چگونه برنده‌ی مسابقه‌ی مچ اندازی شویم

نحوه‌ "مچ انداختن" در مسابقات مچ اندازی برای آن دسته از افرادی که روز به روز خود را بیشتر در گیر این ورزش می‌سازند حیاتی است. احتیاطاً، جدای از این مطلب دانستن مطالبی پیرامون این ورزش می‌تواند جالب باشد. در غیر این
سه‌شنبه، 28 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه برنده‌ی مسابقه‌ی مچ اندازی شویم
چگونه برنده‌ی مسابقه‌ی مچ اندازی شویم

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
نحوه‌ "مچ انداختن" در مسابقات مچ اندازی برای آن دسته از افرادی که روز به روز خود را بیشتر در گیر این ورزش می‌سازند حیاتی است. احتیاطاً، جدای از این مطلب دانستن مطالبی پیرامون این ورزش می‌تواند جالب باشد. در غیر این صورت هم که چه بگوییم! با ما باشید با جزئیات مچ انداختن . . .
همه چیز بستگی به فکر شما دارد دوستان، نیروی یک فرد در قدرت بازوهای او نیست بلکه قدرت اصلی در قسمت بالای شانه‌های شما قرار دارد. از همه مهمتر، این امر بستگی به نحوهی بهره بردن از این قابلیت است. منظور ما این است که این امر بدین معنی نیست که شما اصلاً نیازی به قدرت ندارید! البته که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد. اما استفاده از قدرت محض بدون بهره بردن از سلولهای خاکستری مغز کاری بیهوده است. این امر در مبارزات خیابانی، هنرهای رزمی و یا حتی مسابقات مچ اندازی صدق مینماید. در غیر این صورت چه چیز پیروزی حضرت داوود را بر جالوت توجیه مینماید. حال که صحبت از مچ اندازی به میان آوردیم، بله، شما برای انجام این کار به برخورداری از عضلاتی خوب نیاز دارید اما لازم است شما این را نیز بدانید که چگونه و به چه نحوی از قدرتی استفاده نمایید که از ذهن و آموزشهای شما نشأت گرفته میشود.
برای برنده شدن در یک مسابقهی مچ اندازی به چه عواملی نیاز است؟
نیروی بازوی شما، مچ، تکنیک و بازیهای فکری مبانی موفقیت در مسابقات مچ اندازی هستند.
چگونه برنده‌ی مسابقه‌ی مچ اندازی شویم
مچ
پر واضح است که مچ در معین نمودن این امر که شما به چه نحو مبارزه را در دست خواهید گرفت مفید واقع خواهد شد. از این رو ما در گام اول برای مچ اهمیت قائل میشویم. انگشتان شصت شما باید در تلاش برای بهره بردن از قدرت به دور یک دیگر قرار گیرند. انگشتان دست باید تا حد امکان دست دیگر را نگه دارند به خصوص در ناحیهی مچ دست. این امر به شما بهترین فرصت در جهت وارد آوردن نیرو در جهت خود به مچ دست حریفتان را میدهد. این کار به شما بهترین تکیه گاه ممکن را برای فشار آوردن به مشت حریفتان به سمت پایین و میز میبخشد. برای بهتر ساختن وضعیت مچ دستتان یکی از مؤثرترین راهها استفاده از یک هند گریپر است.

انگشت شصت

این عضو نیز بخشی از مچ محسوب میگردد اما ما به طور جداگانه به آن میپردازیم. حلقه کردن انگشت شصت به طور صحیح حتی اگر هم کاری ساده به حساب آید میتواند به شما کمک نماید تا نیروی زیادی به وجود آورید. برای انجام این کار شما باید دست خود را به نحوی گره بزنید که این کار را برای مشت زدن به کسی انجام میدهید. به جای این که انگشت شصت خود در بیرون قرار دهید آن را در زیر دیگر انگشتان خود حرکت دهید. اطمینان حاصل نمایید که تنها بندهای پشت انگشتان خود را میبینید.

پرورش و استفادهی صحیح از عضلات

پرورش دادن بالا تنه و عضلات اصلی بدن، بیشتر شانهها، بالای کمر و عضلات لگن و عضلات جلو بازو کاری ضروری است. درست به همان اندازهای که انجام تمرینات حیاتی هستند، دانستن نحوهی صحیح استفاده از نیروی این عضلات نیز به همان مقدار دارای اهمیت است. به عنوان نمونه از تمام بدن خود به خصوص کمر و شانههای خود در جهت کشیدن بازوی حریفتان به سمت خود استفاده نمایید. این امر به این دلیل است که عضلات جلو بازو خود به تنهایی عضلهی چندان قدرتمندی نیست و برای این کار نیاز به تکیه گاه دارد.
نکتهی آخر، که کم اهمیت هم نیست این است که طرز نشستن شما باید صحیح باشد و پای راست شما باید در جلوی پای چپتان قرار داشته باشد. پای خود را تا جای امکان از حریف خود دور نگه دارید.

نکات سریع
• راست نگه داشتن مچ دست در بردن مسابقه سودمند است.
• برخی از تکنیکهای خاص مچ اندازی مانند قلاب، فشار و از این قبیل را به اجرا بگذارید.
• کاملاً و بی پروا بر روی خود و حریفتان متمرکز شوید.
• هر چه بدن شما محکمتر و پای بر جاتر باشد شما امکان بیشتری برای پیروزی خواهید یافت.

تا حدی که برایتان مقدور است خود را در گیر مبارزات مچ اندازی بیشتری نمایید. در اکثر موارد در فاصلهی زمانی تنها چند ثانیه همه چیز به اتمام میرسد. پس با شنیدن صدای فرمان شروع چیزی از خود کم نگذارید و نهایت تلاش خود را به کار برید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط