عوامل نفرت از یهود (6)

فعّالیت های اقتصادی غیر تولیدی یهودیان

از ویژگی های یهود این است که فعّالیت های اقتصادی آنان در حوزه های غیر تولیدی متمرکز است. یهودیان همواره از شغل های دشوار و پر زحمت روی گردان بوده و به طور کلی از انجام فعّالیت های جسمانی دوری می ورزند و
يکشنبه، 10 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فعّالیت های اقتصادی غیر تولیدی یهودیان
فعّالیت های اقتصادی غیر تولیدی یهودیان

نویسنده: احمد کریمیان




 

عوامل نفرت از یهود (6)

از ویژگی های یهود این است که فعّالیت های اقتصادی آنان در حوزه های غیر تولیدی متمرکز است. یهودیان همواره از شغل های دشوار و پر زحمت روی گردان بوده و به طور کلی از انجام فعّالیت های جسمانی دوری می ورزند و ترجیح می دهند برای دست یابی به سود و ثروت بیش تر، از ذهن و ابتکار خود بهره گیرند، تا عضلات بدن خویش.
بدین جهت یهودیان سراسر جهان تمایل دارند به کارهای کم زحمت و پر درآمد و سریع الحصول، مانند رباخواری، صرّافی، معاملات طلا و نقره و جواهر، تجارت اشیای عتیقه و در سده های اخیر بانکداری ... بپردازند و در بسیاری از جوامع، این امور در انحصار آنان قرار دارد؛ امّا به عکس، پرداختن به حرفه ی کشاورزی، هیچ گاه در فرهنگ مشاغل یهود وارد نشده است؛(1) زیرا اصولاً کشاورزی نیازمند تلاش فراوان و اکتفا به درآمد محدود، آن هم در زمانی نسبتاً طولانی است.
گرچه عامل مؤثر دیگری که موجب می شود یهودیان به امر کشاورزی نپردازند این است که کشاورزان، پای بند آب و خاکند و این طایفه به دلیل عدم اطمینان از اقامت مستمر در یک مکان همواره در انتظار حوادث ناگوار آینده اند و خود را آماده ی کوچ کردن از یک منطقه به منطقه ای دیگر می دانند. از این رو، وابسته به زمین نمی شوند؛ ولی علت اصلی نپرداختن این قوم به فعّالیت های کشاورزی، خصلت های قومی آنان بوده است. به ویژه که زراعت، مستلزم تعامل و آمیزش با دیگران است، و این امر با روحیات این طایفه سازگار نیست. بالاتر این که تلمود طی قرون متمادی، در گوش آنان خوانده است که «هیچ کاری پست تر از کشاورزی در زمین نیست.»
از سوی دیگر، یهودیان بنا بر اصل «جنگ ها موسم چیدن محصول یهودیان است(2)»، علاوه بر آن که پنهانی و غیر مستقیم در افروختن آتش بسیاری از جنگ ها دست داشته اند، استعداد شگرف خود را همواره در بهره برداری اقتصادی از این جنگ ها آشکار ساخته اند. در این جا تنها به ذکر یک نمونه بسنده می کنیم.
زمانی که آتش جنگ واترلو میان ناپلئون و ولینگتون شعله ور بود، بازار بورس لندن در آستانه ی بحران قرار گرفت. تاجران اروپایی از سرنوشت این جنگ و پیروزی احتمالی ناپلئون، احساس نگرانی می کردند.
امشیل روچیلد، جدّ اعلای خاندان روچیلد و سرمایه دار معروف، این جنگ را فرصتی مغتنم شمرده و می دانست چنان چه ناپلئون در این جنگ پیروز شود، ارزش بورس لندن سقوط خواهد کرد، و اگر فرانسه شکست بخورد، بازار و اقتصاد انگلیس رونق می یابد. او با استفاده از کبوتران نامه رسان و گماردن تعدادی قایق مجهّز به نشانه های نوری در فاصله های معیّن در عرض دریای مانش، توانست زودتر از دیگران، خبر شکست ناپلئون را در جنگ واترلو دریافت کند.
او با دریافت این خبر، بلافاصله از راه ایادی خویش، شایع کرد که ناپلئون پیروز شده است. با انتشار این شایعه، بلافاصله اوضاع اقتصادی لندن در هم ریخت و بازار بورس به شدت سقوط کرد و سهامی که از بهای بالایی برخوردار بود، ناگهان به ثمن بخس، برای فروش عرضه شد. امشیل روچیلد نیز با اغتنام فرصت، همه ی سهام مورد نظر خود را به بهایی ناچیز خرید و پس از چند ساعت، با انتشار خبر واقعی پیروزی قوای انگلیس قیمت سهام اوج گرفت و امشیل روچیلد به منافع مورد نظر خود دست یافت!(3)

پی نوشت ها :

1. البته پس از مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی و تشکیل رژیم صهیونیستی، این قاعده دگرگون شد.
2. Wars are the Jews harveste.
3. دیوید دیوک، الصحوه، النفوذ الیهودی فی الولایات المتحده الامریکیه، تعریبِ ابراهیم یحیی الشهابی، ص 249.

منبع :کریمیان، احمد، (1384)، یهود و صهیونیسم: تحلیل عناصر قومی، تاریخی و دینی یک فاجعه، قم: مؤسسة بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّة قم)، چاپ دوم.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط