انتخابات مظهر حماسه سیاسی نظام اسلامی

سال 92 به فرموده رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهاده شده است. در بادی امر مصداق اتم و اکمل این دو حماسه شاید کمی مبهم باشد، که به راستی مصداق حماسه چه خواهد بود و با خلق کدام امر و با
دوشنبه، 9 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات مظهر حماسه سیاسی نظام اسلامی
انتخابات مظهر حماسه سیاسی نظام اسلامی

 





 
سال 92 به فرموده رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهاده شده است. در بادی امر مصداق اتم و اکمل این دو حماسه شاید کمی مبهم باشد، که به راستی مصداق حماسه چه خواهد بود و با خلق کدام امر و با نمایش کدام کار سیاسی می توان حماسه آفرینی کرد. از همین روی برای تبیین مصداق واقعی حماسه می توان از سخنان معظم له در مشهد مقدس استفاده کرد. سخنان مهمی که مشتمل بر موضوعات متعددی بوده است، که یکی از جنبه های آن تببین مفهوم حماسه در عرصه سیاسی بوده است.
مقام معظم رهبری در سخنرانی اولین روز سال جاری در مشهد مقدس مصداق حماسه آفرینی در عرصه سیاسی را برای ما تبیین فرمودند، ایشان سنگر ما برای تلاش و حماسه آفرینی در عرصه سیاسی را که همان انتخابات(ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا) بوده بیان داشتند، اما به همین بسنده نکردند. یعنی حضور صرف را از ما نمی خواهند، بلکه خواسته ایشان حضوری حماسه گونه است، حضور حماسه گونه دارای ویژگی هایی است که می توان این موارد را از ویژگی های حضور حماسی دانست:

1. حداکثری بودن:

حضوری برای نظام اهمیت خواهد داشت که بیشترین تعداد از افرادی که می توانند در انتخابات شرکت کنند، پای صندوق های رای حاضر شوند، که البته این امر فقط مربوط به کشور ما نیست و در همه کشورها و هر کجا که در آن انتخابات و دموکراسی چه از نوع مستقیم و یا غیر مستقیم وجود دارد، حضور حداکثری مردم اهمیت بسزایی دارد. و هر چه آمار حضور و شرکت مردم در انتخابات بیشتر و با شکوه تر باشد، قدرت آن کشور در جامعه جهانی و میزان نفوذ آن کشور در بین کشورهای دیگر بیشتر خواهد بود.

2. پرشور و شعور بودن:

در کنار حضور حداکثری مردم، حضور پر شور و شعور از ویژگی های دیگر حماسه سیاسی خواهد بود. حضور پرشور، یعنی اهمیت داشتن و بی تفاوت نبودن مردم بر سرنوشتشان و ایجاد فضایی مناسب برای انتخاب آگانه و در عین حال انتخابی همراه با شعور و از روی دقت و با توجه به عملکرد و رزومه هر یک از کاندیداها تا با انتخاب فرد اصلح گامی مهم در طول 4 سال تصدی وی بر قوه مجریه برداشته شود.

3. حضور همه سلایق دلبسته به نظام :

از دیگر ویژگی های حضور حماسی در حماسه سیاسی یعنی انتخابات، حضور همه سلایق در انتخابات است، البته همه سلایقی که به نظام اسلامی و انقلاب و آرمان های امام و شهدا دلبسته اند، و به این امور اعتقاد دارند، و این امری واضح و مبرهن است. در هیچ جای دنیا از آمریکا گرفته تا اروپا و هر جای جهان هرگز به افرادی که قانون و کلیت و آرمان های آن نظام را قبول ندارند، اجازه ورود نخواهند داد. در کشور ما هم عقل حکم می کند که این انقلاب را که خون هزاران شهید برای آن ریخته شده است را دو دستی به نا اهلان و نامحرمان تحویل ندهیم.
به هر روی با نزدیک شدن به انتخابات و ضرورت حضور حماسی مردم در خلق حماسه ای جدید، بر ما فرض است که تمام تلاش خویش را انجام دهیم تا حضور حداکثری در انتخابات را شاهد باشیم که این امر مظهر عزت و آبروی و اقتدار و اراده ملی و نماد مردم سالاری دینی نظام اسلامی در عرصه بین المللی خواهد بود.
منبع:بولتن نیوز



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.