آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟

داستان‌های مطرح شده در باره‌ی ربوده شدن توسط موجودات فضایی و مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها ما را به تفکر در باره‌ی این سؤال وا می‌دارند که «آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟» با این حال، فقدان مدارک و شواهد محکم و قانع کننده
سه‌شنبه، 18 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟
آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
داستان‌های مطرح شده در باره‌ی ربوده شدن توسط موجودات فضایی و مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها ما را به تفکر در باره‌ی این سؤال وا می‌دارند که «آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟» با این حال، فقدان مدارک و شواهد محکم و قانع کننده باعث می‌گردد تا هم چنان در کمین یافته‌هایی در باره‌ی وجود حیات در دیگر کرات باشیم. این مقاله تلاش دارد تا روی دادهای مربوط به مشاهدات احتمالی بشقاب پرنده‌ها را توجیه نماید.
آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟
بشقاب پرنده به هر «شیء پرنده‌ی نا شناخته‌ای» اطلاق می‌گردد. با این حال، این اصطلاح هنگامی که در ارتباط با سفینه‌های فضایی مطرح می‌شود بیشترین توجهات را به خود جلب می‌کند، زیرا باور بر این است که سفینه‌های فضایی از کرات دیگر می‌آیند. تا کنون گزارشات بی ‌شماری دریافت شده‌اند مبنی بر این که اشیاء بشقاب مانند یا مثلثی شکل عظیمی در حال پرواز در آسمان مشاهده گردیده‌اند. بر طبق اکثر این گزارشات، اشیاء مذکور با سرعت غیر قابل باوری حرکت می‌کنند و برخی از مردم حتی گفته‌اند که توسط این سفینه‌های فضایی ربوده شده‌اند.

مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها

این باور که موجودات فرا زمینی وجود دارند از عهد باستان مطرح بوده است. از جمله‌ی این باورها که در اکثر تمدن‌ها و فرهنگ‌های باستانی وجود داشته‌اند این بوده است که موجوداتی کوچک و زشت با چشمانی درشت و پوستی سبز رنگ سوار بر سفینه‌های فضایی عظیم از کره‌ی مریخ به زمین آمده‌اند. به راستی چه چیزی باعث شکل گیری این باورها شده‌اند؟ دلیلش تنها قوه‌ی تخیل بوده است؟ یا وقوع روی دادهای مشترکی باعث گردید تا مردمانی از فرهنگ‌های گوناگون متعلق به زمان‌ها و مکان‌های مختلف که فاقد هرگونه فناوری جهت برقراری ارتباط با هم بوده‌اند چنین داستان‌هایی را مطرح سازند؟ این امر باعث طرح این سؤال مهم و اساسی می‌شود: «آیا موجودات فضایی واقعاً وجود دارند؟»
اولین موارد احتمالی مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها که گزارش گردیده‌اند به 1504 - 1450 قبل از میلاد باز می‌گردند. شواهد و قرائن مربوط به این مشاهدات در واقع حکاکی‌هایی هستند که بر روی پاپیروس مصری انجام گرفته‌اند‌ و زنجیره‌ای از بشقاب‌های در حال پرواز در آسمان را به تصویر می‌کشند. این زنجیره‌ها که با عنوان «زنجیره‌های آتش» یا «هیولاهای دهان آتشین» معرفی شده‌اند نمونه‌ای از پدیده‌های اسرار آمیزی هستند که به تمدن‌های اولیه مربوط می‌شوند. یک اشاره‌ی اولیه‌ی دیگر به چنین اشیایی در یکی از روایات نویسنده‌ی رومی ژولیوس اوبسکوئن که متعلق به 100 سال قبل از میلاد است مشاهده شده است. باور بر این است که این نویسنده «چیزهایی شبیه کشتی» را در آسمان ایتالیا مشاهده کرده است. برخی معتقدند که در کتاب حزقیال که وقایع مربوط به دوره‌ی زمانی 593 تا 573 قبل از میلاد را ثبت کرده است نیز به مشاهدات بشقاب پرنده‌ها اشارات مشابهی شده است.در طول تاریخ بشر، ارجاعات ادبی و تصاویر نقاشی شده‌ای وجود داشته‌اند که اطلاعاتی درباره‌ی نورهای درخشان در حال حرکت در آسمان ارائه داده‌اند. در ارتباط با مشاهدات جدید عکس‌هایی جهت اثبات ادعاها ارائه گردیده‌اند. با این که مشخص شده است که برخی از این عکس‌ها ساختگی بوده‌اند، اما شواهدی وجود دارند که به کمک آنها می‌توان اعتبار دیگر عکس‌ها را مد نظر قرار داد. دو مورد از موارد مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها در سال‌های اخیر که متقاعد کننده‌ترین و بحث بر انگیز‌ترین موارد به شمار می‌روند در ادامه ذکر می‌گردند:
مشاهدات جنگل رندلشام: در طول ماه دسامبر سال 1980، مواردی از مشاهده‌ی نورهای غیر قابل توضیح و بشقاب پرنده‌ها در جنگل رندلشام واقع در منطقه‌ی سافولک انگلیس گزارش گردیدند. هم چنین فرود یک سفینه‌ی فضایی فرا زمینی در این جنگل نیز گزارش گردید. در شمال و جنوب این جنگل پایگاه‌های آمریکایی بنت واترز و وودبریج قرار داشتند. صفحات راداری در بنت واترز و راف والتون واقع در نورفولک وجود یک شیء پرنده‌ی نا شناخته را در منطقه نشان می‌دادند. تحقیقاتی که در ارتباط با این روی داد انجام گرفتند نشان می‌دادند که یک سفینه‌ی فضایی بیگانه در آن منطقه فرود آمده است. سه مأموری که برای بررسی نقطه‌ی مذکور اعزام شده بودند یک شیء مثلثی شکل درخشان را مشاهده کردند که در ارتفاع کمی از زمین قرار داشته است. یکی از آنها حتی اظهار داشت که شیء مذکور را لمس کرده است و علامت‌های مربوط به بدنه‌ی «شیء» را ترسیم نمود. هم چنین گفته شد که نورهای رنگارنگی از این شیء ساطع می‌شدند. بر اساس گزارشات این سه فرد، شیء مذکور پس از مدت زمان کوتاهی به سمت آسمان پرواز کرد. این سه فرد هنگامی که روز بعد به همان مکان بازگشتند اشکال مثلثی شکلی در همان نقطه که شب قبل شیء نا شناس را دیده بودند مشاهده کردند. با این حال، پلیس اعلام کرد که این اشکال توسط حیوانات ایجاد شده بودند. بسیاری از شاهدان اولیه و کسانی که با دولت هم کاری می‌کردند ادعا کرده‌اند که از آنها خواسته شده بود تا در رابطه با حفظ اسرار مرتبط با حادثه‌ی مذکور سوگند بخورند و هم چنین وادار به امضای اسنادی شده بودند با این مضمون که آنچه آنها دیده بودند به هیچ وجه سفینه‌ی فضایی نبوده است. یاد داشتی معروف به یاد داشت هالت که توسط ستوان چارلز آی هالت معاون فرمانده‌ی پایگاه بنت واترز نوشته شده بود وقوع حادثه‌ی فوق را تائید می‌کند.
حادثه‌ی رازول: حدوداً در تاریخ 8 جولای 1947 گزارش شد که یک شیء پرنده‌ی نا شناس در مزرعه‌ای در نزدیکی روازول واقع در نیو مکزیکوی آمریکا سقوط کرده است. این حادثه پس از مدتی توسط مردم و رسانه‌ها به فراموشی سپرده شد. با این حال، در جریان مصاحبه‌ای که تقریباً 30 سال بعد انجام گرفت سرگرد جس مارسل که شخصاً در عملیات باز یابی لاشه‌ی شیء مذکور شرکت کرده بود اظهار داشت که مطمئن است ارتش ماجرای سقوط یک سفینه‌ی فضایی در رازول را مسکوت نگاه داشته است. پس از این که این موضوع دو باره بر سر زبان‌ها افتاد شاهدان از باز یابی موجودات فضایی زنده و انجام کالبد شکافی بر روی اجساد برخی از موجودات فضایی مرده در پایگاه رازول سخن به میان آوردند. اگر چه گزارشات بعدی که توسط دولت منتشر گردیدند نشان می‌دادند که قطعات جمع آوری شده در محل حادثه متعلق به بالن‌های هوایی ارتفاع زیاد بوده‌اند که بخشی از برنامه‌ی سری دولت به نام پروژه مغول را تشکیل می‌دادند، اما ماهیت مشاهدات و شهادت دیگر شهود چنین ادعایی را غیر محتمل می‌سازند.

مردمی که بر این باورند موجودات فضایی واقعی‌اند

برخی معتقدند که موارد مربوط به مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها زائیده‌ی قوه‌ی تخیل افراد ساده‌ لوحی است که از احتمال وجود حیات در دیگر سیارات دچار حیرت و شگفتی شده‌اند. در زیر فهرستی از اظهارات کسانی ارائه می‌گردد که معتقدند در دیگر کرات نیز موجوداتی زندگی می‌کنند:
جیمی کارتر: وی وعده داد اگر به ریاست جمهوری انتخاب شود پرونده‌های دولتی در باره‌ی بشقاب پرنده‌ها را به صورت علنی فاش خواهد ساخت. وی حتی ادعا کرد جنین اشیایی را با چشمان خود دیده است.
رونالد ریگان: گفته می‌شود که رئیس جمهور ریگان خود نیز سوار بر هواپیما نورهای عجیب و غریبی را در آسمان مشاهده کرده است. وی از خلبان خود خواسته است تا نورها را دنبال کند، اما به گفته‌ی وی پس از این که هواپیما چند دقیقه‌ای این نورها را تا بکرز فیلد دنبال نمود نورها «مستقیماً به سمت آسمان‌ها بالا رفتند.»
ریچارد نیکسون: رئیس جمهور نیکسون در جریان یک مصاحبه اذعان کرد که نمی‌تواند آزادانه در باره‌ی بشقاب پرنده‌ها صحبت کند و این که هم چنان در حال کسب گزارش در باره‌ی این موضوع است.
جی ادگار هوور: هوور که ریاست اف بی آی را در سال‌های بین 1935 تا 1972 بر عهده داشت یک بار از حادثه‌ای گفت که در جریان آن به سمت بشقاب پرنده‌هایی که بر فراز لس آنجلس پرواز می‌کردند شلیک شده بود. اما وی ادعا می‌کند ارتش همه‌ی قطعات باز یابی شده را مصادره کرده و به اف بی آی اجازه نداده بود اشیای باز یابی شده را حتی به صورت سرسری بررسی نماید.
مونسیور کورادو بالدوچی: از بالدوچی که یکی از علمای دینی واتیکان محسوب می‌شد نقل قول شده است که گفته است واتیکان شواهدی در باره‌ی تماس میان انسان‌ها و موجودات فضایی را از طریق سفارتخانه‌های خود در کشورهای گوناگون دریافت نموده است.
به جز موارد مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها و شهادت‌هایی که در این زمینه ارائه گردیده‌اند، موارد بسیاری هم در ارتباط با ربوده شدن انسان‌ها توسط موجودات فضایی سوار بر سفینه‌های فضایی مطرح گردیده‌اند. اگر چه اکثر قربانیان ظاهراً نمی‌توانند به خاطر بیاورند در زمانی که ربوده شده بودند چه اتفاقی افتاده است، اما روایاتی در این باره از منابع مختلف در زمان‌ها و مکان‌های مختلف جمع آوری گردیده‌اند. این روایات به شکل شگفت انگیزی شبیه هم بوده‌اند!

آیا بشقاب پرنده‌ها واقعاً وجود دارند؟

اگر همه‌ی ما چیزی را مشاهده کنیم و شواهد قاطع و محکمی در باره‌ی وجود آن چیز موجود باشد در آن صورت آن چیز واقعی است. بر اساس این پارامتر مسأله‌ی وجود بشقاب پرنده‌ها مطرح می‌گردد. نقش دولت در سر پوش گذاشتن بر روی این روی دادها این احتمال را مطرح می‌سازد که آن چه مردم مشاهده کرده‌اند در واقع بخشی از پروژه‌های سری بوده‌اند. اما در باره‌ی اظهارات افرادی که بخشی از تیم‌های تحقیقات در باره‌ی حوادث مربوط به فرود بشقاب پرنده‌ها بوده‌اند یا در دولت سمت‌هایی را بر عهده داشته‌اند چه می‌توان گفت؟ اگر بشقاب پرنده‌ها وجود دارند پس چرا تنها در کشورهای توسعه یافته گزارش گردیده‌اند؟
هم چنین، موارد مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها در سال 1996 بالا گرفت، یعنی همان سالی که شخصیت‌های تلویزیونی کاراگاه مالدر و اسکالی در سریال پرونده‌های ایکس با بیان جمله‌ی مشهور «حقیقت واضح و روشن است» مطرح گردیدند! گزارشات ارائه شده به وزارت دفاع در رابطه با مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها به همین نحو در سال 1978 نیز بالا گرفته بود، یعنی همان سالی که فیلم سینمائی برخورد از نوع سوم بر روی پرده آمد. برخی‌ها چنین روندی را به کسب آگاهی در باره‌ی بشقاب پرنده‌ها توسط عموم مردم نسبت داده‌اند در حالی که برخی دیگر این روی دادها را زائیده‌ی قوه‌ی تخیل افراد نا آرام و دارای انرژی تخلیه نشده دانسته‌اند. اما آیا حیات بر روی کرات دیگر هم وجود دارد؟ هنوز هم پاسخ قاطعی برای این سؤال نداریم!
بحث بر سر واقعی یا غیر واقعی بودن بشقاب پرنده‌ها باعث ایجاد ترس و حیرت در میان عموم مردم شده است. برخی منابع بسیار موثق ادعا می‌کنند که دولت شواهد و مدارکی مبنی بر تماس میان انسان و موجودات فضایی در اختیار دارد و این که دولت هم چنان در حال هم کاری با موجودات فضایی است. با این حال، تا زمانی که چنین گزارشاتی به صورت علنی منتشر نشوند یا شواهد و مدارک قاطعی در این رابطه به دست نیایند این سؤال هم چنان باقی می‌ماند که «آیا بشقاب پرنده‌ها واقعی هستند؟»



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.