پیشنهادی برای ذخیره انرژی به کمک نور ماه

به هر حا ل این یک مطلبی است که می‌تواند در نهایت به یک خلاقیتی منجر شود. بعضی از آدم‌های شوخ طبع در فورو، پیشنهاد بشر دوستانه‌ای را مطرح کردند که بتوانند در زمینه ذخیره انرژی با کمک نور ماه، بحران زدایی کنند. مردم
يکشنبه، 19 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشنهادی برای ذخیره انرژی به کمک نور ماه
پیشنهادی برای  ذخیره انرژی به کمک نور ماه

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
مطلبی که خواندش جالب است و خالی از لطف هم نیست.
به هر حا ل این یک مطلبی است که می‌تواند در نهایت به یک خلاقیتی منجر شود. بعضی از آدم‌های شوخ طبع در فورو، پیشنهاد بشر دوستانه‌ای را مطرح کردند که بتوانند در زمینه ذخیره انرژی با کمک نور ماه، بحران زدایی کنند. مردم فورو بر این باورند که درخشنده‌هایی که از ماه تغذیه کنند می‌توانند به جای لامپ‌های عابر خیابان نور افکنی کنند و جای گزین آنها شوند. این مطلب بر این است که لامپ‌های پر نور عابرهای تغذیه کننده از ماه، می‌توانند باعث ذخیره برق اصلی و کاهش گازهای گل خانه‌ای شوند.
اکنون بر این عقیده‌ایم که مردم فورو خیلی هم جدی نمی‌گویند، چون این پیشنهاد بیشتر از سوی یک شرکت لوازم آرایشی بوده است که آن هم از شکل خیلی مدرنش نیست.‌‌‌‌ با این وجود فکر می‌کنیم نگاه کردن به بعضی از عواقب نور و تابنده‌هایی که از ماه تغذیه می‌کنند، و مردم فورو از آن دور مانده و بی خبرند، بسیار مضحک به نظر می‌رسد:

1-این کار نیازمند اخذ منابع و تابنده های زیادی جهت اعمال تکنولوژی حمل واستخراج جربان روشنایی از سطح ماه می‌باشد. هنوز به طور کامل واضح و مشخص نیست که تخریب و جای پای این چنین پروژه‌هایی، کوچکتر و کمتر از ارزش ذخیره سازی نوری، باشد.
2- قرار گیری در معرض نور در شب، سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد. شواهد و ادله‌ی زیادی نشان می‌دهد که کارگرهای شیفت شب که زمان زیادی را در زیر نور‌های غیر طبیعی و مصنوعی صرف می‌کنند در معرض خطری بزرگ، آن هم از نوع ابتلا به سرطان‌، هستند. بنا به گزارش آون، نورهای شب، هم چنین ارتباط تنگاتنگی با چاقی و افسردگی دارند. حفظ روشنایی جهان حتی در شب، همان طور که شهر نیویورک در شب می‌درخشد، مردم را به نورهای شبانه، روز به روز بیشتر از قبل سوق می‌دهد.
3- نور شبانه، بر محیط تأثیر منفی دارد. بسیاری از حیوانات از وجود نور در شب، آزار می‌بینند. این نورها سیستم رد یابی بعضی از گونه‌های حیوا نی را مختل می‌کند. هم چنین باعث بیماری و نوساناتی در هورمون‌های تولید مثل می‌شود و به الطبع سبب نابودی و تغییراتی در توسعه گونه‌ها می‌شود. در واقع نورهای ساطع شده از لامپ که از ماه تغذیه می‌کنند در شب، در عوض حفظ اکوسیستم زمین، بیشتر عامل تخریب هستند تا سازنده باشند.

پیشنهادی برای  ذخیره انرژی به کمک نور ماه
قبل و بعد از روشن کننده‌هایی که از ماه تغذیه می‌کنند.
فوروی‌ها، پیشنهاد کردند که یک مرحله و دوره‌ی 30 ساله‌ای صرف فرهنگ سازی و آگاهی دادن در مورد تابنده‌های شبی که از ماه تغذیه می‌کنند، برای انسان و حیوان قرار دهند. البته این زمان برای موجودات کافی نیست. روی هم رفته با این که زمین از سال 1800 از جریان های الکتریسیته جهت روشنایی خیابان‌ها استفاده می‌کرد ولی هنوز عواقبی برای حیوانات احساس می‌شود.
مسئله بعدی این است که، چرا یک شرکت لوازم آرایشی توانسته است به یک پیشنهاد مدرن و خارق العاده برسد؟ از نظر ما چندین احتمال وجود دارد:

1- شخصی در فورو بوده که مسئول یا حامی عقاید در زمینه‌ی تکنولوژی انرژی بوده که این می‌تواند بسیار مضحک و دور از ذهن باشد.
2- شخصی در فورو بوده که در مورد مشتاقان مسابقات داغ و هیجانی، زیاد اطلاع داشته است، که این هم خنده دار به نظر می‌رسد.
3- فورو یک مسئله و چهره گم نامی را مطرح کرد. لونا می‌گوید: ( این همان علتی هست که باعث شده است من یک روزنامه نگار زیبا نباشم) .حرف این جاست که از آن جایی که فورو نتوانست که تابنده‌ای از ذخیره نور ماه درست کند، ولی در عوض توانست چهره و ذهنتان را روشن‌ترکند. (آیا شما می توانید بدون یک روشن کننده، پوستتان را صیقل دهید؟) این چیزی هست که یک روزنامه نگار، در آینده جوابی برایش پیدا می‌کند.




 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.