با سلام حدود دو ماه و نیم پیش ژل کلیندامایسین یک...

با سلام حدود دو ماه و نیم پیش ژل کلیندامایسین یک درصد رو برای صورتم گرفتم که اون موقع صورتم خوب بود و فقط چنتا جوش داشت . مقداری از کلیندامایسین رو به جاهایی که جوش داشت زدم و تا صبح روی صورتم موند . بعد از اون بعد از گذشت چند ساعت احساس سوزش در صورتم کردم و متوجه شدم همه اون ژل موضعی به صورتم خشک شده !!! الان هنوز که هنوزه صورتم قرمزه و اون ژل به صورتم مونده و باعث شده همه صورتم ایجاد جوش بکنه . میشه کمکم کنید چکار کنم اون ژل از بین بره از روی صورت ؟
پنجشنبه، 30 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام حدود دو ماه و نیم پیش ژل کلیندامایسین یک...

( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

با سلام
حدود دو ماه و نیم پیش ژل کلیندامایسین یک درصد رو برای صورتم گرفتم که اون موقع صورتم خوب بود و فقط چنتا جوش داشت . مقداری از کلیندامایسین رو به جاهایی که جوش داشت زدم و تا صبح روی صورتم موند . بعد از اون بعد از گذشت چند ساعت احساس سوزش در صورتم کردم و متوجه شدم همه اون ژل موضعی به صورتم خشک شده !!!
الان هنوز که هنوزه صورتم قرمزه و اون ژل به صورتم مونده و باعث شده همه صورتم ایجاد جوش بکنه .
میشه کمکم کنید چکار کنم اون ژل از بین بره از روی صورت ؟


مشاور: خانم دکتر محمدی زاده

ژل روي صورتتان نمانده است. احتمالاً خشکي شديد پوست و لايه برداري (ورقه ورقه شدن) ايجاد کرده که شما فکر مي‌کنيد بقاياي ژل است. ايجاد جوش‌ها هم اگر واقعاً جديداً افزايش يافته و واقعاً صورتتان خشک شده مي‌تواند ناشي از خشکي شديد پوست باشد چون همانطور که چربي پوست جوش ايجاد مي‌کند خشکي شديد هم مي‌تواند توليد جوش کند. در هر صورت اگر جوش‌ها آزار دهنده است بايد به يک متخصص پوست مراجعه کنيد و سابقه‌ي مصرف کليندامايسين را ذکر کنيد تا از داروهاي لايه بردار و ژل‌هاي ترتييوئين برايتان تجويز نکنند.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.