د

با سلام و احترام1. در مورد مسائل اختلاف برانگیز در...

با سلام و احترام 1. در مورد مسائل اختلاف برانگیز در زندگی(دوران عقد ) آیا سعی کنم خودم با همسرم این مسائل را حل کنم یا خانواده ها با هم صحبت کنند و من اصلا خودم را داخل نکنم ، برای مثال فرض کنید خانواده عروس می گویند ما رسم داریم یک فرش داماد می دهد و یک فرش عروس برای جهیزیه( برای حال منزل) یا اینکه فامیل ما فرض کنید لوستر و... با عروس است ولی فامیل همسرم می گویند نه ...(با اینکه هر دو خانواده اصفهانی هستیم) به نظر جنابعالی بهترین روش حل این مسائل چیست چون راضی کردن خانواده در برخی موارد کار بسیار سختی است....
يکشنبه، 6 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

د

با سلام و احترام1. در مورد مسائل اختلاف برانگیز در...

د ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با سلام و احترام
1. در مورد مسائل اختلاف برانگیز در زندگی(دوران عقد ) آیا سعی کنم خودم با همسرم این مسائل را حل کنم یا خانواده ها با هم صحبت کنند و من اصلا خودم را داخل نکنم ، برای مثال فرض کنید خانواده عروس می گویند ما رسم داریم یک فرش داماد می دهد و یک فرش عروس برای جهیزیه( برای حال منزل) یا اینکه فامیل ما فرض کنید لوستر و... با عروس است ولی فامیل همسرم می گویند نه ...(با اینکه هر دو خانواده اصفهانی هستیم)
به نظر جنابعالی بهترین روش حل این مسائل چیست چون راضی کردن خانواده در برخی موارد کار بسیار سختی است....


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام و عرض ادب دوست گرامی در مورد مسایلی چون آنچه از جهیزیه و اسباب منزل گفتید بهتر است چنانچه خانواده تان نیز به گفته شما اهل تجملات نیستند به اسباب و وسایلی در حد شأن و منزلت دو خانواده راضی باشید و در شرایطی که خانواده خانم تلاش خود را برای دادن جهیزیه ای مناسب می کنند شما هم که عقیده ای به تجملات ندارید از سخت گیری در این زمینه خودداری کنید. به هر حال بحث در اینباره را از رابطه خود و همسرتان حذف کنید و برای جلوگیری از ایجاد هر گونه کدورتی اجازه دهید خانواده ها کار خود را در این زمینه بکنند و اگر صحبتی هم هست شما دو نفر مسئول انتقال آن نباشید و سعی نکنید مسایل را از کانال خود حل کنید. اگر مسئله ای در مورد جهیزیه یا جزییات مراسم وجود دارد بهتر است خانواده های با هم حل کنند. اگر در مورد مراسم عروسی قبلا توافقاتی کرده اید به همان توافقات عمل کنید و اگر صحبت های لازم را در مورد جزییات نداشته اید بهتر است در این موارد با یکدیگر توافق کنید. اگر خانواده شما از نظر مالی مشکلی ندارند و مثلا در مورد لباس عروس توافق و صحبتی قبلا نداشته اید می توانید خانواده خود را به کرایه یک لباس راضی کنید اما در عین حال بهتر است در شرایطی خانواده تا این حد انعطاف به خرج می دهد همسر شما هم به جای کرایه یک لباس گران قیمت ، لباسی مناسب انتخاب کند که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد. درمورد مسایل جزیی این چنینی بهتر است دو خانواده توافق کنند و بهتر است در مراسمی که خانواده ها هر دو حضور دارند درمورد همه این مسایل به طور جزیی و حضوری صحبت شود تا از طولانی شدن صحبت ها و رد و بدل شدن حرفهایی که زمینه دلخوری خواهد شد جلوگیری شود. به طور کلی سعی کنید در هر دو مورد جهیزیه و مراسم عروسی به آنچه از قبل متعهد شده اید عمل کنید و در عین حال در مقابل یکدیگر به جای آنکه دنبال فرصتی برای بهره بیشتر باشید انعطاف و گذشت پیشه کنید تا این وارد منجر به ایجاد اختلاف نشود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.