ستاره

باسلام.بنده هشت ماه پیش دچار درد در ناحیه پاشنه پاهایم...

باسلام. بنده هشت ماه پیش دچار درد در ناحیه پاشنه پاهایم میشدم.طوری که صبح ها راه رفتن برایم دردآور بود.به پزشک ارتوپد مراجعه کردم و بعد از عکس گرفتن مشخص شد که در هر دو پا دارای خار پاشنه هستم.داروهارا مصرف کردم و بهتر شدم اما بعد از تمام شدن داروها دوباره روز از نو. لازم به ذکر است که بچه هم شیر میدهم و خیلی لاغر هم شدم.اگر ممکن است بنده را راهنمایی بفرمایید که راه درمان چیست؟ و اینکه پیاده روی صبحگاهی درد را بیشتر نمیکند؟ باتشکر فراوان**
جمعه، 1 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ستاره

باسلام.بنده هشت ماه پیش دچار درد در ناحیه پاشنه پاهایم...

ستاره ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

باسلام.
بنده هشت ماه پیش دچار درد در ناحیه پاشنه پاهایم میشدم.طوری که صبح ها راه رفتن برایم دردآور بود.به پزشک ارتوپد مراجعه کردم و بعد از عکس گرفتن مشخص شد که در هر دو پا دارای خار پاشنه هستم.داروهارا مصرف کردم و بهتر شدم اما بعد از تمام شدن داروها دوباره روز از نو. لازم به ذکر است که بچه هم شیر میدهم و خیلی لاغر هم شدم.اگر ممکن است بنده را راهنمایی بفرمایید که راه درمان چیست؟ و اینکه پیاده روی صبحگاهی درد را بیشتر نمیکند؟
باتشکر فراوان**


مشاور: دکتر علیرضا فیروزفر

با سلام در درجهٔ اول پیشنهاد می‌کنیم رژیم کامل غذایی‌ داشته باشد . مادران شیرده بهتر است از تمام مواد غذایی بدون پرهیز استفاده کنند . رژیم‌های لاغری و کاهش مصرف برخی‌ غذاهای چرب یا پر نشاسته به شدت کاری است غلط . البته نباید فراموش کرد که این رژیم باید تحت نظرِ پزشکِ اطفال باشد و در صورتی که ایشان صلاح بدانند برخی‌ مواد غذایی باید حذف گردد ( برای مثل حذف پروتئین شیر در موارد حساسیت ) در درجهٔ دوم می‌پردازیم به مسالهٔ درد پاشنه . داشتن عکس و گرافی بسیار به پزشک کمک می‌کند تا درمان بهتری پیش بگیرد . در مورد خار پاشنه باید گفت که بهترین درمان ، پیشگیری است . استفاده از کفشِ مناسبِ ورزشی ( کف نرم داشته باشد به نحوی که بتوان با خم کردن کفش دو سر آنرا به هم رساند، داشتنِ کف با حالت مناسب که قوسِ پا را پر‌ کند ، و جنس مناسب جهت تهویهٔ بهتر پا,…) استفاده از کفی‌ کفش مخصوص خار پاشنه ، پیاده روی صحیح و قدم برداشتن‌های صحیح به نحوی که اول پاشنه و بعد کف پا به زمین بیاید و ضربه نخورد ، پوشیدن دمپایی مناسب و طبی در منزل .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.