راه کارهای موفقیت تحصیلی

از روش های «این جا و اکنون» استفاده کنید!

در هر موقعیتی که به سر می برید و هر فعالیتی که می کنید، با تمام وجود جذب آن شوید. وقتی غذا می خورید، فقط به غذا خوردن فکر کنید و این تجربه را احساس کنید. رنگ غذا، طعم، مزه و بوی آن را با تمام وجود حس کنید. وقتی
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از روش های «این جا و اکنون» استفاده کنید!
 از روش های «این جا و اکنون» استفاده کنید!

 

نویسنده: دکتر شکوفه موسوی




 

 راه کارهای موفقیت تحصیلی
در هر موقعیتی که به سر می برید و هر فعالیتی که می کنید، با تمام وجود جذب آن شوید. وقتی غذا می خورید، فقط به غذا خوردن فکر کنید و این تجربه را احساس کنید. رنگ غذا، طعم، مزه و بوی آن را با تمام وجود حس کنید. وقتی دوش می گیرید آن را حس کنید، دمای آب، بوی شامپو، کشیده شدن لیف بر بدن، حس تماس با آب را درک کنید. وقتی نرمش می کنید در همان تجربه به سر ببرید، حرکت عضلات، کشش و آرامش عضلات، ضرباهنگ قلب و تجربه ی نفس کشیدن را حس کنید.
وقتی موسیقی گوش می کنید فقط درگیر شنیدن باشید. وقتی در طبیعت به سر می برید با تمام حواس پنج گانه بینایی، بویایی، چشایی، شنوایی و لامسه آن فضا را حس کنید، و وقتی درس می خوانید با تمام وجود فقط به آن فکر کنید. وقتی سر کلاس هستید تمام حواستان پی شنیدن و فهمیدن درس باشد.
در این جا و اکنون به سر بردن باعث می شود توجه و تمرکز خوبی داشته باشید. از آن چیزی که تجربه می کنید، حداکثر استفاده را ببرید تا لذت زندگی را بیشتر درک کنید. در این صورت وقتی قرار است استراحت کنید نگران درس نیستید و احساس گناه آزارتان نمی دهد. وقتی قرار است درس بخوانید، به هیچ مسئله ی دیگر فکر نمی کنید، در انرژی خود صرفه جویی می کنید و بیشترین بهره وری را خواهید داشت.
منبع مقاله :
موسوی، شکوفه؛ (1386) موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، تهران: نشر قطره



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.