سرخي چشم

آيا خطوط قرمز سفيدي چشم هايتان بيش از جاده هاي روي نقشه است؟ اگر چنين است به آنچه در زير مي گوييم عمل کنيد.
دوشنبه، 13 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرخي چشم
 سرخي چشم

 

نويسنده: دبورا تکاک
مترجم: مينا اسماعيلي



 

5 روش براي برطرف کردن سرخي چشم

آيا خطوط قرمز سفيدي چشم هايتان بيش از جاده هاي روي نقشه است؟ اگر چنين است به آنچه در زير مي گوييم عمل کنيد.
- جلوگيري از خشکي چشم
هر چند اين مطلب کاملاً بديهي است. اما اگر قرمزي چشم هايتان ناشي از کم خوابي است، زمان بيشتري را صرف استراحت کنيد. بستن چشم ها به مدت 7يا 8ساعت، موجب بازگشتن مجدد رطوبت و آب کافي به آن ها مي شود. چشم ها در اثر کم آبي خشک مي شوند و خشکي چشم به قرمز شدن آن ها منتهي مي گردد.
- شستشوي پلک ها
اگر هنگام برخاستن از خواب چشم هايتان قرمزند. احتمالاً مشکل مربوط به چشم ها نيست، بلکه پلک هايتان دچار مشکل اند. التهاب پلک ها به بلفاريت معروف است و در واقع در اثر عفونت خفيف پلک ايجاد مي شود. براي رفع اين مشکل مي توان چشم ها را هر شب قبل از خواب با آب گرم شستشو داد. چشم را طوري شستشو دهيد که ذرات چربي، گرد و غبار، باکتري ها، مواد آرايشي و شوره هاي روي مژه ها به طور کامل شسته شده، از چشم خارج شوند.
- اجتناب از مصرف زياد قطره ها
قطره هايي که به منظور رفع قرمزي چشم مورد استفاده قرار مي گيرند، حاوي ماده اي مي باشند که موجب تنگ شدن عروق چشم مي گردد. اين قطره ها با تنگ کردن عروق چشم سبب رفع قرمزي چشم مي شوند. در نتيجه سفيدي چشم به طور موقت سفيدتر از حد معمول به نظر مي آيد. اشکال استفاده از اکثر قطره هاي مذکور آن است که قرمزي چشم پس از تمام شدن اثر دارو پس از چند ساعت، حتي بيش از قبل عود مي کند. پس بهترين توصيه اين است که حتي الامکان از اين قطره ها کمتر استفاده نماييد.
- اشک تمساح بريزيد!
آيا صبح با چشمان طبيعي به محل کار مي رويد و عصر با چشم هايي قرمز به منزل بازمي گرديد؟ قرمزي چشمي که در طول روز بروز مي کند، در اثر خشکي چشم ايجاد مي شود. اگر قرمزي مربوط به خشکي چشم باشد با استفاده از اشک مصنوعي که بدون نسخه در داروخانه ها بفروش مي رسد، مي توان رطوبت کافي را به چشم ها بازگرداند.
اشک مصنوعي برخلاف ديگر قطره ها، عروق چشم را تنگ نمي کند.
- خنک و مرطوب کردن چشم ها
چشم هايتان را ببنديد و يک حوله خنک و مرطوب را روي آن ها بگذاريد. سرما بدون آن که سبب سرخي مضاعف چشم، پس از اتمام اثر آن شود - موجب تنگ شدن عروق چشم شده و رطوبت موجود در حوله باعث بازگشت رطوبت کافي به چشم مي گردد.

هشدار پزشکي

- محافظت از مردمک چشم
وجود سرخي در قسمت سفيد چشم، چندان مهم نيست. اما اگر قرمزي درست در اطراف مردم چشم باشد، بايد آن را جدي گرفت. بنابراين مراجعه ي فوري به پزشک ضروري است. در بسياري از مواقع در واقع فرد متوجه خونريزي نمي شود. اما در اثر خونريزي، چشم صدمه ديده، ديد او کدر و تيره شده، مه آلود و صورتي رنگ مي گردد. بروز هر يک از اين علايم نشانه ي وجود مشکلي در چشم و نياز به درمان توسط پزشک است. گاهي بدون علت و بي آنکه اتفاق خاصي افتاده باشد، لکه ي قرمز رنگي در صلبيه يا همان سفيدي چشم پديد مي آيد و هيچ گونه تورم، درد و يا کاهش بينايي، در چشم وجود ندارد. اگر چنين است جاي نگراني نيست. ايجاد لکه ي قرمز در چشم، به ويژه در افراد بالاي 40سال امري طبيعي است و به خودي خود از بين مي رود. در اين مورد هيچ اقدامي نمي توان کرد. استفاده از قطره هاي چشمي نيز تأثيري ندارد. تنها قسمت دشوار اين مسأله سرهم کردن داستاني براي دوستان و آشنايان در مورد چگونگي ايجاد لکه در چشم است.

منبع مقاله :
تکاک، دبورا، (1388) درمان هاي خانگي، مترجم: مينا اسماعيلي، ويراستار پزشکي: نويد محمدي، تهران: گلبرگ، چاپ پنجم



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما