ناشناس

ترس از آفتاب

با سلام و خسته نباشید پسرم 37 سال دارد به شدت از افتاب گریزان است. به صورتی که قبلا با جزوه که مقابل صورت می گرفت و... و در حال حاضر با کلاهی که نقاب بزرگی دارد ودورکلاه تا روی شانه پارچه ایی هست که صورتش را هم می پوشاند و فقط چشمانش بیرون است، خود را از آفتاب حفظ می کند. چندین سال پیش پیش دکتر رفتیم برای وساوسش و به ایشان گفتیم که از افتاب می ترسد ولی ایشان گفتند که اصلا متوجه نمی شوند... می خواستم علت این امر را برایم توضیح دهید و اینکه چطور با ایشان رفتار کنیم؟
دوشنبه، 29 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ترس از آفتاب

ناشناس ( تحصیلات : سیکل ، 59 ساله )

با سلام و خسته نباشید
پسرم 37 سال دارد به شدت از افتاب گریزان است. به صورتی که قبلا با جزوه که مقابل صورت می گرفت و... و در حال حاضر با کلاهی که نقاب بزرگی دارد ودورکلاه تا روی شانه پارچه ایی هست که صورتش را هم می پوشاند و فقط چشمانش بیرون است، خود را از آفتاب حفظ می کند. چندین سال پیش پیش دکتر رفتیم برای وساوسش و به ایشان گفتیم که از افتاب می ترسد ولی ایشان گفتند که اصلا متوجه نمی شوند... می خواستم علت این امر را برایم توضیح دهید و اینکه چطور با ایشان رفتار کنیم؟


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با عرض سلام خدمت شما خواهر گرامی خواهر عزیزم ، پسر شما ابتدا باید به یک متخصص پوست برای اطمینان بیشتر مراجعه بکنند . در بیشتر موارد، پزشک با نگاه کردن به پوست ایشان، به راحتی آلرژی به نور خورشید را تشخیص می دهد. اما اگر این مشکل با مشاهده پوستی معلوم نشود، آزمایشات برای تشخیص آن انجام می شود.پسر شما شاید واقعا سوزش زیادی در صورت خود با مواجه با آفتاب احساس میکند که با مصرف دارو و یا کرم های موضعی و ضد آفتاب با تجویز پزشک قابل درمان میباشد .چنانچه بعد از طی این مراحل باز پسر شما دچار این مشکل بود . حتما به یک روانکاو مراجعه کنید و ریشه این مشکل را با مصاحبه بالینی دقیق پیدا کند که البته تشخیص بنده افسردگی در ایشان است که باید ریشه یابی شود و ببینیم در زندگی ایشان چه مشکلاتی وجود داشته .آیا ایشان ازدواج کرده اند ؟! آیا ایشان دوستان صمیمی دارند ؟ روابط اجتماعی ایشان چگونه است ؟ به اهداف خود رسیده اند ؟ گاهی این نوع از حساسیت به نور آفتاب به دلیل مشکلات جنسی نیز ایجاد میشود اگر ایشان فردی مجرد میباشد حتما باید با مشورت او و بررسی شرایط زمینه را برای تاهل ایشان فراهم کنید .به هر حال خواهر عزیزم شما باید قطعا با مراجعه حضوری در مرحله اول به یک متخصص پوست و در مرحله دوم به یک روانکاو ایشان را برای تشخیص اصولی مشکل ترغیب کنید .تا با بررسی همه جانبه شرایط پسر شما ، مشکل را ریشه یابی صحیح بکنند . با آرزوی سلامتی و سعادت در زندگی برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.