عمل "پرچم" در کهکشان راه شیرى

در حالى که ما خارج از منظومه‌ى شمسى خود در حال گشتن و تعقیب ستاره‌ها هستیم، مارى ویلیامز از انستیتوى لایب نیتس متعلق به ستاره شناسى فیزیکى پودستام آلمان به همراه بیش از دو جین از افراد تیمش، چیزى غیر منتظره...
شنبه، 5 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عمل "پرچم" در کهکشان راه شیرى
عمل "پرچم" در کهکشان راه شیرى

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 
کهکشان ما در حال لرزیدن است و ستاره شناسان در بهت و حیرتند که، چرا؟
عمل "پرچم" در کهکشان راه شیرى
رصدهاى جدید نشان مى‌دهد که کهکشان راه شیرى ما، که در این عکس نشان داده شده است، در طول محورهاى خود، در حال لرزش است. چگونه راه شیرى به شکل یک پرچم در آمده است؟ هم از پایین و هم از بالا مى‌تواند لرزش داشته باشد. حداقل، این نتیجه‌ى مطالعات جدیدى است که به زودى منتشر خواهد شد.
در حالى که ما خارج از منظومه‌ى شمسى خود در حال گشتن و تعقیب ستاره‌ها هستیم، مارى ویلیامز از انستیتوى لایب نیتس متعلق به ستاره شناسى فیزیکى پودستام آلمان به همراه بیش از دو جین از افراد تیمش، چیزى غیر منتظره را کشف کردند. به نظر مى‌رسد که ستارگان از بالا به پایین و بالعکس، در کهکشان راه شیرى در حال رفت و برگشت هستند. این حرکت مشابهت زیادى به لرزش پرچم در حال وزش باد دارد.
چه چیزى باعث این حرکت موجى مى‌شود، هنوز نامشخص است. علت آن مى‌تواند حرکت مارپیچى بازوهاى کهکشان ما باشد، این چیزى است که ستاره شناسان به آن اعتقاد دارند. هم چنین علت آن مى‌تواند برخورد کهکشان راه شیرى با کهکشان‌هاى ناشناخته‌ى کوچک‌تر باشد، این فرضیه‌ی دیگرى است که گروه دیگرى به آن اعتقاد دارند و مى‌تواند آشکارا بیانگر این لرزش پرچمى باشد.
تیم او این حرکت غیر طبیعى را به زودى منتشر خواهد کرد. مقاله‌اى که این حرکت را تشریح مى‌کند. براى انتشار در چاپ ماهیانه مقالات جامعه‌ى ستاره شناسى پادشاهى مورد قبول قرار گرفته است.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط