش هستند یا کاملاً مسخره و خنده دار. به عنوان مثال Perk هایی در بازی وجود دارد که بازیباز با انتخاب آن ها خوب مطلق یا بد مطلق می شود و به این ترتیب انجام کارهای خوب و بد در کل بازی مفهوم خود را از دست می دهد! اما بدترین Perk هایی که در این بسته معرفی می شوند؛ Perk هایی هستند که بازیباز را به طور عجیبی قدرتمند می کند و مفهوم نقش آفرینی در این بازی را از بین می برند. به عنوان مثال Near Perfect تمام Stat های بازیباز را به حداقل 9 می رساند که باعث می شود هر بازیباز فارغ از نوع و استیل بازی، به یک موجود بسیار قدرتمند تبدیل شود و کاراکتر بازیبازهای مختلف تقریباً هیچ تفاوتی با هم نداشته باشند (این مسأله عملاً نقش آفرینی بودن این بازی را زیر سوال می برد). غیر از ویژگی های یاد شده، BS تقریباً در تمام زمینه ها ادامه دهنده راه بازی اصلی است و از نوع گیم پلی بازی اصلی برخوردار بوده و از همان نوع اشیا و محیط ها استفاده می کند.
قبل از عرضه Fallout3، بازیبازهای زیادی سوال می کردند ما تا به حال بازی نقش آفرینی بازی نکرده ایم، آیا می توان F3 را به صورت اکشن بازی کرد؟ پس از عرضه OA و اکنون با عرضه BS، در کمال تأسف باید گفت ظاهراً سوال این بازیبازها چندان هم بیراه نبوده است!

مزایا

افزایش LEVEL CAP و قابلیت های ارتقایی جدید
بازی FALLOUT3

معایب

طراحی بسیار ناشیانه، تقریباً تمام طول بازی در حال مبارزه هستید.
15- گرافیک
عیناً مشابه بازی اصلی
14- موزیک و صدا
از موسیقی بازی اصلی استفاده شده است؛ گوینده های بازی اصلی در این بسته نیز به خوبی هنرنمایی می کنند.
12- گیم پلی
طراحی سطح پایین، فوق العاده تکراری
10-جذابیت
تقریباً ندارد!
منبع: بازی رایانه شماره 31

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.