گزارشی از نشست خبری محمد غرضی

محمد غرضی از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نشستی خبری، اظهار داشت: ستاد من قلب مردم است. اگر مردم به حق من قانع بودند رای می‌دهند و من از هر راهی که شده با مردم سخن می‌‌گویم.
شنبه، 4 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارشی از نشست خبری محمد غرضی

گزارشی از نشست خبری محمد غرضی

 

 

 

 

 

محمد غرضی از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نشستی خبری، اظهار داشت: ستاد من قلب مردم است. اگر مردم به حق من قانع بودند رای می‌دهند و من از هر راهی که شده با مردم سخن می‌‌گویم.

وی ادامه داد: رقبای من شخصیت و کارهای مخصوص خود را دارند و بنده در مقام رقابت نیستم، بلکه در مقام تبیین دولت ضد تورم هستم.

غرضی به تشریح دولت متبوع خود مبنی بر دولت ضدتورم پرداخت و گفت: دولت متورم اشتغال، ازدواج ایجاد نمی‌کند و ما یک نسل سوخته‌ای هستیم که تورم ما را گرفتار کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من تورم را درک و با آن آشنایی دارم، گفت: ما باید دولت ضدتورم تشکیل دهیم که این خود احتیاجی به ستاد ندارد بلکه نیازمند انسجام اجتماعی است.

وی روش برنامه دادن دولت‌‌ها را نامناسب دانست و گفت: این روش در چند سال گذشته به ما ضربه زده چرا که دولت‌ها برنامه می دهند و بعد معلوم نیست که چقدر از این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

غرضی کاهش تورم و افزایش اشتغال را دو طریق برای دولت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ‌تورم و اشتغال نرم‌افزار دولت‌هاست و برنامه‌های فیزیکی نیز سخت‌افزار، که دولت‌های متاسفانه بیشتر بر روی سخت‌افزار تاکید داشته‌اند. مثلا می‌گویند چقدر سد، چقدر نیروگاه و یا چقدر مدرسه ساخته‌ایم ولی نگفته‌اند با پول ملی و جیب فقرا چه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: دولتی موفق است که کشور را با تورم کم و اشتغال زیاد اداره کند، بنابراین دولتی اگر بر روی کار بیاید که نتواند تورم را مهار کند، انگار کاری نکرده است.

غرضی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما گفته‌اید 55 میلیون رای دارید، این با چه ساز و کاری و یا چه منبع موثقی است، گفت: من نگفتم 55 میلیون رای، بلکه گفته‌ام 1+55 میلیون نفر که همه اینها خواهان دولت ضدتورم هستند. اینکه من صرفا بگویم که 55 میلیون رای دارم که می‌شود دیکتاتوری!

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری بر این اساس که آیا به نفع روحانی یا عارف کنار می‌روید، گفت: این سوال را هنگام ثبت‌نام نیز از من پرسیدند که من گفتم من در این بزرگان و هیچ کس دیگری هیچ نفعی نمی‌بینم. من 72 سالم است و 60 سال است که به نفع هیچ کسی کنار نرفته‌ام و نمی‌روم. چرا که بقیه شعار ضد تورم نمی‌دهند من می‌‌گویم تورم باید به صفر برسد.

غرضی در خصوص سابقه خود در دولت میرحسین موسوی و هاشمی نیز گفت: من مدت 16 سال در دولت آقایان موسوی و هاشمی حضور داشتم و آن اتفاقی که در کارگزاران افتاد ابتدا تبلیغ توسعه بود و من به عنوان نفر اول در سال 75 آن را امضا کردم که بعدها تبدیل به حزب شد که بنده نه دیگر در آن مشارکت و نه عضو و نه از منطق سیاسی کارگزاران دفاع می‌کنم.

وی در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما به اصلاح‌طلبان نزدیک هستید یا خیر، گفت: آنان دولت تشکیل دادند اما من را در کابینه خود معرفی نکردند. اصولگرایان نیز همین‌طور. چون من در ابتدای انقلاب به حضرت امام نزدیک بودم و سابقه داشتم، امام و مسئولان آن دوران به بنده مسئولیت و سمت دادند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من نه عضو کارگزاران و نه نزدیکی سیاسی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارم.

غرضی در ادامه سخنان خود به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و یادآور شد: شخصیت هاشمی بعد از انتشار کتاب مبارزه با استعمار که مربوط به امیرکبیر است در سال 42 شروع شد و در سال 43 که منصور اعدام شد، جزء متهمین بود و در جریان زد و خوردهای خیابانی به زندان افتاد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه تاسیس حزب جمهوری اسلامی باعث اختلاف نظر در انقلاب شد، چرا که یک عده شدند حزب و صاحب قدرت و مجلس را گرفتند. زمانی آقای مرحوم مطهری در خصوص این حزب به من گفتند اگر حزب برای حفظ انقلاب است خدا کمکشان کند.

«امام فرمودند که حزب الهی به خود دعوت نمی‌کند بنابراین در سال 62 حزب آرام آرام حذف شد؛ هاشمی رفسنجانی نیز رئیس مجلس و همه کاره جنگ و بعد هم که امام (ره) به ملکوت اعلی پیوست رئیس‌جمهور و تا الان نیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است».

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به خبرنگاری که سوال کرد ارزیابی شما در مورد عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی چیست، گفت: این نظر شورای نگهبان است، چه نظری من می‌توانم بدهم. خیلی‌ها هم می‌گفتند من رد می‌شوم اما تایید شدم. ممکن است شما به مرجع قانونی ایراد داشته باشید اما آن مربوط به مرجع قانونی است.

غرضی با تاکید بر اینکه دولت‌‌های متورم جیب فقرا را خالی می‌کنند، اظهار داشت: مردم با دولت‌هایی مخالفند که جیب مردم را خالی می‌کنند.

وی از دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد انتقاد و تصریح کرد: در دولت آقای هاشمی ارز 150 تومانی 450 تومان، دولت آقای خاتمی از 450 به 900 تومان و در دوران آقای احمدی‌نژاد این نرخ از 900 تومان به 3 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فتنه سال 88 و حوادث کوی دانشگاه تهران در سال 78، گفت: من به لحاظ پایگاه اجتماعی نه حوادث 88 و نه 78 را سیاسی نمی‌دانم و معتقدم اینها جریاناتی است که دولت‌ها مسبب آن شدند و پایه آن نیز اجتماعی است.

غرضی اضافه کرد: انقلاب اسلامی پایگاه اجتماعی‌اش از هر گروه سیاسی دیگر قوی‌تر است و پایگاه انقلاب عامه مردم هستند اما این گروه‌های سیاسی حاشیه مردم هستند.

وی گفت: حادثه سال 78 اتفاقی بود زیر سر دولت‌ها که عده‌‌ای از آن سوءاستفاده سیاسی کردند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در بخش دیگری از سخنان خود مسئله اصلی سیاست خارجی را ایران و آمریکا دانست و گفت: آمریکایی‌ها از نفوذ ایران می‌ترسند.

غرضی در خصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت: 60 سال پیش آقای مصدق با آمریکا مذاکره کرد، اما آنان آمدند کودتا راه انداختند و دولتش را متوقف کردند و امروز نیز مسئله اتمی بهانه است. چرا که آمریکا چشم دیدن کشور و دولت مستقل که وابسته به آنها نباشد را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما در مسئله هسته‌ای‌مان خلافی انجام نداده‌ایم، اظهار داشت: مسئله اتمی بهانه است. اگر دولت آقای خاتمی نیز تا به امروز ادامه پیدا کرده بود همین وضع بر سرش می‌آمد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، خطاب به آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد:‌ بنده از طرف ملت ایران می‌گویم تا زمانی که آمریکا نظر براندازانه داشته باشد، ملت ایران زیر بار نمی‌رود.

غرضی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت اصلاحات در مقطعی انرژی اتمی را متوقف کرد، گفت: بله، دولت اصلاحات 2 سال تمام این کار را انجام داد اما غربی‌ها همکاری نکرده‌اند و مقام معظم رهبری گفت اینها دروغ می‌گویند و رهبری تیغ آمریکا را شکست.

وی تاکید کرد: ایران دولت نیست، ملت است. ایران اشخاص نیستند بلکه انقلاب است و انقلاب هیچ گاه تمام نمی‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی بر این اساس که شورای نگهبان از کاندیدا برنامه‌شان را خواسته بود، آیا شما برنامه خود را ارائه کردید؟ گفت: من خواهش کردم که برنامه‌ام را بدهم اما آنها گفتند ما از شما برنامه نمی‌خواهیم.

غرضی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز، گفت: این سیستم از اول انقلاب اعمال می‌شده و بنزین 3 تومانی را یک تومان از مردم می‌گرفتند بنابراین این همیشه در دولت‌ها اجرا و مدنظر قرار می‌‌گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: وقتی یک دولت ضدتورم تشکیل شد باید تورم تنزل یابد و در این صورت است که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عملی می‌شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط