شهید محمدرضا خسروی

آنان که از وطن هجرت گزیدند و از دیار خویش بیرون شدند، در راه خدا رنج کشیده و جهاد کرده و کشته شدند، همانا گناهان ایشان را (در پرده لطف خود) بپوشانیم و آنها را به بهشت هایی در آوریم که زیر درختانش نهرها جاری است. این
جمعه، 27 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهید محمدرضا خسروی
شهید محمدرضا خسروی

نویسنده: علی اکبری




 

عاشق چگونه می تواند به دور از معشوق باشد

بسم الله الرحمن الرحیم
آنان که از وطن هجرت گزیدند و از دیار خویش بیرون شدند، در راه خدا رنج کشیده و جهاد کرده و کشته شدند، همانا گناهان ایشان را (در پرده لطف خود) بپوشانیم و آنها را به بهشت هایی در آوریم که زیر درختانش نهرها جاری است. این پاداشی است از جانب خدا.
سخنم را با نام خدا و سلام و درود بر امام امت و شهدای به خون خفته آغاز می کنم. می نویسم اگر چه قلمم کند است و می گویم با این که گوینده نیستم و اما آخر باید گفت و خون را داد و پیام را گفت، پیام مظلومیت، همان گونه که حسین گفت و زینب و زینب ها پیام را گرفته و به دیگر نسل ها باز گفتند.
انسان از زمانی که پا به عرصه وجود گذاشت، پا به عرصه آزمایش نهاد، آزمایشی بس عظیم، آزمایشی که از جانب خدا نظارت می شد. لحظه به لحظه آن آزمایش بزرگ، در سرنوشت و مسیر و جهت زندگی انسان نقش موثری دارد.
و اما جهاد کردن در راه خدا به انسان نوید عاشق بودن به معشوق را می دهد. پس من عاشقم، عاشق آن ذات مقدس، عاشق آن وجود ابدی و ازلی، پس آخر عاشق چگونه می تواند به دور از معشوق باشد.
می روم. می روم به سوی او، چرا که ما از اوییم و بازگشت مان به سوی اوست. می روم پرواز کنم، می روم با آزادی و تعقل و اختیار، شهادت را برگزینم، می روم تا شهید و شاهد بر زندگی خود و دیگران باشم، می روم شهید بشوم. آخر شهید از شهادت خود با خبر و نسبت به آن آگاه است و اما می خواهم به گونه ای شهید شوم که از شهادتم لذت بیشتری برده و مظلومیت ملت مان را بیشتر به اثبات برسانم.
دوست دارم اگر به دست منافقان شهید می شوم، خنجر منافق از پشت تا اعماق بدنم را پاره کند تا حقانیت مان هر چه بیشتر ثابت شود.
دوست دارم اگر در جبهه به دست دژخیمان صدامی شهید شدم، اگر گلوله است بدنم را سوراخ سوراخ، و اگر ترکش است، بدنم را تکه تکه کند و همه خونم از بدنم به بیرون جهد تا خون، همه گناهانم را پاک و همه دشمنان اسلام را رسوا کند.
و اما در این گونه راه جهاد، هیچ گونه یأس و نومیدی راه ندارد، چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید:
هر کس در راه خدا جنگ کند، پس کشته یا فاتح گردد، به زودی او را اجری عظیم عطا خواهیم کرد. پس باید جهاد کرد و جنگید و ائمه کفر را کشت تا فتنه ها بخوابد. باید جهاد کرد.
والسلام
منبع: اکبری، علی؛ (1390)، وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.