editor

سلام. و خسته نباشید به شما پزشک محترم.در ابتدای جوانی...

سلام. و خسته نباشید به شما پزشک محترم. در ابتدای جوانی به عفونت ریه دچار شدم و که حدود دو ماه طول کشید و در مدت یک ماه 32 عدد سفترو یاکسون بصورت وریدی تزریق کردم و بعد از آن داروهای دیگر. تا عفونت برطرف شد اما بعد از آن مشکل آبریزش شدید بینی دارم و هر چه به پزشک مراجعه کردم نتیجه خوبی نگرفتم. این آبریزش وقتی سرم را پایین می گیرم بدتر می شود و وقتی سرما میخورم وحشتناک می شود. این مشکل به همراه بیماری ام اس که ار 8 سال قبل شروع شد و تا 2 سال قبل که کارم به شیمی درمانی با پالس آندوکسان کشید و در هر ماه 1000 میلی گرم و به مدت یک سال که حملات ام اس از آن زمان کاملا متوقف شد. اما آبریزش بینی بیشتر شده برای همین در جمع دوستان و میهمانی ها وارد نمی شوم و این مسئله واقعا عذاب آور شده خواهش می کنم یک راه مفید که واقعا جواب می دهد به من نشان دهید. سپاس از شما.
سه‌شنبه، 25 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

editor

سلام. و خسته نباشید به شما پزشک محترم.در ابتدای جوانی...

editor ( تحصیلات : لیسانس ، 336 ساله )

سلام. و خسته نباشید به شما پزشک محترم.
در ابتدای جوانی به عفونت ریه دچار شدم و که حدود دو ماه طول کشید و در مدت یک ماه 32 عدد سفترو یاکسون بصورت وریدی تزریق کردم و بعد از آن داروهای دیگر. تا عفونت برطرف شد اما بعد از آن مشکل آبریزش شدید بینی دارم و هر چه به پزشک مراجعه کردم نتیجه خوبی نگرفتم. این آبریزش وقتی سرم را پایین می گیرم بدتر می شود و وقتی سرما میخورم وحشتناک می شود. این مشکل به همراه بیماری ام اس که ار 8 سال قبل شروع شد و تا 2 سال قبل که کارم به شیمی درمانی با پالس آندوکسان کشید و در هر ماه 1000 میلی گرم و به مدت یک سال که حملات ام اس از آن زمان کاملا متوقف شد. اما آبریزش بینی بیشتر شده برای همین در جمع دوستان و میهمانی ها وارد نمی شوم و این مسئله واقعا عذاب آور شده خواهش می کنم یک راه مفید که واقعا جواب می دهد به من نشان دهید.
سپاس از شما.


مشاور: دکتر محسن اکبر زاده

اگر تشخيص حساسيت صحيح باشد شما مي توانيد از داروهاي ضد آلرژي استفاده کنيد (با تجويز پزشک) و در ضمن بايد از عوامل محرک دوري کنيد. مثلاً در بهار در فضاهاي باز بخصوص پارک و فضاي سبز تردد نکنيد يا ماسک بزنيد. در شرايط آلودگي هوا و گرد و غبار هم استفاده از ماسک الزامي است. اگر پيگري هاي درماني منظم داشته باشيد همين کافي است وگرنه به يک متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه کنيد اگر صلاح دانستيد شما را به متخصص آلرژي معرفي مي کنند. سينوزيتي که ذکر کرده ايد ممکن است صرفاً التهابي باشد و عفوني نباشد و خود آلرژن ها آن را تشديد مي کنند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.