محمد

با سلام و احتراممدت شش ماهه که به خاطر مشکل چربی...

با سلام و احترام مدت شش ماهه که به خاطر مشکل چربی و فشار خون مجبور به گرفتن رژیم غذایی شدم. توی این مدت کاهش وزن قابل توجهی داشتم منتهی همزمان با خوردن هر نوع خوراکی و پر شدن معده دچار تپش قلب تا مرز 120 میشم. دکتر بعد از اکو رنگی قلب و تست ورزش که متوجه شد مشکل قلبی ندارم برای فشار خونم لوزارتان 25 دو نوبت تجویز کرده و برای مشکلات معده و استرس نیز کلیدینیم سی و کلرودیازپوکساید و رانیتیدین تجویز کرده. روزی دو نوبت پروپرانولول نیز مصرف میکنم اما بازم تپش قلب و گاهی مواقع افزایش فشار سراغم میاد. آزمایش خون که دادم همگی موارد نورمال بود و فقط کلسترول 190 بود و اسیداوریک خونم پایین تر از حد نرمال بود. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر
يکشنبه، 17 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد

با سلام و احتراممدت شش ماهه که به خاطر مشکل چربی...

محمد ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 33 ساله )

با سلام و احترام

مدت شش ماهه که به خاطر مشکل چربی و فشار خون مجبور به گرفتن رژیم غذایی شدم.
توی این مدت کاهش وزن قابل توجهی داشتم منتهی همزمان با خوردن هر نوع خوراکی و پر شدن معده دچار تپش قلب تا مرز 120 میشم.
دکتر بعد از اکو رنگی قلب و تست ورزش که متوجه شد مشکل قلبی ندارم برای فشار خونم لوزارتان 25 دو نوبت تجویز کرده و برای مشکلات معده و استرس نیز کلیدینیم سی و کلرودیازپوکساید و رانیتیدین تجویز کرده.
روزی دو نوبت پروپرانولول نیز مصرف میکنم اما بازم تپش قلب و گاهی مواقع افزایش فشار سراغم میاد.
آزمایش خون که دادم همگی موارد نورمال بود و فقط کلسترول 190 بود و اسیداوریک خونم پایین تر از حد نرمال بود.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


با تشکر


مشاور: دکتر محسن اکبر زاده

در مورد فشار خون، چون در سن نسبتاً پايين فشار خون بالا داريد از نظر علل مولد فشار خون مثل بيماريهاي قلبي و کليوي ( قلبي را ذکر کرده ايد ) بايد بررسي شويد. ولي در نظر داشته باشيد که اگر زياد استرس داريد استرس خود هم سبب افزايش فشار خون و هم تپش قلب شما مي شود. پس سعي کنيد با ورزش و ريلاکسيشن اعصاب خود را آرام کنيد. تپش قلب بعد از غذا خوردن را ذکر نکرده ايد که از قبل داشته ايد يا بعد از درمان و رژيم غذايي. اگر بعد از آن بوده شايد استرس باشد چون دائم در رژيم هستيد درحين خوردن نگران کالري دريافتي هستيد و استرس شما تشديد مي شود. در هر صورت يک متخصص داخلي خوب را انتخاب کنيد و زير نظر وي باشيد. اگر LDL و HDL شما خوب است کلسترول شما هم در حد طبيعي است ولي عددLDL و HDL خيلي مهم است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.