ناشناس

خانواده همسرم کوچکترین مسائل مارو میدونند ومن احساس میکنم با خانواده همسرم ازدواج کردم!!

با سلام و وقت بخیر حدود ٥ ماه است زندگی مشترک را شروع کردیم ولی متاسفانه خانواده همسرم کوچکترین مسائل مارو میدنند ومن احساس میکنم با یه فرد زندگی نمیکنم بلکه احساس میکنم با خانواده همسرم ازدواج کردم چراکه در مسائل شخصی ک خودمون باید تصمیم بگیریم اعمال نظر می کنند و اصرار دارند نظرشون باشه حتی اشتباه!البته به صورت غیر مستقیم این اعمال هستش من با همسرم راحت نشستم راجع ب استقلال خودمون صحبت کردم واینکه مشورت خوبه ولی در نهایت خودمون باید تصمیم بگیریم اما نه تنها تاثیر نداشت بلکه باعث موضع گیری همسرم هم شد. خواهش میکنم یه لینک تلگرام بدید تا بتونم مشکلاتم را بهتر مطرح کنم و مشورت بگیرم راجع به این موضوع و مشکلاتی ک برام ایجاد کرده.با سپاس
يکشنبه، 24 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خانواده همسرم کوچکترین مسائل مارو میدونند ومن احساس میکنم با خانواده همسرم ازدواج کردم!!

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

با سلام و وقت بخیر
حدود ٥ ماه است زندگی مشترک را شروع کردیم ولی متاسفانه خانواده همسرم کوچکترین مسائل مارو میدنند ومن احساس میکنم با یه فرد زندگی نمیکنم بلکه احساس میکنم با خانواده همسرم ازدواج کردم چراکه در مسائل شخصی ک خودمون باید تصمیم بگیریم اعمال نظر می کنند و اصرار دارند نظرشون باشه حتی اشتباه!البته به صورت غیر مستقیم این اعمال هستش من با همسرم راحت نشستم راجع ب استقلال خودمون صحبت کردم واینکه مشورت خوبه ولی در نهایت خودمون باید تصمیم بگیریم اما نه تنها تاثیر نداشت بلکه باعث موضع گیری همسرم هم شد. خواهش میکنم یه لینک تلگرام بدید تا بتونم مشکلاتم را بهتر مطرح کنم و مشورت بگیرم راجع به این موضوع و مشکلاتی ک برام ایجاد کرده.با سپاس


مشاور: آقای علی محمد صالحی

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما خواهر گرامی، شروع زندگی مشترک رو به شما تبریک میگم، نکته اول همینه که شما هنوز تازه زندگی مشترک رو آغاز کردید و تنها 5 ماه از شروع آن گذشته و این زمانِ کمیه و هنوز کم کم با خصوصیات اخلاقی همسر و خانواده وی بیشتر آشنا میشید و باید با صبر و بردباری و تلاش کمبودها و رفتارهای نامناسب را برطرف کنید یا راه تحمل کمبودها یا کم کردن پیامدهای منفی اونها رو یاد بگیرید. و این خیلی خوبه که شما و همسرتون راحت نشستید و راجع به این مسئله صحبت کردید، هر چند که باعث موضع گیری همسر شما شده باشه، اصل صحبت کردن به صورت آروم و با ملایمت و بدون تندی و بد اخلاقی، روش درست و خوبیه و شما نباید توقع داشته باشید با یک بار صحبت کردن بتونید همسرتون رو تغییر بدید. البته این موضوع اختصاص به زندگی مشترک شما نداره و یکی از معضلات اصلی خانواده های ایرانی و از جمله دلایل اصلی طلاق و تنش و اختلاف در خانواده های ایرانی، همین موضوع دخالت نزدیکان زن و شوهر است، پس فکر نکنید فقط پدر و مادر همسر شما هستند که دخالت میکنند خیلی از پدر و مادرهای مرد یا زن، این رفتار نامناسب را انجام میدن و باعث مشکلات زیادی میشن. راه کار اون مدیریتی است که باید از طرف خود زن و شوهر جوان، صورت بگیرد. اولا اینکه به مدت زیاد و زمان طولانی جایی که مداخله صورت میگیره ماندگار نشید، چون هرچه زمان بیشتری آنجا باشید احتمال دعوا، تنش و مداخله از طرف اونها بیشتر میشه. دوم اینکه زن و شوهر در مقابل دیگران نشون بدهند که به هم علاقمند هستند، برای توضیح بیشتر این نکته، بخشی از کتاب «رمز و راز دلبران» را اینجا قرار میدهم:

«گاهی لازم است شما و همسرتان زمانی که آرامش دارید، درباره پی­آمدهای آگاه کردن دیگران از مسائل درون خانواده، با هم صحبت کنید و بدون اینکه همسرتان را متهم کنید و یا سرکوفت بزنید از آثار منفی این کار بگویید. به همسرتان یادآوری کنید که شما سرانجام مشکل­تان را حل می­کنید، اما خاطره آن هرگز از ذهن نزدیکان­ پاک نمی‌شود و تنها تصویر مخدوشی از روابط­تان را برای آنها به نمایش می­گذارید. شما باید در ترک این عادت به همسرتان کمک کنید. شما باید این رو بدانید که یکی از قوانین زندگی مشترک برای زن و شوهر این است که آنها نه­تنها در مورد مسائل و اختلاف­هایی که بین آنها اتفاق می­افتد، نباید با دیگران صحبت کنند، بلکه در مورد برنامه­هایی که اعضای خانواده قصد اجرای آنها را دارند نیز نباید به اطرافیان اطلاع دهند. در روایت­ها هم به این موضوع اشاره شده است؛ برای نمونه، پیامبر گرامی اسلام صلی­الله­علیه­وآله­وسلم فرموده­اند: «در برآوردن نیازهایتان از کتمان کمک بگیرید؛ چرا که هر صاحب نعمتی مورد حسد واقع می شود».

آه و فریاد که از چشم حسود مَهِ چرخ     //////    در لحد، ماه کمان‌ابروى من منزل کرد 

همچنین امام ­هادی علیه السلام با اشاره­ به دلیل لزوم این کار فرمودند: «آشکار کردن چیزی که هنوز محکم و استوار نشده، موجب تباهی آن می شود».

 استفاده از کلمات جادویی

اطلاع از کم­ترین احساس سردی در روابط همسران، مهم­ترین عامل برای دخالت دیگران است. ابراز علاقه و احترام به یکدیگر در برابر دیگران، نه تنها آنها را متوجه حریم مستحکم همسران می­کند، بلکه در بسیاری از موارد به مثابه نشانه­ای اطرافیان را از هرگونه دخالت در زندگی همسران باز می­دارد.

تو خوش مى‌باش با حافظ، برو گو خصم جان مى‌ده///// چو گرمى از تو مى‌بینم، چه باک از خصم دم سردم

خانواده­ها با مشاهده علاقه استوار همسران به یکدیگر، هرگز به خود اجازه مشت کوبیدن به یک سد محکم را نمی­دهند. فایده دیگر این راهکار این است که فرزندان نیز از این رفتارها و کلمه­های محبت­آمیز، الگوبرداری کرده و در زندگی زناشویی آینده خود برای همسر­شان چنین القاب و عبارت­های را به کار می­برند و سبب استحکام هرچه بیشتر روابط خانوادگی خود می­شوند.

به اعتقاد برخی، نیازی نیست انسان محبت را به زبان بیاورد، بلکه تنها دوست داشتن قلبی کافی است و افراد باید محبت­شان را در رفتارشان نشان دهند. بعضی هم ابراز می­کنند که عادت ندارند چنین الفاظی را برای همسرشان به ­کار برند. باید توجه داشته باشیم که همسران با استفاده از کلمات محبت­آمیز در تعامل­هایشان، علاوه بر اینکه  میزان محبت و دوستی­شان را افزایش می­دهند و روابطشان را محبت­آمیزتر می­کنند، میزان رضایت­مندی زناشویی­شان را نیز افزایش می­دهند. کسانی هم که به انجام این کار عادت ندارند، مجبوراند برای بهبود روابطشان به انجام این کار عادت کنند؛ برای تمرین هر روز صبح یک دور تسبیح اسم همسرشان را با پسوند «جان» و «عزیز» بگویند؛ برای نمونه صد بار بگویند زهرا­جان، علی­جان؛ آن قدر که این پسوندها تکیه کلام­شان شود.» .

در ضمن امکان دادن لینک تلگرام، فعلا مقدور نیست.

موفق و پیروز و خوشبخت باشید.

. «عَلیکُم بإِنجاحِ الحَوائجِ بِکتمانِها فَإِنّ کُلَّ ذی نِعمةٍ مَحسودٌ ». همان، ج 70، ص 250.

. «داد و فریاد که از چشم زخمِ، ماه حسود آسمان، ماه کمان ابروى من در زیر سنگ گور جاى گرفت». شرح جلالى بر حافظ، ج‌2، ص 748.

. «إِظْهَارُ الشَّیْ‏ءِ قَبْلَ‏ أَنْ‏ یُسْتَحْکَمَ‏ مَفْسَدَةٌ لَهُ». بحارالانوار، ج‏72، ص 71.

. «تو با حافظ مهربان و خوب باش و دشمن را بگو که برو و از حسادت بمیر. چون از تو محبّت مى‌بینم؛ از دشمن بدزبان باکى ندارم»(دم سرد: بددهن، بدسخن، بدزبان) شرح جلالى بر حافظ؛ ج‌3، ص 1683

. ر.ک: خانه خوبان، ش 50، ص 20.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.