زندگی دائمی در زیر آب

کوستوی جوان، به دنبال تأمین سرمایه برای پژوره‌ای پژوهشی در زیر آب در Indiegogo توضیح شکل: فضانوردان در بیرون از صخره‌ی زیر آبی Aquarius. مأموریت 31، از این صخره استفاده خواهد کرد.
يکشنبه، 5 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگی دائمی در زیر آب
زندگی دائمی در زیر آب

 

صاری
منبع:راسخون



 

برنامه ی نوه‌ی کاپیتان ژاک کوستو، برای یک ماه زندگی در زیر آب
کوستوی جوان، به دنبال تأمین سرمایه برای پژوره‌ای پژوهشی در زیر آب در Indiegogo
توضیح شکل: فضانوردان در بیرون از صخره‌ی زیر آبی Aquarius. مأموریت 31، از این صخره استفاده خواهد کرد.

 

زندگی دائمی در زیر آب
 
فابین کوستو نوه‌ی ژاک کوستو، افسر نیروی دریایی و کاوشگر افسانه ای زیر آب ، برنامه‌ای را با هدف اکتشاف زیر آب تدارک دیده است. وی در برنامه‌ای که تدارک دیده است، به جای اکتشاف اعماقی جدیدتر، به همراه آشنایانش، قصد گذراندن یک ماه از زندگیشان را در زیر آب دارند. این تیم در دوازدهم نوامبر، سفر خود را با نام مأموریت 31 (Mission 31) آغاز خواهند کرد. هدف از این پروژه، مطالعه ی زندگی طبیعی در بستر اقیانوس و بررسی تآثیرات زندگی در کف اقیانوس و تأثیرات زندگی زیر آب بر روی انسان می باشد. کاستوی جوان، برای آغاز این پروژه، تقاضای صد هزار دلاری خود را در سایت Indiegogo اعلام کرد.
محل استقرار اعضای مأموریت 31، در بستر صخره‌ی دریایی Aquarius در جزایر فلوریدا، در آزمایشگاهی با وزن 81 تن و در موقعیت حدود 63 فوت زیر سطح اقیانوس (با اقامتگاه‌هایی برای زندگی در 50 فوتی زیر سطح اقیانوس) خواهد بود. بعضی مواقع، فضانوردان از این مکان برای آموزش استفاده می کنند. این صخره، یک صخره‌ی مرجانی تقریباٌ عمیق بوده که در گذشته، میزبانی گروهی از غواصان را نیز به مدت 14 روز بر عهده داشته است، که البته میزبانی 10 روزه ی این صخره از غواصان معمول‌تر است. مدت زمان انجام مأموریت 31، یکی از بیشترین مدت زمان‌هایی خواهد بود که یک گروه در داخل Aquarius مستقر خواهد شد.
بعضی از پژوهش ها که تمایل به بررسی بستر دریا و مطالعه ی تأثیرات آب و هوایی بر روی موجوداتی دریایی اعم از مرجان ها و اسفنج ها را دارند، توسط گروهی از غواصان زیردریایی که غالباٌ Aquanaut نامیده می شوند، صورت می گیرد. بعضی از علوم، خودِ Aquanaut ها را مورد پژوهش های خود قرار می دهند، چرا که چنین افرادی، بیشتر از افرادی که قبلاٌ در بستر صخره ی Aquarius مستقر شده اند، در زیر آب می مانند و روزی خواهد رسید که آنها، حتی بیشتر از ژاکو کوستو، آزمایشات خود را در زیر آب انجام دهند.
در حال حاضر، یکی دیگر از اهداف مأموریت 31، ضبط تمامی فعالیت های خود در زیر آب بوده تا افراد بر روی خشکی، با سبک زندگی و کار aquanaut ها در زیر آب آشنا شوند و آن‌ها را تماشا کنند. در صورتی که شما کمک به سرمایه‌کذاری این پروژه بنمایید، عکسی به قیمت 25 دلار از زیر آب، یک سفر به آزمایشگاه طراحی شده در زیر آب (25 هزار دلار) و دریافت پاسخ یکی از سؤالات خود از Aquanaut ها(600 دلار)، جایزه ی شما خواهد بود.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط