ناشناس

سلامخسته نباشیدمی گن وقتی خانم ها زن در عادت ماهانه...

سلام خسته نباشید می گن وقتی خانم ها زن در عادت ماهانه می تواند قرآن بخواند ولی خواندن چهار سوره ای که سجده واجب دارد یعنی سوره های اقرء، سجده،فصلت و نجم برحائض حرام است همچنین خواندن بیش از هفت آیه مکروه است. هستن روی مهری که تربت امام حسین (ع) هست یعنی مهر کربلا سجده نکنن درسته؟ و یک سوال دیگه اینکه: خانم ها تو این حالت چقدر می تونن قرآن و دعا بخونن؟ آیا می تونن آیات قرآن، و یا دعا رو بنویسن؟ خیلی ممنون
دوشنبه، 16 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلامخسته نباشیدمی گن وقتی خانم ها زن در عادت ماهانه...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام
خسته نباشید
می گن وقتی خانم ها زن در عادت ماهانه می تواند قرآن بخواند ولی خواندن چهار سوره ای که سجده واجب دارد یعنی سوره های اقرء، سجده،فصلت و نجم برحائض حرام است همچنین خواندن بیش از هفت آیه مکروه است. هستن روی مهری که تربت امام حسین (ع) هست یعنی مهر کربلا سجده نکنن درسته؟
و یک سوال دیگه اینکه: خانم ها تو این حالت چقدر می تونن قرآن و دعا بخونن؟
آیا می تونن آیات قرآن، و یا دعا رو بنویسن؟
خیلی ممنون


مشاور: حجة السلام منتظمی

با تشکر از اعتماد شما به مشاوره راسخون: لطفا سوال و جواب زیر را مطالعه بفرمایید. سؤال: در زمان حیض آیا تلاوت آیات قرآن بایستی محدود به 7 آیه شود مثل جنابت یا خیر؟ پاسخ: لازم نیست به هفت آیه قناعت شود بلکه می تواند تمام آیات قرآن به استثنای آیات چهارگانه ای که سجده واجب (سوره های اقرء، سجده،فصلت و نجم)دارد را تلاوت کند البته باید مواظب باشد جایی از بدنش تماس مستقیم با خط قرآن نداشته باشد. سؤال: کسی که در ایام عادت ماهیانه به سر می برد می تواند زیارت عاشورا یا صحیفه سجادیه یا زیارت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را بخواند یا خیر؟کسی که در ایام عادت ماهیانه به سر می برد می تواند پس از اینکه وضو گرفت وسجاده اش را پهن کرد برمهری که تربت سیدالشهداء است پیشانی اش رابگذارد یا نه؟ آیا گذاشتن پیشانی براین نوع مهر موجب گناه کردن می شود؟ پاسخ: اشکالی ندارد. سؤال: نحوه صحیح ختم چهل روزه انعام و ختم چهل روز زیارت عاشورا چگونه است؟ و اینکه بانوانی که در فاصله این چهل روز عادت ماهانه می شوند چگونه باید این ختم ها را انجام دهند؟ پاسخ: خواندن سوره «انعام» به هر مقدار کار خوبی است و همچنین زیارت عاشورا، خواندن آن در زمان عادت ماهانه اشکال ندارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.