تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!

با اینکه شهرهای بازی وسعت زیادی ندارند؛ ولی از کمبود جزییات رنج می برند. محیط های بازی رنگارنگ طراحی شده اند و حس بودن در یک مکان فانتزی را القا می کنند؛ اما گرافیک بازی از لحاظ فنی بسیار ضعیف است. بازی در
دوشنبه، 7 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!
 تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!

نویسنده: شهاب سبزی



 
Elemental: War of Magic

مزایا:

امکانات فراوان، قابلیت شخصی سازی شخصیت ها در وسعت بالا
تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!
تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!

معایب:

یک عنوان تکمیل نشده ی سرشار از باگ!
با اینکه شهرهای بازی وسعت زیادی ندارند؛ ولی از کمبود جزییات رنج می برند. محیط های بازی رنگارنگ طراحی شده اند و حس بودن در یک مکان فانتزی را القا می کنند؛ اما گرافیک بازی از لحاظ فنی بسیار ضعیف است. بازی در بخش صدا هم ضعیف عمل کرده و صدای راوی علاوه بر این که بسیار بی حس از آب درآمده، یک تقلید ضعیف از عناوین مشابه به شمار می رود.
معمولاً محصولات کوچکی که سعی دارند در میان رقیب های پرتعداد خود به جایگاه بالایی دست یابند و نتیجه ای بیشتر از پتانسیل ذاتی خود ارائه دهند، از پیش محکوم به شکست هستند. War of Magic (WOM) هم یکی از این محصولات است که علیرغم داشتن مشکل های اساسی، تلاش داشته بیشترین Content هایی که در بازی های استراتژی نوبتی دیده ایم ارایه دهد. به نظر می رسد سازندگان هنگام ساخت بازی خیلی سرشان شلوغ بوده که مجبور شده اند کیفیت بسیاری از بخش های بازی را پایین آورند و حتی مشکلات موجود در بازی (که خود سازنده ها نیز از آن ها آگاه بوده اند) را نادیده بگیرند و در نهایت یک محصول ناقص سرشار از باگ را راهی بازار کنند.
بازیباز کنترل یک شخصیت خیالی (که در بازی Sovereign نامیده می شود) را به عهده می گیرد. در آغاز بازی تعدادی یونیت به شما داده می شود تا بتوانید المان های سنتی بازی های نقش آفرینی از قبیل قدرت، ورزیدگی، هوش، و .. شخصیت را تعیین کنند. Sovereign توانایی استفاد از تعدادی جادوی مشخص را هم دارد. بازی در یک سرزمین فانتزی آغاز می شود که با جادو پرشده و امپراطوری های خیالی زیادی در آن وجود دارد. شما باید کنترل یک امپراتوری تازه تاسیس را برعهده بگیرید و با گسترش آن و شکست امپراطوری های دیگر، کل نقشه را زیر سلطه ی خود درآورید. البته غیر از راهکارهای جنگی، می توانید با دشمن ها از طریق گفتگو به نتیجه ی مطلوب برسید. ماموریت ها و آیتم های قابل استفاده ی بازی به طور کاملاً تصادفی روی نقشه ها پراکنده شده اند ومثلاً یک ماموریت می تواند هنگام برخورد با یک هیولای سرگردان آغاز شود. همچنین ممکن است یک شخصیت بی طرف را ببینید و بتوانید او را استخدام کنید تا وارد نیروهای شما شود. هنگام انجام ماموریت ها هم همیشه باید مواظب باشید که آسیبی به شهروندها نرسانید؛ زیرا این کار از میران شهرت (Reputation) شما کم می کند.
تجربه ی دنیای فانتزی در بستر باگ!
رابط کاربری بازی با این که اختیارهای زیادی به بازیباز می دهد؛ اما به شدت گنگ و ناکارآمد طراحی شده و به همین خاطر ممکن است بسیاری از بازیبازها از همان ابتدا نتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند. تقریباً هیچ توضیحی در مورد چینش گزینه ها داده نمی شود و بازیباز مجبور است با استفاده از سیستم آزمون و خطا، گزینه های بازی را یکی پس از دیگری تست کند تا از عملکرد آن ها آگاه شود. البته این بخش از بازی، از شر باگ ها در امان نمانده و گاهی مجبورید چندین بار روی یک دکمه کلیک کنید تا عمل کند. از طرفی کنترل بازی هم از مشکل های مشابه رنج می برد. گاهی باید چندین مرتبه از شخصیت های تحت اختیارتان بخواهید حرکت کنند و به نقطه ی دلخواه شما بروند تا این کار را انجام دهند. هنگام مبارزه ها هم به احتمال زیاد با مشکل هایی از قبیل مواجه خواهید شد که به شدت به گیم پلی بازی لطمه زده است.
هنگامی که Sovereign مشغول فتح نقاط بیشتری از نقشه است، جمعیت شهرهای تان بیشتر می شود، مرتبه (Level) شخصیت تان بالا می رود و نفوذ جغرافیایی شما افزایش می یابد. در ابتدای توافق نامه ها، پیدا کردن منبع های غنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به شرطی که منبع های مورد نیازتان را در بازی شناسایی و مسیر درست آن را دنبال کنید. شما همچنین می توانید از کشتی های حمل و نقل برای حمل واحدها استفاده کنید تا مکان های مختلف بازی را از طریق دریا کنترل کنید. البته در این مورد باید مواظب باشید که به تمام جنبه های توافق نامه های دریایی توجه کنید؛ زیرا ممکن است معامله ای در دریا صورت بگیرد که باعث به وجود آمدن یک واحد کاملاً بیهوده برای شما شود. البته تمام تلاش های شما برای تسهیل و گسترش قلمروتان با دردسر روبرو نمی شود. ممکن است از خواص جادویی قطعه هایی که به دست می آورید نیز استفاده کنید و به وسیله ی آن مدرسه بسازید تا سرعت کسب تکنولوژی تان بالا برود. تنوع قراردهای موجود در بازی بسیار بالا است به طوری که می توانید هر نوع قراردادی (اعم از جنگی، غیرجنگی، تجاری و ...) را با کشورهای دیگر امضا کنید. قراردادهای جنگی بیشتر وقت ها، می تواند کمک بالایی به شما بکند. مثلا ًممکن است در وسط شهرهای یک امپراتوری بی طرف گیر بیافتید و یک قرارداد غیرجنگی با آن امپراطوری امضا کنید. اگر در این حالت قراردادتان به قرار داد بالایی اهمیت بدهد، بعدها با کمک کشور طرف قرارداد، فتح سرزمین های توسعه نیافته برایت تان راحت تر می شود. البته در بسیاری از بخش های بازی هوش مصنوعی دشمن ها در پایین ترین سطح قرار دارد. در همه ی نبردها می توانید دشمنان را به راحتی شکست دهید و شهرهای شان را مال خود کنید. متاسفانه وجود درجه های سختی فراوان در بازی هم کمکی به بالارفتن هوش مصنوعی دشمن ها نکرده و حتی روی سخت ترین درجه ها نیز رفتار مطلوبی از آن ها نمی بینیم.
با تمام مشکل هایی که در بازی وجود دارد، بخش های شخصی سازی کاراکترها بسیار غنی و با امکانات فراوان طراحی شده است. در این بخش از بازی علاوه بر توانایی تنظیم قدرت های جسمی شخصیت ها از جمله Attribute ها (به روش سنتی بازی های نقش آفرینی) و تعیین نقاط قوت و ضعف کاراکترتان، می توانید ظاهر او را طراحی کنید. همچنین باید برای شخصیت خود یک نژاد ویژه را انتخاب و نژادهای هم پیمان و دشمن با او را هم تعیین کنید.
WOM این پتانسیل را داشت تا به یک بازی خوب تبدیل شود؛ ولی متاسفانه وجود باگ ها و مشکل های فراوان باعث شده به یک عنوان شکست خورده تبدیل شود. باگ های بازی حتی در نصب و اجرای آن هم وجود دارند؛ به طوری که تا این لحظه و طی مدت کوتاهی، سازنده ها هفت Patch مختلف برای بازی منتشر کرده اند تا شاید اندکی از مشکل های بازی برطرف شود؛ هرچند اگر با وجود این Patch ها بتوانید بازی را راحت و بدون مشکل اجرا کنید، باید خود را فرد خوش شانسی بدانید!
منبع: بازی رایانه (ش38)

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.