GTA دنیای اسباب بازی ها

TS3 از موتور گرافیکی انحصاری استودیو سازنده یعنی Avalanche software بهره می برد. گرافیک بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و طراحی هنری بازی واقعا مثال زدنی و محیط ها سرشار از رنگ آمیزی های زیبا است.
دوشنبه، 7 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
GTA دنیای اسباب بازی ها
GTA دنیای اسباب بازی ها

نویسنده: کسری کریمی طار



 
Toy Story 3

مزایا:

مراحل کاملاً متفاوت، گرافیک بسیار خوب، استفاده از صداگذاران انیمیشن ها، مد xoB yoT
GTA دنیای اسباب بازی ها

معایب:

بعضی مراحل خسته کننده هستند، استفاده نکردن از تمامی پتانسیل بازی
TS3 از موتور گرافیکی انحصاری استودیو سازنده یعنی Avalanche software بهره می برد. گرافیک بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و طراحی هنری بازی واقعا مثال زدنی و محیط ها سرشار از رنگ آمیزی های زیبا است. علاوه بر گرافیک، فیزیک بازی بسیار خوب طراحی شده و آبجکت های قابل تخریب بسیاری در مراحل وجود دارد. بازی از آهنگ ها و تم های اصلی انیمیشن (همچون آهنگ You ve Got a Friend in Me) بهره می برد. همچنین همه صداپیشگان انیمیشن، صدای خود را به شخصیت های بازی قرض داده اند. وجود صداپیشگانی چون تیم الن (صداپیشه باز) و تام هنکس معروف (صداپیشه وودی) می تواند برای طرفداران سری بسیار جذاب است.
به شخصه از قراردادن دو ترکیب بازی/ فیلم و بی کیفیت در کنار هم خسته شده . ساخت بازی بر اساس یک فیلم یا انیمیشن معروف یک کار کلیشه ای است، اما از آن کلیشه ای تر کیفیت بد این آثار است. خوشبختانه همیشه استثناهایی وجود دارد که باعث شکسته شدن این روند تکراری می شود. عنوانی که وظیفه خطیر سنت شکنی را به عهده گرفته Toy Story 3 (TS3) است. این بازی مجموعه ای از المان ها و نکات مثبتی که در بازی های امروز استفاده می شود را در کنار هم قرار داده و نتیجه آن اثری کاملا در خور توجه است.
GTA دنیای اسباب بازی ها
در بدو ورود به بازی منوی جالب TS3 بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می کند. منوی بازی مانند یک نقشه بزرگ تهیه شده و برای دستیابی به همه ی نقشه باید بازی را به پایان برسانید. داستان بازی کاملاً بر اساس انیمیشن TS3 ساخته نشد و همین موضوع باعث شده حتی در صورت ندیدن انیمیشن این اثر برای شما جذاب باشد؛ هرچند با توجه به این که بیشتر علاقه مندان به سری داستان اسباب بازی، تا به امروز قسمت سوم این سری را دیده اند؛ سازندگان نهایت تلاش خود را کرده اند که با ساخت یک بازی مهیج تجربه TS3 را بیش از پیش گسترش دهند. بازی در مجموع دارای 9 مرحله است که در هر مرحله می توانید کنترل یکی از سه شخصیت وودی، باز و جسی را به عهده بگیرید. بزرگترین نقطه قوت TS3 طراحی مراحل فوق العاده مدام با مراحل تکراری و یکنواخت روبه رو شوید. تک تک 9 مرحله بازی با یکدیگر متفاوت هستند و همین موضوع باعث جذابیت این اثر شده است. در بعضی از مراحل هر سه شخصیت در پیشروی بازی مفید هستند و بقیه مراحل شما باید با یکی از آن ها به بازی بپردازید. در مراحل چند نفره بازیباز باید یک یا چند ماموریت را به پایان برساند. در این مراحل می توانید در هر لحظه یکی از سه شخصیت مذکور را انتخاب کرده و با وی بازی را ادامه دهید. بازی طوری طراحی شده که شما موظف به انتخاب هر سه شخصیت در طول بازی هستید و قدرت منحصر به فرد هر کدام از آن ها موجب پیشروی بازی می شود. به طور مثال وودی می تواند اسب سواری کند و ضربه های محکمی بزند؛ باز قابلیت پرتاب دیگر اعضا را دارد و بسیار سریع است و در نهایت جسی می تواند با پرش های بلند خود به بازیباز کمک کند. هر چند TS یک بازی پلتفرمر به حساب می آید؛ اما با وجود مراحل مختلف بیشتر می توان لقب یک بازی اکشن / ماجراجویانه را به آن داد! مراحل چند نفره بازی بیشتر حالت پلتفرمر دارند و با پرش از جایی به جای دیگر و استفاده از قدرت های شخصیت های مختلف مراحل به پایان می رسد. با این وجود در مراحل تک نفره (مراحلی که موظف هستید با یک شخصیت بازی را انجام دهید) بازی تم اکشن را به خود می گیرد. مثلا در مرحله اول شما به جای وودی قرار می گیرید و باید به همراه اسب وی (Bullseye) از دست Doctor pork chop فرار کنید یا در یکی دیگر از مراحل به جای باز قرار می گیرد و باید با دشمنانی کهکشانی مبارزه نمایید. هرچند در هر کدام از این مراحل دارای طراحی منحصر به فرد هستید؛ اما این موضوع همیشه یک عنصر مثبت به حساب نمی آید. در واقع همین موضوع باعث می شود بازی تعادل خود را در زمینه هیجان و جذابیت از دست دهد و ممکن است یک مرحله بسیار جذاب به نظر آید و مرحله بعدی کاملا خسته کننده دیگر مشکل بازی دوربین نه چندان دقیق آن است که بعضی وقت ها موجب دردسر بازیباز می شود.
هرچند به پایان رساندن بخش داستانی بازی بین 5-7 ساعت وقت می برد؛ اما بخش دیگری به نام Toy Box در بازی وجود دارد که کاملا با بخش داستانی متفاوت است. در این بخش بازیباز به جای یکی از سه شخصیت اصلی حضور می یابد و باید به عنوان کلانتر شهر مرزی انجام وظیفه کند. این بخش کاملا شبیه به بازی های open-world طراحی شده و بازیباز می تواند مراحل متنوعی را انجام دهد. آیتم ها و اجسام زیادی در شهر وجود دارند که بازیباز می تواند آن ها را جمع آوری کند. ماموریت های بسیاری در سراسر شهر وجود دارد که بعضی آن ها بسیار سرگرم کننده و متاسفانه بعضی دیگر خسته کننده هستند. با این وجود Toy Box بخشی است که می تواند توجه بسیاری از بازیبازها را به خود جلب کند. دیگر قابلیت جالب این بخش درست کردن محیط شهر به دلخواه خود است که بسیار لذت بخش است. در نسخه Ps3 می توانید به جای امپراتور زرگ ظاهر شوید و از اسلحه و ماشین وی استفاده کنید. با وجود همه این موارد بخش Toy Box هم TS3 را به سطح یک بازی عالی نمی رساند. مشکل اصلی TS3 این است که سازندگان موارد جذاب بسیاری از کنار هم قرار داده اند؛ اما توانسته اند از سطح یک بازی خوب بالاتر برود.
در نهایت TS3 هر چند یک اثر عالی به حساب نمی آید؛ اما کیفیت آن در حدی است که بتواند خود را بالاتر از بسیاری از بازی / فیلم های عادی بداند و با توجه به مادها و مراحل متفاوت خود لیاقت این را دارد که به عنوان یک بازی مستقل از انیمیشن معروفش به آن نگاه شود.
منبع: بازی رایانه (ش38)

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.