دستکش های وزنه برداری‎

برای جلوگیری از ایجاد عرق، داشتن کنترل خوب و نیز جلو گیری از آسیب دیدگی، پوشیدن یک جفت دستکش وزنه برداری مناسب حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله، برای شما چند پیشنهاد در مورد این که چطور باید دستکش‎های مناسب
چهارشنبه، 27 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
دستکش های وزنه برداری‎
دست کش های وزنه برداری‎
 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
ارائه‎ی چند پیشنهاد جهت انتخاب دستکش‎های مناسب برای وزنه برداری
برای جلوگیری از ایجاد عرق، داشتن کنترل خوب و نیز جلو گیری از آسیب دیدگی، پوشیدن یک جفت دستکش وزنه برداری مناسب حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله، برای شما چند پیشنهاد در مورد این که چطور باید دستکش‎های مناسب برای وزنه برداری انتخاب نمایید، ارائه می‎کنیم به طوری که بتوانید بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیرید.
دست کش های وزنه برداری‎

نکته

هنگام خرید یک جفت دستکش وزنه برداری، قانون پس دادن جنس خریداری شده در آن فروشگاه را بپرسید. پس از خریدن دستکش، بلند کردن چند وزنه را امتحان نمایید و دستکش‎ها را بررسی کنید که آیا آن‌ها انتظارات شما را برآورده می‎کنند یا خیر. اگر دستکش‎هایی که خریده‎اید، انتظاراتتان را برآورده نمی‎کنند، آن‌ها را با دستکش دیگری عوض نمایید.
تمرینات وزنه برداری برای عضله سازی انجام می‌شوند و بلند کردن وزنه‎ها برای افزایش قدرت عضلانی را در بر می‎گیرند. با این حال، تمام این تمرینات سخت در صورتی که به شیوه‎ای نادرست انجام شوند، می‎توانند به دست‎ها و نیز به مچ دست‎های شما آسیب برسانند، از این رو پوشیدن لباس مخصوص برای محافظت از بدن، الزامی می‎باشد. یکی از رایج‎ترین و مهم‎ترین لباس‎های محافظ، دستکش وزنه برداری است. دستکش‎های مناسب، دستان شما را خشک نگه می‎دارند و از ایجاد آسیب‌های ناشی از لغزش وزنه‎ها جلو گیری می‎کنند. به علاوه، دستکش از کف دستان شما در برابر تاول زدن و ایجاد پینه نیز محافظت می‌کند. بنا بر این، شما باید هنگام خرید دستکش برای وزنه برداری بسیار مراقب باشید. در ادامه‌ی مطالب، چند نکته ارائه می‎گردد که این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا دستکش‎های مناسبی را انتخاب نمایید. نگاهی به این نکات بیندازید.

هدفتان از خرید دستکش را تعیین نمایید.

اولین چیزی که باید مد نظر قرار دهید، هدف از خرید دستکش می‎باشد. این دستکش به حفاظت از کف دستان شما کمک می‎کند. در واقع پوشیدن دستکش مناسب هنگام بلند کردن وزنه، از تاول زدن کف دستانتان جلو گیری می‎کند. به علاوه، استفاده از دستکش، گرفتن میله‎ها را نیز به خوبی فراهم می‌نماید. اگر فقط می‌خواهید که دستکش، دستانتان را خشک نگه دارد، پس می‌توانید از دستکش‌های نئوپرنی استفاده کنید. اگر وزنه‌های سنگین بلند می‎کنید، بنا بر این دستکش‎های چرمی بهترین گزینه برای شما به حساب می‎آیند.

میزان حمایت از مچ دست‎هایتان را بررسی نمایید.

اگر قصد دارید که از دستکش برای وزنه برداری‌های گاه به گاه یا سبک استفاده نمایید، پس می‌توانید دستکشی بخرید که فقط دستان شما را پوشش می‌دهد. اما اگر وزنه‌های سنگین بلند می‎کنید، پس دستکش‎هایی را انتخاب نمایید که اطراف مچ دستتان را نیز می‎پوشاند. این نوع دستکش‌ها از مچ دستان شما نیز محافظت می‎کنند و به شما در بلند کردن وزنه‎ها کمک خواهند کرد. نوار دور دست با چسب ولکرو را برای تنظیم اندازه‎ی بهتر و بستن محکم انتخاب نمایید. دستکش‎هایی که نوارهای بلندی برای بستن دارند، حداکثر حمایت از مچ دست‎ها را فراهم می‎کنند.

دستکش را متناسب با بودجه‎ی خود انتخاب نمایید.

انواع مختلفی از دستکش‎ها با قیمت‌های مختلف، در دست رس هستند. می‎توانید یک جفت دستکش ارزان قیمت در حدود 15 دلار آمریکا یا یک دستکش گران قیمت در حدود 100 دلار آمریکا یا حتی بیشتر تهیه نمایید. خریدن دستکش‌های گران قیمت، تنها در صورتی معقول است که به بدن سازی یا وزنه برداری حرفه‎ای علاقه مند گردید. اگر شما یک فرد مبتدی می‎باشید، بهتر است که دستکش‎های ارزان قیمت را انتخاب نمایید و پس از آن در صورت لزوم، دستکش‎های گران‎تری را بخرید.

جنس بهتری را برای دستکش انتخاب نمایید.

رایج‎ترین دستکش‎هایی که در این ورزش مورد استفاده قرار می‎گیرند، از چرم و نئوپرن ساخته می‎شوند. دستکش‌های چرمی و نئوپرنی، گرفتن بهتری را نسبت به دستکش‎های نایلونی فراهم می‎کنند. دستکش‎های چرمی از تشکیل تاول بر روی کف دست نیز جلوگیری می‌کنند. امروزه شما می‌توانید دستکش‌های ساخته شده از مواد مصنوعی نظیر دستکش‎های لاتکس را نیز تهیه نمایید. شایان ذکر است که دستک ش‎های لاتکس نه تنها گرفتن خوب میله را فراهم می‎کنند بلکه به حذف رطوبت از دست‎ها نیز کمک می‎نمایند.

پیش از آن که دستکش‎ها را بخرید، آن‎ها را امتحان کنید.

صرفاً انتخاب جنس و تصمیم گیری در مورد نوع دستکشی که می‌خواهید، یک دستکش عالی و بدون نقص در اختیار شما قرار نمی‎دهد. شما باید دستکش‎ها را بپوشید تا مناسب بودن آن‎ها را بررسی نمایید. همیشه بهتر است که دستکش‎های وزنه برداری را به جای سفارش آنلاین، به صورت حضوری از یک فروشگاه بخرید. صرفاً آن چه را که موجود می‎باشد، نخرید بلکه 4 تا 5 نوع دستکش را امتحان کنید و سپس درباره‎ی بهترین مورد با توجه به راحتی، اندازه و مطلوبیت آن تصمیم گیری نمایید.
اندازه بودن دستکش را به عنوان یک اولویت برای انتخاب دستکش مناسب مد نظر قرار دهید.
انتخاب کردن دستکش‌های اندازه و عالی، بسیار حائز اهمیت می‎باشد. اگر دستکش‏ها بیش از حد گشاد باشند، آن گاه نمی‎توانید به خوبی میله را بگیرید. این مورد می‌تواند خطرناک باشد به سبب آن که وزنه می‌تواند از دست شما بلغزد و منجر به آسیب دیدگی گردد. دستکش‌های مخصوص بلند کردن وزنه از جنس نئوپرن و چرم، باید کش بیایند و کاملاً اندازه‎ی دست‌های شما شوند.
دستکشی را برای خرید مد نظر قرار دهید که سر انگشتان آن باز باشد.
انگشتان کاملاً بسته در دستکش‌ها، ممکن است سبب تعریق گردند. تعریق دست می‌تواند منجر به رها شدن میله گردد. دستکش با سر انگشتان باز کمک می‎کند که انگشتان دست خشک باقی بمانند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داخل دستکش نفس بکشند. این نوع دستکش برای شما گرفتن بهتر میله را فراهم می‎کند.
یک جفت دستکش مناسب می‌تواند از بروز مشکلات متعدد در طول وزنه برداری، جلو گیری کند. به علاوه، می‌تواند تعداد تکرارهای تمرین شما را بدون اعمال فشار بیش از حد به دست‌هایتان افزایش دهد. بدین جهت، از توصیه‌های مطرح شده در این مقاله پیروی نمایید و از یک جلسه تمرین خوب و ایمن لذت ببرید.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.