ناشناس

افسردگی گرفتم از زندگیم کمک کنید

سلام من تقریبا نزدیک به دوماه احساس میکنم افسردگی گرفتم حوصله ی هیچ کاری رو ندارم فقط دوس دارم تو خونه تنها بشینم از صب تا شب گریه میکنم از شوهرم متنفر شدم با این که اون اخلاقش خوبهاز به شدت بدون اینکه دلیلی داشته باشه بی نهایت متنفرم مت تازه عروسی کردم اما اصلا به هیچ عنوان ازش خوشم نمیاد بهشم نمیتونم بگم فقط این مضوع رو خودم میدونمباهدش نمیتونم بیرونم برم فکرم همش درگیره چیزای منفی به ذهنم میاد خیلی زودعصبانیمیشم بد دهنم شدم تازگیاسال دیگه عروسی دختر خالمه از الان به فکرش موندم که چجوری برم مراسمش کاش شوهرم تو مراسمش شرکت نکنه حتی یه دندون پزشکیم نمیتونم باشوهرم برم برا اینکه شوهرم خیلی خجالتی وقتی وارد جمع میشه کم حرف یعنی این فکرا منو عذاب میده شب هاهم نمیتونم بخوابم حوصله هیچ کارو ندارم انگار نه انگار که تازه عروسم به نظرتون من افسردگی گرفتم به روانپزشک مراجعه کنم ممنون میشم کمکم کنین
دوشنبه، 13 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

افسردگی گرفتم از زندگیم کمک کنید

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام من تقریبا نزدیک به دوماه احساس میکنم افسردگی گرفتم حوصله ی هیچ کاری رو ندارم فقط دوس دارم تو خونه تنها بشینم از صب تا شب گریه میکنم از شوهرم متنفر شدم با این که اون اخلاقش خوبهاز به شدت بدون اینکه دلیلی داشته باشه بی نهایت متنفرم مت تازه عروسی کردم اما اصلا به هیچ عنوان ازش خوشم نمیاد بهشم نمیتونم بگم فقط این مضوع رو خودم میدونمباهدش نمیتونم بیرونم برم فکرم همش درگیره چیزای منفی به ذهنم میاد خیلی زودعصبانیمیشم بد دهنم شدم تازگیاسال دیگه عروسی دختر خالمه از الان به فکرش موندم که چجوری برم مراسمش کاش شوهرم تو مراسمش شرکت نکنه حتی یه دندون پزشکیم نمیتونم باشوهرم برم برا اینکه شوهرم خیلی خجالتی وقتی وارد جمع میشه کم حرف یعنی این فکرا منو عذاب میده شب هاهم نمیتونم بخوابم حوصله هیچ کارو ندارم انگار نه انگار که تازه عروسم به نظرتون من افسردگی گرفتم به روانپزشک مراجعه کنم ممنون میشم کمکم کنین


مشاور: دکتر طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام خدمت شما خواهر گرامی؛

در پاسخ به سوال شما باید گفت : گاهی، اتفاق می افتد که در زندگی احساس خستگی می کنیم، همه چیز برای ما رنگ می بازد، چیزهایی که باید لذت بخش باشند دیگر برایمان جذاب نیستند، احساس می کنیم زندگی یکنواخت شده است. احساس می کنیم این آن زندگی نیست که بخاطر آن باید صبح از خواب بیدار شویم. دیگر از زندگی لذت نمی بریم. ما قصد داریم در ادامه راجع به علت شناسی و درمان این احساس در شما نکاتی را خدمتتان تقدیم کنیم تا ان شاء الله با سعی و تلاش خودتان و به کار گیری صحیح این تکنیک ها در زندگی تان، تغییر را احساس کنید.نشانه های گفته شده دلیل کاملی برای افسردگی شما نیست ، اولا یادآور می شویم که ما انسان ها بر طبق نظام احسن خلقت به بهترین وجه ممکن آفریده شده ایم. به گونه ای که اگر بر طبق آموزه های اسلامی و الهی تفکر و رفتار کنیم بهترین احساس و رفتار را خواهیم داشت و حس تازگی و نشاط در زندگی خواهیم داشت.انسان مومن، هر کاری در زندگی حتی کارهای تکراری برایش لذت بخش است، زیرا همه در یک جهت پیش می روند و آن منبع زیبایی ها که زیبایی را آفریده؛ اوست خدایی که همه را آفریده و همه را دوست دارد. بنابراین بهترین راه برای تقویت نشاط در زندگی تقویت ایمان و احساس کردن خداوند در زندگی است. یکی از علل احساس ناامیدی در زندگی، شکست و انتظار شکست می باشد. اگر شما همیشه انتظار شکست را داشته باشید و توانمندی های خود را باور نداشته باشید، احساس خوبی در زندگی نخواهید داشت. انسان فطرتا زیبایی طلب بوده و دوست دارد با تنوع زندگی کند؛ چنانچه محیط زندگی یا فرایند زندگی یکنواخت باشد، روند تغییر و تبدّل انرژی روانی با خلل مواجه می گردد. گاهی انسان به تغییرات اندکی در زندگی نیاز دارد. مثل گردش، تفریح و یا حتی تغییر چیدمان منزل. رفع نیازهای جنسی ،احساس لذت در زندگی را به دنبال دارد. در واقع نیازها به عنوان یکی از انگیزه های حیاتی هستند. اگر نیازها نبودند انسان در زندگی بسیاری از دلخوشی ها را از دست می داد و خیلی از فعالیت ها را ترک می کرد. حال این نکته نیز حایز اهمیت است که اگر نیازها ی جنسی به درستی و به موقع و متناسب پاسخ داده نشوند می تواند منجر به احساس سستی و بی حوصلگی در شما شود پس حتما به فکر اصلاح و یا ارتقا رابطه جنسی خود با همسرتان باشید و از گفتن نیازهای خودتان ممانعت نکنید چرا که در طولانی مدت عوارض و پیامدهای جبران ناپذیری برای روابط شما خواهد داشت چنانکه یکی از دلایل بی میلی شما شاید عدم ارضا کامل شما در رابطه با همسرتان میباشد که این با کمی دقت و تدبیر قابل اصلاح میباشد  و همچنین رکود و نداشتن مشغله کافی در زندگی و بیکاری و داشتن ساعات زیادی که نمی دانیم با چه فعالیت هایی آن را پر کنیم و یا پر کردن آن با فعالیت های غیر مفید و بی ارزش می تواند به احساس سستی و بی حوصلگی منجر گردد. اگر ارزش های وجودی خودتان را نشناسید و آنها را باور نکنید راجع به خودتان و زندگی تان احساس خوبی نخواهید داشت. تنها انسان هایی احساس خوبی در زندگی دارند که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند و خودشان را به عنوان انسانی خوب و کارآمد قبول دارند.برای ایجاد هر تغییری در زندگی ابتدا انسان باید موقعیت فعلی زندگی خود را خوب بشناسد و سپس به علت شناسی آن پرداخته و با یک تصمیم صحیح و اقدامی شجاعانه به تغییر و بهبود وضعیت دست بزند. شما نیز با توجه به راهکارهای زیر با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین(ع) به تغییر زندگی خود اقدام کنید :

1- تقویت ایمان؛ عامل زیربنایی احساس و رفتار انسان ایمان به خداست. با ایمان به خداست که می توان سخت ترین کارها را انجام داد و از آن لذت برد. بنابراین راهکار لذت بردن از زندگی تقویت ایمان است.

2- برنامه ریزی منظم برای زندگی؛ برای زندگی خود برنامه ریزی جامعی داشته باشید، که در برگیرنده ساعاتی برای تحصیل یا اشتغال، کارهای شخصی، تفریحات سالم، عبادت، استراحت و غیره باشد. برنامه تان را بر روی برگه نوشته و آن را به دقت مورد اجرا قرار دهید و به هر گونه پیشرفت و موفقیت خود پاداش دهید. پاداش شما می تواند تحسین خود، رفتن به گردش، خوردن غذای مورد علاقه یا پرداختن به هر کار مورد علاقه ای باشد.

3- داشتن تفریحات سالم در زندگی؛ بصورت هفتگی یک وعده غذایی را در دامان طبیعت به اتفاق همسرتان  بخورید.

4- باغچه کوچکی داشته باشید و در منزل از گلدان و گل استفاده نمایید.

5- تقویت روابط صمیمی و سازنده با دیگران؛ همه ما انسان ها نیاز به محبت و پذیرش داریم و این محبت و پذیرش بیشتر از ناحیه دوستان ارضا می گردد. این ارضای نیاز است که احساس لذت و خوشی به انسان می بخشد. بنابراین ابراز وجود و پذیرشی که از یک دوست صمیمی حاصل می شود می تواند تاثیر زیادی بر احساس مثبت ما در زندگی داشته باشد. پس سعی کنید اولا دوستان خوبی انتخاب کنید؛ دوستانی که شما را به یاد خدا بیندازند و در شرایط سختی شما را رها نسازند و همیشه یار و یاور و غمخوار شما باشند، و ثانیا روابط خود را با آنها بیشتر کنید.

6- شرکت در جمع و مباحث جمعی؛ سعی کنید بیشتر در جمع باشید. البته جمعی که شما را تایید کند نه اینکه طرد یا تحقیر کند.

7- بصورت مرتب روزانه نیم ساعت ورزش کنید.

8- سرگرمی های علمی و هنری داشته باشید و ساعاتی از روز را به کارهای مورد علاقه خود سپری کنید.

9- افکار تحقیر کننده را از خود دور کنید     

10- تلقین مثبت را فراموش نکنید. به خود تلقین کنید که  همسر من از بقیه چیزی کم ندارد. خیلی نقاط مثبت دارد که خیلی از افراد ندارند. من نباید ترسی از حضور او در جمع داشته باشم. به خودتان یادآوری کنید که همه افراد ویژگی های مثبت و منفی دارند و همسر من نیز استثنا نیست و ویژگی های مثبت او را برای خودتان مرور کنید و به انتخاب خود احترام بگذارید  چرا که هر گونه بی احترامی به همسرتان بی احترامی به خودتان میباشد و شما و همسرتان باید برای یکدیگر زندگی کنید نه برای تظاهر و دیگران که از نگاه های دیگران و قضاوت های آنها نگران باشید - فهرستى از ده لغت یا عبارت - که بیانگر ویژگى‏هاى مثبت همسر شما است - تهیه کنید و روزى چند بار آنها را در قالب جمله کاملى بخوانید ؛ مثلاً بگویید: «او اهل تواضع و بسیار قابل اعتماد است  و بسیار مهربان » و ... .

11-بنابراین در حال حاضر به نظر می رسد توجه به ویژگی های مثبت شخصیتی همسرتان به شما این فرصت را می دهد تا علاقه مندی با ثباتی را نسبت به همسرتان تجربه کنید. شما برای تغییر نگاه خود به همسرتان باید یک تکنیک کاربردی را انجام دهید ، به مدت  حداقل دوهفته به طور مستمر هر روز ، حدود 20 دقیقه در زمانی که هر دو راحت تر هستید و یا قبل از خواب  ، روبه روی یکدیگر بنشینید و دستان یکدیگر را بگیرید و در چشمان یکدیگرخیره شوید و با مهربانی و علاقه به یکدیگر نگاه کنید در این بیست دقیقه که به طور مستمر دستان در دست یکدیگر میباشد و نگاهها قفل در هم ، حدود 10 دقیقه شما یکی از ویژگی های مثبت و صفت های مثبت همسرتان چه ظاهری و چه رفتاری و خصلتی را اشاره میکنید همراه بامثال  و توضیح ( مثلا وجود تو بهم آرامش میده  مثلا  اون روز مثل یه مرد پشت من بودی ، در روابط زناشویی بسیار خوب هستی" تو در آینده یک پدرایده آل خواهی شد، تو چهره معصومی داری ، تو گونه های زیبا یی داری یا تو ابرو ها و پیشانی پر غروری داری و یا بازوان زیبایی داری  و هر خصلت دیگر و ظاهری دیگری ) و 10 دقیقه آخر را نیز ایشان نسبت به شما همین کار را انجام دهند ،حداقل به مدت دو هفته و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید . قطعا هر دو نسبت به هم کشش بیشتری نسبت به قبل پیدا میکنید . در این دو هفته از در آغوش گرفتن های طولانی یکدیگر که باعث تغییر هورمون ها در بدنتان میشود ،غفلت نکنید و بهتر میباشد این  کارها را استمرار دهید تا ایشان نیز تمایلات جنسی بهتری پیدا کنند و به خواسته های شما توجه بیشتری کنند ، مردی که پذیرفته و تایید میشود و مورد تحسین قرار میگیرد ، همان مردی است که شما میخواهید و وقتی اورا بزرگ و دوست داشتنی جلوه دادید او برای اینکه از نگاه شما کم نشود ، خواسته های شما برایش اهمیت پیدا میکند.

با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی در کنار همسرتان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.