چگونه می توان یک متر نواری را قرائت کرد؟

آموزش قرائت نوار اندازه گیری مهارت بسیار مفیدی است که می تواند در بسیاری از کارها که نیاز به اندازه گیری اشیاء مختلف دارد، مفید باشد. این مقاله به شما می آموزد که چگونه یک نوار اندازه گیری را با استفاده از یک راهنمای
پنجشنبه، 27 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توان یک متر نواری را قرائت کرد؟
چگونه می توان یک متر نواری را قرائت کرد؟

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
آموزش قرائت نوار اندازه گیری مهارت بسیار مفیدی است که می تواند در بسیاری از کارها که نیاز به اندازه گیری اشیاء مختلف دارد، مفید باشد. این مقاله به شما می آموزد که چگونه یک نوار اندازه گیری را با استفاده از یک راهنمای گام به گام قرائت نمایید.
نوار اندازه گیری یک ابزار بسیار مفید برای اندازه گیری ابعاد تعدادی قابل توجهی از اشیاء، مانند لباس، اتاق، مبلمان، طول و عرض یک فرد و غیره است. برای دانش آموزان و دانش جویان، زمانی که در حال کار بر روی پروژه های مدرسه یا پیش دانشگاهی خود هستند نیز بسیار ارزشمند می باشد. به منظور انجام اندازه گیری دقیق، درک اعداد و خطوط مختلف در نوار برای توصیف آن بسیار مهم است.
خواندن یک نوار اندازه گیری
قبل از یاد گیری این مورد، ابتدا درک واحدهای اندازه گیری بسیار مهم است. نوار، معمولاً به چند فوت تقسیم شده است و هر دوازده اینچ یک فوت را تشکیل می دهد. یک اینچ خود به شانزده بخش تقسیم می شود که توسط شانزده خط در بین دو عدد صحیح نشان داده می شود. بنا بر این اگر در یک اندازه گیری خوانده شود "16/5-8 '2، باید به عنوان "دو فوت، هشت و پنج شانزدهم اینچ" قرائت شود. آیا گیج کننده بود؟ اجازه دهید این روش را در جزئیات بررسی کنیم.
چگونه می توان یک متر نواری را قرائت کرد؟

مرحله 1

شما می توانید با کشیدن یک خط راست روی یک کاغذ ساده شروع کنید. یک نقطه روی این خط علامت گذاری کنید تا آن را اندازه گیری نمایید. سپس، نوار را روی خط قرار دهید.

مرحله 2

اکنون، به دنبال یک عدد صحیح بر روی نوار اندازه گیری، که نزدیک ترین عدد باشد به علامتی که می خواهید آن را اندازه گیری کنید، بگردید. به یاد داشته باشید که عدد باید قبل از علامت و نه بعد از آن باشد. برای مثال، اگر علامت در بین شش و هفت باشد، شما باید عدد شش را قرائت کنید و نه هفت. بنا بر این، اگر علامت در حال قرائت عدد شش باشد، بدان معنی است که طول خط تا آن نقطه شش اینچ و مقداری "بیشتر" است.

مرحله 3

اکنون اجازه دهید که چگونگی تعیین این مقدار "بیشتر" را یاد بگیریم. اگر علامتی که شما در خط ایجاد نمودید دقیقاً بر روی شش باشد، به این معنی است که طول خط شش اینچ است. اما اگر علامت پیش رو کمی از شش جلوتر باشد، در آن صورت، شما باید این مقدار بیشتر را هم حساب کنید. بنا بر این، شما باید تعداد خطوط بین عدد شش و علامت را بشمارید. در این مورد، عدد صحیح شش است و اگر تعداد خطوط بین این عدد و علامت چهار باشد، طول خط تا علامت "شش و چهار شانزدهم" اینچ قرائت می شود.

مرحله 4

بخش "چهار شانزدهم" می تواند به "یک چهارم" ساده شود. از آن جایی که اندازه گیری همیشه باید در ساده ترین حالت انجام شود، بنا بر این، در این مورد باید "شش و یک چهارم" اینچ قرائت گردد.
این کار بسیار ساده است و درک آن بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. با این حال شما ممکن است نیاز به چند بار تمرین با استفاده از روش های ذکر شده در بالا داشته باشید تا خواندن نوار اندازه گیری را بی عیب و نقص انجام دهید. موفق باشید!



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.