ناشناس

انواع مشکلات اختلاف تحصیلی

باسلام و خسته نباشید ...میخواستم سوال کنم از جمله موارد و مشکلاتی که ممکن هست به دلیل اختلاف تحصیلی بین زوجین(تحصیلات خانم بیشتر باشد ) پیش بیاید چیست؟؟آیا قبل ازدواج با سوال و جواب وحرف زدن میشه این اختلاف و کاهش داد؟؟
يکشنبه، 8 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

انواع مشکلات اختلاف تحصیلی

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 24 ساله )

باسلام و خسته نباشید ...میخواستم سوال کنم از جمله موارد و مشکلاتی که ممکن هست به دلیل اختلاف تحصیلی بین زوجین(تحصیلات خانم بیشتر باشد ) پیش بیاید چیست؟؟آیا قبل ازدواج با سوال و جواب وحرف زدن میشه این اختلاف و کاهش داد؟؟


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما خواهر گرامی دوست عزیز؛ از جمله تناسب های لازم در زمان ازدواج، تناسب فرهنگی و تحصیلی در بین زوجین می باشد. با توجه به اینکه شما دارای تحصیلات عالیه می باشید مستحضر هستید که تناسب به لحاظ فرهنگی و تحصیلی در زوجین نشان از میزان دست یابی به بلوغ فکری در آنها بوده و می توان گفت تناسب تحصیلی، تناسب در ابعاد فکری را درزوجین به همراه دارد. البته اختلاف تحصیلی تا دو سال در زوجین مشکلی ایجاد نکرده و مانعی برای ازدواج آنها نیست ولی بیشتر از این میزان دلیلی بر شکاف در ابعاد فکری بین آنها بوده و احتمال زیادی می رود که ریسک این ازدواج افزایش یابد. سوال دیگر شما در خصوص امکان کاهش این اختلاف با صحبت کردن در زمان پیش از ازدواج می باشد که پاسخ به این سوال این است که با صحبت کردن در زمان پیش از ازدواج می توان به این اختلاف نظر پی برد ولی اختلاف فکری را با صحبت کردن نمی توان کاهش داد و یا برطرف کرد. خدمت شما دوست گرامی عرض می نمایم که تغییر اطرافیان برای ما تقریبا امری غیر ممکن می باشد. ما تنها موظف به پذیرش اطرافیان خود هر آنگونه که هستند می باشیم و به هیچ عنوان قدرتی در جهت تغییر آنها نخواهیم داشت. بخصوص در زمینه های فرهنگی، مذهبی، خانوادگی و .... که ما هیچ گونه قدرتی بر تغییر آن در اطرافیان خود نداریم. در اینجا به شما دوست عزیز توصیه می گردد چنانچه اختلاف مقطع تحصیلی شما بیش از دو سال می باشد با مراجعه به مشاور پیش از ازدواج و بررسی همه جانبه ابعاد مختلف این ازدواج و ارزیابی تناسب در سایر ابعاد (بغیر از تحصیلات) موضوع را بطور کارشناسانه مورد بررسی قرار داده و ریسک این ازدواج مورد ارزیابی قرار گیرد. چنانچه مشاور با بررسی ابعاد مختلف، و تشخیص برقراری تناسب در شما و فرد مورد نظرتان ریسک این ازدواج را پایین ارزیابی نمود جهت انجام مراحل بعدی ازدواج اقدام نموده و چنانچه تناسب در سایر ابعاد را نیز پایین ارزیابی نمود توصیه به این ازدواج نگردیده و به شما دوست عزیز توصیه می شود به انتظار فرصت های مناسب تر خود جهت ازدواج بوده و با اقدامی عجولانه زندگی آینده و خوشبختی خود را تحت تأثیر قرار ندهید. انتخاب همسر و ازدواج از مسائل بسیار با اهمیتی است که چنانچه با دقت و حوصله انجام گرفته نشود و از روی احساسات و به دور از تعقل صورت گیرد، تبعات جبران ناپذیری در پی داشته و چه بسا سرنوشت فرد را دچار آسیب نماید. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما