خواستگار ساکن شهر دیگر رو قبول کنم؟!

باسلام و خداقوت، من 23سال دارم خاستگاری دارم که چون 28سال سن دارن و تازه دو ماه است که سر کار میروند آن هم شرکتی که برای دامادشان هست و از خودشون پس اندازی ندارن پدرم معتقد است که ایشان جنم و توانایی کار کردن رو حتما نداره!!! یا اینکه پدرم میگن اگر پسر کاری یی بود از توی فامیل براش زن میگرفتن!!!! و پدرم خیلی دوست ندارن که جلسات زیاد صحبت کنیم که بیشتر آشنا بشم و از این نظر هم تحت فشار هستم که زود جواب بدم! همچنین بنده و خانواده ایشان ساکن اراک هستیم و بخاطر شرایط کاری این پسر محل زندگیشون تهران هست یعنی اگر با ایشون ازدواج کنم باید تهران زندگی کنم که احتمالا برام سخت هست. یک جلسه با ایشون صحبت کردم تقریبا از نظر اعتقادی به هم نزدیک هستیم نه متعصب نه بی اعتقاد.تحصیلات هردومان هم لیسان هست، خانوادش مسکن و ماشین در اختیارش قرار دادن، من قد و چهره برام مهمه و این آقا تقریبا داره این ویژگی هارو، چقدر ممکنه این مسئله روی جواب من تاثیر داشته باشه نمیخام باعث بشه موارد دیگه رو نادیده بگیرم،،،
يکشنبه، 24 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

خواستگار ساکن شهر دیگر رو قبول کنم؟!

( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

باسلام و خداقوت، من 23سال دارم خاستگاری دارم که چون 28سال سن دارن و تازه دو ماه است که سر کار میروند آن هم شرکتی که برای دامادشان هست و از خودشون پس اندازی ندارن پدرم معتقد است که ایشان جنم و توانایی کار کردن رو حتما نداره!!! یا اینکه پدرم میگن اگر پسر کاری یی بود از توی فامیل براش زن میگرفتن!!!!
و پدرم خیلی دوست ندارن که جلسات زیاد صحبت کنیم که بیشتر آشنا بشم و از این نظر هم تحت فشار هستم که زود جواب بدم!
همچنین بنده و خانواده ایشان ساکن اراک هستیم و بخاطر شرایط کاری این پسر محل زندگیشون تهران هست یعنی اگر با ایشون ازدواج کنم باید تهران زندگی کنم که احتمالا برام سخت هست.
یک جلسه با ایشون صحبت کردم تقریبا از نظر اعتقادی به هم نزدیک هستیم نه متعصب نه بی اعتقاد.تحصیلات هردومان هم لیسان هست،
خانوادش مسکن و ماشین در اختیارش قرار دادن،
من قد و چهره برام مهمه و این آقا تقریبا داره این ویژگی هارو، چقدر ممکنه این مسئله روی جواب من تاثیر داشته باشه نمیخام باعث بشه موارد دیگه رو نادیده بگیرم،،،


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام

خواهر عزیز؛ بلوغ اقتصادی از مواردی است که در ازدواج باید بدان پرداخته شود و بخصوص در آقایان که مسئولیت مدیریت مالی زندگی مشترک را بر عهده دارند این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد البته این بدان معنا نیست که یک مرد در هنگام تشکیل زندگی مشترک از مستقلاتی نظیر منزل شخصی ، اتومبیل و ... برخوردار باشد بلکه توانایی یک مرد در اداره یک زندگی مشترک نشانگر بلوغ اقتصادی وی می باشد. در مورد خواستگار شما نیز باید توانایی ایشان در مدیریت اقتصادی در درجه اول بررسی گردد و چنانچه از این بابت اطمینان حاصل نمودید دیگر مانعی در این زمینه برای ازدواج وجود ندارد. البته موارد دیگر نظیر بلوغ فکری ، بلوغ اجتماعی و غیره در شما و ایشان نیازمند بررسی می باشد که جهت بررسی این موارد توصیه به مشاوره پیش از ازدواج به صورت حضوری می گردید. همچنین در خصوص شرایط زندگی ایشان در شهری دیگر غیر از شهر محل زندگی شما از مواردی است که شما باید به دقت در مورد فکر کرده و در صورت قبول این مسئله و شرایط فعلی ایشان حاضر به ازدواج گردید. در صورتی که فکر می کنید از وابستگی به خانوده خود برخوردار بوده و توانایی زندگی در شهری دیگر را ندارید به شما دوست عزیز توصیه می گردد با دقت بیشتری راجع به این موضوع تصمیم گیری نمایید. چرا که ممکن است پذیرش شما در این مرحله و ازدواج شما و ایشان و عدم پذیرش شما در آینده باعث بروز مشکلاتی در زندگی شما گردد. نهایتاً به شما توصیه می گرددبا توجه به آگاهی کافی شما از ایشان و شرایط زندگیشان و میزان علاقمندی خود به تشکیل زندگی مشترک با ایشان با شرایطی که دارا می باشند و با در نظر گرفتن توانایی خود در پذیرش این شرایط، با گرفتن تصمیمی مناسب (که تنها شما تعیین کننده آن می باشد و خانواده و مشاور تنها نقش راهنما را برای شما ایفا می نمایند) زندگی خود را در مسیر آرامش و تعالی قرار دهید. ضمنا توجه به صحبتهای احساسی خانواده و اطرافیان (و نه تجربیات موثر و مفید) نباید باعث ایجاد تأثیر منفی در تصمیم گیری صحیح و عاقلانه شما گردیده و شما را در این مسیر دچار انحراف سازد که توجه شما را نیز به این نکته بسیار مهم جلب می نمایم.

با آرزوی سلامتی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.