مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری

مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری
شنبه، 17 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری
مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری

 





 


بسمه‌تعالی
مهندس علی انصاری در اسفند سال 1390 به سمت مدیریت اجرایی سایت راسخون منصوب شدند.
مهربانی، رأفت با کارمندان سایت و ارتباط صمیمانه با کاربران، از خصایص اخلاقی ایشان است.
به مناسبت ششمین سالروز تأسیس سایت راسخون با ایشان گفتگویی داشته ایم که متن آن در ادامه می آید.

مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری

1- لطفاً خودتان را به طور کامل معرفی کنید.

اینجانب علی انصاری متولد چهارم فروردین سال 1365 در شهر اصفهان و فرزند دوم خانواده هستم.
دارای لیسانس فناوری اطلاعات از دانشگاه علم و صنعت ایران و هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد رشته شبکه‌های کامپیوتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشم و از اواخر سال 1390 در سمت مدیریت اجرایی پرتال فرهنگی راسخون مشغول به خدمت هستم.

2- اهمّ اقدامات انجام شده از زمان مسئولیت خود در راسخون را همراه با برنامه های پیش رو توضیح فرمائید.

در طی این دوسال از اهداف اصلی این بوده است که محتوای سایت در همه‌ی بخش‌ها به سمت کیفیت بیشتر هدایت شوند و به همین سبب بخشهایی وجود داشتند که از لحاظ کمیت بارگذاری کاهش داشتند و برخی دیگر کاهشی نداشتند و حتی برخی بخش‌ها افزایش چشمگیری داشتند که همه این‌ها بر‌می‌گردد به سیاست‌های کلی سایت در زمینه افزایش کیفی محتوا و جامعیت آن‌ها.
یکی دیگر از اهداف اصلی که در طی این دو سال دنبال شد بحث معرفی همه جانبه پرتال راسخون بود. که بحمدلله این موضوع با در نظر گرفتن تمامی مشکلاتی که بر سر راه داشت به خوبی انجام شد ولی می‌بایستی در این زمینه فعالیتهای بیشتری انجام گیرد، چرا که بحث تبلیغات و معرفی خیلی گسترده است و تا رسیدن به قله راه بسیاری را باید پیمود.
از برنامه‌های آینده فقط به یک مورد اکتفا می‌کنم و انشاالله برنامه‌های دیگر را کاربران عزیز به مرور مشاهده خواهند نمود. یکی از برنامه‌های آینده که تقریبا حدود یک سال و نیم درگیر تجزیه و تحلیل آن بودیم بحث تغییر هسته و ظاهر پرتال راسخون بود که بحمدلله طرح‌های گرافیکی پرتال جدید آماده و پیاده‌سازی شده، شایان ذکر است به این نکته اشاره کنم که برای طراحی پرتال جدید بخاطر حساسیت و اهمیت بالایی که وجود داشت حدود 1000 نفر ساعت وقت گذاشته شد، و همچنین پیاده‌سازی هسته اصلی آن نیزمراحل پایانی خود را سپری می‌کند و انشاالله در اواسط سال آینده شاهد رونمایی پرتال راسخون با ظاهری بسیار متفاوت و امکانات گسترده تری خواهیم بود.

3) چند درصد کپی رایت را رعایت می کنید؟

فضای مجازی، فضایی است که به راحتی می‌توان مطالب خود را گسترش دهیم حتی به صورت ناشناس، که این یکی از بزرگترین حسن‌ها و عیب‌های این فضاست. ما در این فضا همواره سعی کرده‌ایم که مطالبی که برروی پرتال قرار میدهیم با حفظ حقوق مألف و ذکر منبع باشد که این کار خودش نیز به مطلب اعتبار می‌بخشد
مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری

4) سایت مورد علاقه تان چیست؟

به طور قطع پرتال راسخون، بخاطر داشتن محتوای جامع و غنی

شایان ذکر است به این نکته اشاره کنم که برای طراحی پرتال جدید بخاطر حساسیت و اهمیت بالایی که وجود داشت حدود 1000 نفر ساعت وقت گذاشته شد، و همچنین پیاده‌سازی هسته اصلی آن نیزمراحل پایانی خود را سپری می‌کند و انشاالله در اواسط سال آینده شاهد رونمایی پرتال راسخون با ظاهری بسیار متفاوت و امکانات گسترده تری خواهیم بود.

5) بزرگترین مشکلی که درسایت راسخون تاحالا مواجه شدید، چه بوده؟

با وجود دوستان و همکاران عزیز که به وظایف خود کاملاً مشرف هستند اگر هم مشکلی پیش بیاید فوری حل خواهد شد ولی یک مشکلی که الان خاطرم هست و حدودا بر‌می‌گردد به یک سال پیش،اشتباه بلوک شدن سایت راسخون توسط آنتی ویروس نود32 بود که حدود چهار ماه بطول انجامید و طی این مدت بسیاری از کاربران گرامی نمی‌توانستند به سایت دسترسی داشته باشند، که باز هم با همکاری دوستان و پیگیری‌های مداوم بحمدلله این مشکل نیز حل شد که بعدها مسئولین آن بخاطر پیش آمدن این مشکل عذرخواهی هم کردند.
مصاحبه با جناب آقای مهندس علی انصاری

6) بزرگترین مزیت و عیب سایت شما از نظر خودتان چیست؟

به نظر من بزرگترین عیب سایت مربوط می‌شود به نحوه نمایش و ارائه محتوی سایت به کاربران عزیز، چون که پرتال راسخون به مثابه یک اقیانوس عظیم و عمیق است که فقط سطح این اقیانوس به کاربران عزیز نمایش داده میشود و بسیاری از آن از دید کاربران مخفی است، که انشاالله در پرتال جدید سعی شده این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردد.
و یکی از بزرگترین مزیت‌های آن که از اصول و اهداف اصلی سایت نیز به شمار می‌آید کاربر محور بودن و ارزش قائل شدن برای کاربران عزیز آن که سرمایه‌های واقعی سایت هستند، می‌باشد.

7) برای آپلود سنتر کاربران، فکری کرده اید؟

بله، برای ایجاد یک آپلود سنتر قوی که در شأن کاربران عزیز راسخون باشد مشکلات عدیده‌ای بر سر راه وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پهنای باند کافی و فضای کافی جهت ذخیر اطلاعات اشاره نمود که در طی امسال مشکل پهنای باند حل شد و انشاالله در سال آتی مسائل مربوط به ذخیره اطلاعات و بستر فنی آن نیز حل خواهد شد.

یکی از بزرگترین مزیت‌های آن ]سایت راسخون[ که از اصول و اهداف اصلی سایت نیز به شمار می‌آید کاربر محور بودن و ارزش قائل شدن برای کاربران عزیز آن که سرمایه‌های واقعی سایت هستند، می‌باشد.

در پایان ضمن تشکر از شما، اگر صحبت دیگری برای کاربران راسخون دارید، بفرمائید.

در پایان از همه کاربران عزیز که در طول این یک سال نیز با سایت خودشان همراه بودند و ما در ادامه دادن این مسیر دلگرم کردند صمیمانه سپاسگزاری میکنم و انشاالله سال 1393 برای همه عزیزان سالی پر خیر و برکت و توأم با موفقیتهای روزافزون باشد.

مصاحبه: رضا جمشیدکیانی


 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.