چگونه می توان یک برنامه نویس کامپیوتر شد

اگر می خواهید یک برنامه نویس کامپیوتر شوید، خواندن این مقاله برای شما سودمند خواهد بود. افرادی که آرزوی تبدیل شدن به یک "کد اسمیت" دارند، قطعاً برخی از دستور العمل های مفید را در این جا پیدا خواهند کرد. Code
سه‌شنبه، 28 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توان یک برنامه نویس کامپیوتر شد
چگونه می توان یک برنامه نویس کامپیوتر شد

 

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
اگر می خواهید یک برنامه نویس کامپیوتر شوید، خواندن این مقاله برای شما سودمند خواهد بود. افرادی که آرزوی تبدیل شدن به یک "کد اسمیت" دارند، قطعاً برخی از دستور العمل های مفید را در این جا پیدا خواهند کرد. Code Smith ژنراتور ابزار توسعه یک نرم افزار به منظور کمک به شما جهت انجام سریع تر کارهایتان می باشد.
اگر شما در حال حاضر قادر به خواندن این صفحه وب هستید به این دلیل است که میلیون ها خط از کدهای برنامه نویسی، نوشته شده است تا کار شبکه جهانی وب، مرورگر وب و سیستم عامل شما را ممکن سازد. جهان مجازی اینترنت و رابط کار بری گرافیکی از سیستم عامل شما، یک محصول از کدهای برنامه نویسی می باشد.
همه تلاش ها برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر در گرو یاد گیری حل مشکلات به صورت خلاقانه و تحلیلی است. درون هر دستگاه پیش رفته الکترونیکی نرم افزار تعبیه شده است، که موجبات راه اندازی عمل کرد آن دستگاه را ممکن می‌سازد. در ساعت های دیجیتال، گوشی های هوشمند و رایانه شما، کدهای برنامه نویسی جا سازی شده همراه با تراشه های کامپیوتری تعبیه شده است، که همه عمل کردهای این دستگاه ها را امکان پذیر می سازد. آنها به نظر نا چیز می-آیند ولی به برنامه نویسانی که منطق خود را در این زمینه قرار داده و به خلق این برنامه های نرم افزاری می پردازند، پول خوبی پرداخت می شود.
چگونه می توان یک برنامه نویس کامپیوتر شد

تبدیل شدن به یک برنامه نویس

قبل از تصمیم گیری برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر، حتما اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که وارد چه مقوله ای می شوید. تبدیل شدن به یکی از آنها به چه معنی است؟ این مقوله در مورد ایجاد یک الگوریتم یا یک دنباله از دستور العمل ها، برای مغز الکترونیکی کامپیوتر (تراشه کامپیوتر) به منظور انجام یک کار خاص است. تبدیل شدن به یک برنامه نویس، فکر کردن در مورد کامپیوتر و ممکن ساختن اتوماسیون است.

مهارت های تحلیلی خود را توسعه دهید

یکی از مهارت های لازم در این زمینه توانایی در فکر کردن و حل مشکلات به تنهایی است. شما باید حل یک مشکل را از طریق کوتاه ترین راه ممکن، به ذهن خود آموزش دهید. آن چه مورد نیاز شما است، یک نگرش در تجزیه و تحلیل مشکل، تدوین و فرموله کردن استراتژی و اجرای با دقت آن، برای پیدا کردن یک راه حل می باشد.

زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید

برای حل یک مشکل در کامپیوتر، شما باید اول یک الگوریتم را توسعه دهید و سپس آن را به زبان ماشین که قابل درک برای کامپیوتر است، ترجمه نمایید. الگوریتم باید با یک زبان برنامه نویسی نوشته شود و سپس از طریق یک برنامه مترجم، به زبان سطح ماشینی ترجمه شود که کامپیوتر شما آن را درک می کند. شما باید بیش از یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر را که برای اهداف مختلف استفاده می شود، بیاموزید.
اگر منطق شما صدا می باشد، می توانید آن را در هر زبان برنامه نویسی بیان نمایید، نباید مشکل باشد. با زبان 'C' و یا پایتون (Python) شروع کنید، و سپس آن را به زبان های شی‌ء گرا مثل ++ C و جاوا (Java) منتقل نمایید. شما ممکن است نیاز پیدا کنید که زبان های جدیدتر با کار برد های خاص مانند پرل (Perl) و لیسپ (Lisp) را بیاموزید. شما باید نوشتن برنامه را در زبان های برنامه نویسی مختلف تمرین کنید تا آن را خوب یاد بگیرید. تمام برنامه های کامپیوتری، از جمله نرم افزار آنتی ویروس و سیستم عامل های کامپیوتر، از ابتدا به عنوان کدهای برنامه نویسی آغاز شدند.

در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر مدرک و گواهینامه کسب کنید

برای کارهای در زمینه IT، اگر چه آموزش رسمی لازم نیست، ولی اگر شما آن را داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد. شما باید در آزمون SAT نمره خوب کسب کنید، تا قادر به پیدا کردن یک مدرسه خوب در مقطع کار شناسی باشید که علوم کامپیوتر پیش رفته را می آموزد. این یکی از الزامات مورد نیاز برای تبدیل شدن یک برنامه نویس است که شما دانش تخصصی علوم کامپیوتر را به شکل یک مدرک کار شناسی ارشد دریافت کنید، تا بتوانید به برخی از صاحب نظران برنامه نویسی نرم افزار دست رسی پیدا کنید.

یک شرکت نرم افزار را راه اندازی کنید یا به یکی از آنها بپیوندید

هنگامی که به اندازه کافی ماهر شدید، آن گاه آماده اید که با مشکلات محاسبات دنیای واقعی مواجه شده و به حوزه توسعه نرم افزار وارد شوید. شما هم می توانید یک شرکت نرم افزاری برای خودتان راه اندازی کنید و یا به یکی از همین شرکت ها که حقوق و دست مزد بیشتری می پردازد، بپیوندید. آن چه مهم است توسعه مهارت های شما، از طریق قرار گرفتن در معرض انواع مختلف مشکلات محاسبات در سیستم عامل های مختلف است.
آن چه که یک برنامه نویس را به یک برنامه نویس خوب تبدیل می کند، رغبت کودکانه برای حل مشکلات و معماها است. این مورد، نیاز به میل خلاقانه ذهن برای حل مشکلات پیچیده دارد. اگر شما عاشق حل مسائل تحلیلی از هر نوع هستید و از فرآیند خلاقیت لذت می برید، عاشق برنامه نویسی کامپیوتر خواهید بود. ما برای همه شما آرزوی بهترین ها را داریم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.