رونمایی از با اخلاق ترین تلفن هوشمند

اولین تلفن هوشمند تجارت عادلانه این هفته در لندن رونمایی می شود تا گام مهمی به سوی رسیدن به فناوری اخلاقی باشد.
يکشنبه، 24 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رونمایی از با اخلاق ترین تلفن هوشمند
اولین تلفن هوشمند تجارت عادلانه این هفته در لندن رونمایی می شود تا گام مهمی به سوی رسیدن به فناوری اخلاقی باشد.
 
 

به گزارش راسخون به نقل از مهر، یک شرکت هلندی به عنوان سازنده تلفن هوشمندی که فیرفن ( به معنای تلفن منصفانه Fairphone) نامیده می شود اظهار داشت با گروه های فشار برای اطمینان حاصل کردن از این که این تلفن اخلاقی ترین محصول موجود بوده همکاری داشته است.

این تلفن هوشمند جدید با صفحه 4.3 اینچی (10.9 سانتیمتری) که بین آی فن 5 و گلکسی S3 محسوب می شود با قیمت 272 پوند به فروش می رسد اما این تلفن تا ماه دسامبر وارد بازار فروش نمی شود.

تاکنون 15 هزار دستگاه از این تلفن به صورت پیش سفارش فروخته شده است و مشتریان بالقوه می توانند از روز چهارشنبه 27 شهریور ماه در جشنواره طراحی لندن این محصول جدید را از نزدیک مشاهده کنند.

 

رونمایی از با اخلاق ترین تلفن هوشمند

 

تعدادی از منابع معدنی در تلفنهای هوشمند اغلب از مناطق مورد درگیری چون جمهوری دمکراتیکی کنگو گرفته می شود. تانتال، قلع و تنگستن به طور خاص از معادن این منطقه استخراج می شود که گروه های مسلح آن را کنترل می کنند و از این تجارت سود می برند و به تبع سود این تجارت صرف افزودن سوخت به آتش جنگ می شود.

قلع و تانتال فیرفن از معادن بدون جنگ و درگیری و مناطقی که سود حاصل از تجارت خود را صرف خرید سلاح نمی کنند استخراج شده است.

مایکل بالستر مدیر تولید محصول این شرکت هلندی اظهار داشت که تصمیم گرفت تلفن هوشمندی با تجارت عادلانه بسازد تا این که صرفا ستادی علیه تلفنهای هوشمند موجود در بازار تشکیل دهد.

وی افزود: نظاره کردن از بیرون و انتقاد از دیگران کار بسیار ساده ای است.

این تجارت به عنوان ستادی برای پرداخت دستمزدهای عادلانه و بهبود شرایط کار برای کارگران کارخانه های سازنده تلفنهای هوشمند آغاز و به یک شرکت اجتماعی تبدیل شد.

این شرکت هلندی برای تأمین قلع مورد نیاز خود در این تلفن  هوشمند از معادن جنوب کیوو در شرق جمهوری دمکراتیکی استفاده کرد و به رغم وجود جنگ بین شبیه نظامی هایی که تجارت مواد معدنی را کنترل می کنند، این شرکت اعلام کرده که به سختی تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که با کارگران این معادن رفتار مناسبی صورت گرفته و سود حاصل از این تجارت در دستان شبیه نظامیان قرار نمی گیرد.

به رغم دستگاه های قفل شده اپل، فیرفن را به سادگی می توان باز کرد و تعمیر آن ساده است که این امر طول عمر آن را افزایش می دهد. این دستگاه دارای یک نسخه تغییر یافته اندروید است که توسط توسعه دهندگان شرکت Kwame در لندن ارائه شده است.

یکی از ویژگیهای نوآورانه این تلفن اسلات دوگانه سیم کارت است که با استفاده از آن می توان تلفن کاری و شخصی را ادغام کرد و تعداد دستگاه های مورد استفاده را کاهش داد. داشتن دو دستگاه تلفن یکی از ویژگیهای کاربران آفریقایی و آسیایی است.

/117/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.