دلارام

مشاوره خانواده

من نامزده هستم بعضی اوقات خیلی پیش نامزدم شادم باهاص مهربونم اما بعضی اوقات پرخاشگر میشم حوصله هیچی نداشته میشم میخوام بدونم علت اینجور مساعل چی؟
چهارشنبه، 28 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

دلارام

مشاوره خانواده

دلارام ( تحصیلات : دیپلم ، ۱۹ ساله )

من نامزده هستم بعضی اوقات خیلی پیش نامزدم شادم باهاص مهربونم اما بعضی اوقات پرخاشگر میشم حوصله هیچی نداشته میشم میخوام بدونم علت اینجور مساعل چی؟


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما خواهرگرامی؛ بخشی از نوسانات خُلقی در خانمها متأثر از تغییرات هورمونی ناشی از سیکل ماهانه می باشد که البته این مسئله یک هفته در ماه رخ داده و چنانچه شما دوست عزیز در اکثر مواقع دارای این نوسانات خُلقی و کاهش و یا افزایش خُلق می باشید توصیه می شود در ابتدا نزد پزشک مراجعه کرده تا با آزمایشات مربوطه میزان کارکرد تیروئید شما مورد بررسی قرار گیرد. گاهی افت شدید خّلق و افزایش به یکباره آن به دلیل عدم کارکرد صحیح غده تیروئید می باشد که البته با تشخیص پزشک و تجویز دارو تعدیل می گردد. احتمال دیگر اینکه چنانچه نتایج آزمایشات پزشکی شما خواهر گرامی موید صحت و سلامتی در شما بود، توصیه می گردد تحت مشاوره بالینی توسط روانشناس قرار گرفته تا ضمن انجام بررسی های لازم و بررسی زمینه های ارثی و ژنتیکی به تشخیص علت این نوسان خُلق پرداخته و اقدامات درمانی برای شما دوست عزیز صورت گیرد. در صورت سابقه اختلال خُلقی در خانواده شما، احتمال ابتلاء شما به نوعی اختلال خُلقی رفته که فرد دوره های شادمانی و دوران های دپرسیو (افسردگی) را یکی پس از دیگری گذرانده و در نوسان بین این دو خُلق قرار داشته و رفتارهای وی نیز به تبع افزایش و یا کاهش خُلق تحت تأثیر قرار می گیرد. این اختلال درمان دارویی داشته و تا حدود زیادی با مصرف دارو کنترل می گردد. البته مصرف خودسرانه دارو توصیه نگردیده و حتماً باید با تجویز روانپزشک و روانشناس صورت گیرد. آنچه ضروی است اینکه شما دوست عزیز که در ابتدای زندگی مشترک نیز بسر می برید پیگیری لازم را در خصوص این امر داشته تا ان شاء الله با درمان بهنگام مسیر زندگی شما دچار اختلال نگردیده و سیر طبیعی خود را داشته باشد. در صورت کوتاهی در این امر این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در روابط زناشویی و خانوادگی شما گردیده و ممکن است زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین با اقدام به موقع ، زندگی آینده خود را از آسیب های وارده مصون داشته کما اینکه سلامت روح و روان شما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و ضامن سعادت و خوشبختی شما نیز می باشد. با آرزوی سلامتی و خوشبختی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.