اینترنت و احترام و اعتبار افراد

«گاهی آدم تحقیر می شود. عادت من به سایت های جنسی زندگی زناشویی ام را خراب کرده. احترام واعتبارم نزد خانواده ی همسرم و دوستانمان از بین رفته. خودم هم شدیداً احساس خجالت و تقصیر می کنم. اصلاً فکرش را نمی کردم که به این
سه‌شنبه، 19 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اینترنت و احترام و اعتبار افراد
 اینترنت و احترام و اعتبار افراد

 

نویسنده: فرود حمیدیان




 
 
 
«گاهی آدم تحقیر می شود. عادت من به سایت های جنسی زندگی زناشویی ام را خراب کرده. احترام واعتبارم نزد خانواده ی همسرم و دوستانمان از بین رفته. خودم هم شدیداً احساس خجالت و تقصیر می کنم. اصلاً فکرش را نمی کردم که به این جا برسد...»
این اشاره ی احمد 24 ساله در بخشی از صحبت هایش بود.
به طور کلی رسیدن به سطوح بالاتر هیجان، نیاز به ریسک کردن دارد. ریسک کردن، هیجان می آورد. حتی برای بازی کامپیوتری هم شما باید خطر کنید و از وقت کار، ورزش و مطالعه بزنید، تا در بازی به مراحل بالاتر برسید. در اعتیاد به تصاویر جنسی (پورنوگرافی) اینترنتی نیز ریسک لو رفتن و بی اعتبار شدن نزد پدر و مادر یا همسر و فرزندان وجود دارد. در قمارهای اینترنتی نیز همیشه احتمال از دست دادن پول وجود دارد (خوشبختانه چنین امکانی درایران نیست). حتی تحمیل هزینه های تلفنی و اشتراک هم برای عده ای نوعی ریسک کردن است و فرد فقط به پرداخت هزینه ی اشتراک برای تجربه ی لذت و هیجانِ ریسک فکر می کند، نه به وضعیت مالی و موقعیت اجتماعی خود.
اگر تا به حال پول یا احترام تان نزد خانواده و یا اعتبار شغلی و اجتماعی تان لطمه ندیده، می توانید تصور کنید که دنیای شخصی اینترنتی شما و دنیای واقعی بیرونی چه مواجه ی ناگواری می توانند با هم داشته باشند؟
منبع مقاله :
حمیدیان، فرود، (1387)، اعتیاد به اینترنت و موبایل(بررسی عوارض وابستگی به اینترنت، موبایل و بازی های کامپیوتری)، تهران: نشر قطره، چاپ دوم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط