چگونه با چوب بستنی یک پل خر پایی بسازیم؟

یاد گرفتن چگونگی ساخت پل خر پایی یک روش بسیار خوب برای کمک به بچه‌ها برای فهمیدن بیش‌تر آن‌ها در مورد فیزیک به وسیله مطالعه‌ی اساس مهندسی و ساخت پل است. در این مقاله ما به شما مراحل ساخت یک پل خر پایی را
سه‌شنبه، 25 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه با چوب بستنی یک پل خر پایی بسازیم؟
چگونه با چوب بستنی یک پل خر پایی بسازیم؟

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
یاد گرفتن چگونگی ساخت پل خر پایی یک روش بسیار خوب برای کمک به بچه‌ها برای فهمیدن بیش‌تر آن‌ها در مورد فیزیک به وسیله مطالعه‌ی اساس مهندسی و ساخت پل است. در این مقاله ما به شما مراحل ساخت یک پل خر پایی را به وسیله چوب بستنی نشان می‌دهیم.
چگونه با چوب بستنی یک پل خر پایی بسازیم؟
در واقع قبل از شروع کردن به کسب و کار ساخت یک پل خر پا، بسیار مهم است که بدانید یک پل خر پایی چیست. پل خر پایی یک نوع پل است که معمولاً از اتصال قطعات جدا از هم که با هم در مقابل فشار یا کشش وارده به پل مانند یک گروه عمل می‌کنند ساخته می‌شود. اعضای پل خر پایی در معرض تنش‌های کششی که از انتهای پل وارد می‌شود قرار می‌گیرند. نیروهای فشاری پل هم به گونه‌ای هستند که به یک دیگر فشار می‌آورند یا یک دیگر را هل می‌دهند. پل‌های خر پایی برخی از قدیمی‌ترین اشکال از پل‌های مدرن و یکی از مقرون به صرفه‌ترین پل‌ها برای ساخت هستند. در این مقاله ما به شما دستور العمل ساخت یک پل خر پایی از چوب بستنی را آموزش می‌دهیم تا به درک شما از ویژگی‌های ساخت و ساز پل و عمل کرد اعضای آن کمک کنیم.

ساخت پل با چوب بستنی

پل خر پایی یک چار چوب بسیار قوی دارد. چار چوب کلی پل از مجموع چار چوب‌های مثلثی ساخته می‌شود که یکی از پایدارترین چار چوب‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. در واقع استفاده از چار چوب مثلثی گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه‌‌تر و قوی‌تر در مقایسه با چار چوب مستطیلی است. داده‌های زیر مراحل ساده‌ای هستند که می‌توانید برای ساخت پل خر پایی از چوب بستنی پیروی کنید. وسایل مورد نیاز برای ساخت یک پل خر پایی شامل: حد اقل بیست و چهار عدد چوب بستنی و چسب و مقوا برای محافظت از محدوده کاری و گیره است.
کاری که در مرحله اول باید انجام بدهید این است که دو عدد چوب بستنی را طوری به هم بچسبانید که چیزی مانند یک چوب بستنی با طول دو برابر به وجود آید. حالا دو عدد چوب بستنی دیگر بر دارید و همین کار را تکرار کنید.
حالا این دو ساختاری را که ساخته‌اید به صورت موازی با یک دیگر، روی میز کار خود قرار دهید. مطمئن شوید که فاصله بین آن‌ها برابر با طول یک چوب بستنی تکی باشد.
قدم بعدی این است که دو چوب بستنی بردارید و آن‌ها را عمود بر دو ساختار دو تایی که موازی یک دیگر قرار داده‌اید در دو انتهای ساختار دو تایی بچسبانید. مطمئن شوید که این دو چوب بستنی که عمود کردید نیز موازی یک دیگر باشند.
در قدم بعد یک چوب بستنی دیگر را عمود بر دو ساختار طویل در وسط قاب بچسبانید به طوری که موازی با دو چوب بستنی تکی باشد.
حالا شروع به چسباندن چوب بستنی‌ها به صورت قطری کنید و هر دو چوب بستنی باید به دو گوشه مقابل هم متصل شود و طرف دیگر هر کدام باید در مرکز قاب قرار گیرد. دو سر این دو چوب بستنی که در مرکز واقع می‌شوند باید به دو طرف متقابل (بالا و پایین) نقطه وسط چسبیده شوند. به این طریق شما می‌توانید قاب اصلی پایه پل را بسازید.
همان طور که قبلاً ذکر شد یک ساختار مثلثی پایدارترین فرم و ساختار برای کنار هم قرار گرفتن و تشکیل پل خر پایی است. در قدم بعد شما باید ساختار مثلث را با استفاده از سه چوب بستنی بسازید. شما نیاز به دو ساختار مثلثی چوب بستنی خواهید داشت.
سپس دو چوب بستنی بردارید و آن را به نوک ساختار مثلثی که درست کرده‌اید بچسبانید. مطمئن شوید که این دو چوب سرشان در جهت مخالف یک دیگر باشد و موازی قاعده مثلث باشند. همین کار را برای ساختار مثلثی دیگری که ساخته‌اید تکرار کنید.
قدم بعدی این خواهد بود که دو چوب بستنی برداشته و آن‌ها را به صورتی، به مثلث متصل نمایید که هر چوب بستنی از یک طرف به انتهای چوبی که به نوک مثلث متصل کرده‌اید وصل شود و از طرف دیگر به یک گوشه قاعده مثلث وصل شود. این کار را برای دو طرف مثلث انجام دهید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا چار چوب دو طرف کناری پل را بسازید. همین فرایند را برای مثلث دیگر نیز تکرار کنید.
حالا شما باید این دو چار چوب دو طرف پل و پایه (کف) پل را که ساخته‌اید به یک دیگر متصل کنید. دقت کنید که هر کدام از چار چوب‌های کناری پل باید به صورت عمود بر پایه (کف) پل متصل شوند. هم ‌چنین ضروری است که لبه (ضلع) کوتاه‌تر قاب کناری به سمت بالا و لبه (ضلع) بزرگ‌تر قاب کناری به پایه (کف) پل متصل شود.
از دو چوب بستنی برای اتصال بالای چار چوب‌های کناری پل به یک دیگر استفاده کنید. مطمئن شوید که این چوب بستنی‌ها به صورت عمود بر طول پایه پل قرار بگیرند.
این تنها یکی از طرح‌هایی است که شما می‌توانید برای ساخت یک مدل با استفاده از چوب بستنی استفاده کنید. در این مقاله ساختن یک پل خر پایی با استفاده از چوب بستنی به آسانی گفته شد. شما می‌توانید به راحتی فقط با استفاده از مراحل گفته شده در این مقاله و با کمی خلاقیت یک مدل (سازه) مهندسی بسازید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.