ناشناس

راه راضی کردن والدین برای ازدواج چیست؟

با سلام من علاقه مند به دختری هستم. بدون اینکه رابطه ای داشته باشم. قبل از سربازی خاستگاری رفتم. که به علت نداشتن شغل و نرفتن سربازی رضایت ندادند. حالا که سربازی را گزراندم و شاغل شده ام. مادرم رضایت به ازدواج من نمیدهد. همه را واسطه کردم. قهر کردم. اما رضایت نمیدهد. چطور رضایتش را جلب کنم. من پدرم فوت شده و یک بردار دارم که ازدواج کرده. خواهشا راهنمایی ام کنیک چون اطرافیان دختر به من خبر دادند که خاسگار هایی دارد. اما به خاطر من صبر کرده... من چه کار کنم؟ با اینکه نمیتوانم با دختر هم حرف بزنم...؟
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

راه راضی کردن والدین برای ازدواج چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

با سلام
من علاقه مند به دختری هستم. بدون اینکه رابطه ای داشته باشم. قبل از سربازی خاستگاری رفتم. که به علت نداشتن شغل و نرفتن سربازی رضایت ندادند. حالا که سربازی را گزراندم و شاغل شده ام. مادرم رضایت به ازدواج من نمیدهد. همه را واسطه کردم. قهر کردم. اما رضایت نمیدهد. چطور رضایتش را جلب کنم. من پدرم فوت شده و یک بردار دارم که ازدواج کرده. خواهشا راهنمایی ام کنیک چون اطرافیان دختر به من خبر دادند که خاسگار هایی دارد. اما به خاطر من صبر کرده... من چه کار کنم؟ با اینکه نمیتوانم با دختر هم حرف بزنم...؟


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما
برادر عزیز؛ قبل از هر چیز شما بهتر است علت مخالفت مادر خود را جویا شده و با ایشان به گفتگوی منطقی بنشینید. چنانچه دلایل ایشان جهت مخالفت دلایلی معقول و منطقی به نظر رسیده آن را مدنظر قرار داده که ایشان از تجربه بیشتری برخوردار بوده و بیش از هر کس دیگری صلاح و مصلحت شما را دانسته و خیر شما را می خواهد. شاید مخالفت مادر شما با کلیت ازدواج شما بوده و مربوط به فردموردنظر شما نمی باشد. شاید به دلایلی ازدواج شما را در شرایط فعلی مناسب ندانسته و معتقد است که این مسئله در زندگی شما باید تا کسب شرایط لازم به تعویق افتد. همچنین ممکن است با ازدواج شما به طور کل مخالفتی نداشته و در خصوص ازدواج شما با دختر موردنظرتان به دلایلی مخالف است. بنابراین شنیدن دلایل مادر شما با توجه به جایگاه ایشان که مهربان ترین و دلسوزترین فرد به شما می باشند و جز خوشبختی و سعادت شما نیت دیگری در این خصوص ندارند مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید. در اینجا به شما دوست عزیز توصیه می گردد این مرحله را طی نموده و در فضایی دوستانه و صمیمانه به گفتگو با ایشان نشسته و علت مخالفت ایشان را جویا گردید. سپس مشاور را در جریان علت و یا علل مخالفت ایشان (از زبان مادرتان) قرار دهید. مشاور با در نظر گرفتن جوانب مختلف موضوع به راهنمایی شما پرداخته و شما را در خصوص انجام اقدامات لازم و مؤثر در این جهت یاری خواهد نمود.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما برادر گرامی

بیشتر بخوانید:
ازدواج، نکات کلیدی و راهکارها
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.