ناشناس

نیاز شدید به همسر و ازدواج دارم

سلام دختری بیست ساله هستم دانشجوام ظاهری معمولی دارم احساس میکنم هیچ کس از من خوشش نمیاد نیاز شدید به همسر و ازدواج دارم چندبارم به صورت غیر مستقیم به مادرم گفتم که میخوام ازدواج کنم ولی خواستگاری ندارم و خیلی احساس تنهایی افسردگی میکنم واقعا حالم بده پیش رانپزشک و روانشناسم رفتم ولی تاثیرچندانی نداشته بعضی اوقات اینقدربم فشارمیاد که دوس دارم وارد رابطه با جنس مخالف بشم ولی باز یاد گناهش میفتم و پشیمون میشم واقعا حالم بده چیکارکنم؟
چهارشنبه، 4 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نیاز شدید به همسر و ازدواج دارم

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 20 ساله )

سلام دختری بیست ساله هستم دانشجوام ظاهری معمولی دارم احساس میکنم هیچ کس از من خوشش نمیاد نیاز شدید به همسر و ازدواج دارم چندبارم به صورت غیر مستقیم به مادرم گفتم که میخوام ازدواج کنم ولی خواستگاری ندارم و خیلی احساس تنهایی افسردگی میکنم واقعا حالم بده پیش رانپزشک و روانشناسم رفتم ولی تاثیرچندانی نداشته بعضی اوقات اینقدربم فشارمیاد که دوس دارم وارد رابطه با جنس مخالف بشم ولی باز یاد گناهش میفتم و پشیمون میشم واقعا حالم بده
چیکارکنم؟


مشاور: خانم دکتر طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام خدمت شما خواهر گرامی ؛
خواهر عزیزم ،این مشکلی که مطرح کردید تاحدودی به یک مشکل فراگیر برای بسیاری از دختران تبدیل شده است. لذا این مشکل تنها مشکل شما نیست. البته این مشکل عوامل متعددى دارد و بعضى از این عوامل در دست شما نیست. در این صورت نباید خیلی نگران آن باشید و ذهن خود را به آن مشغول کنید. به علاوه سن شما بالا نیست  که از  الان نگران آن هستید.چند پیشنهاد برای شما در نظر داریم   :
 1.تحصیلات  دانشگاهی و علمیتان را افزایش دهید ، (واقعیت این است که شما به افزایش اعتماد به نفس احتیاج دارید.)
2.هنر ارتباط جمعی را بیاموزید (گاهی یک لبخند ساده و همیشگی می تواند به جذابیت شما بیفزاید.)
3.حجاب کامل هیچ تناقضی با خوش لباس بودن و زیبا و مرتب لباس پوشیدن ندارد. و با آراستگی متعارف متناسب با عرف و شرع ، دیگران را به خودتان جذب کنید . البته با رعایت حلال و حرام و اجتناب از خودآرایی در مقابل نامحرم.
4.دایره دوستان و نزدیکانتان را زیاد کنید و بگذارید دیگران بیشتر شما را بشناسند و بیشتر با ویژگی های خاص و خوب شما آشنا شوند.
5.هنرهای خاص خانم ها را بیاموزید. مانند هنرهای دستی و نقاشی و انواع دسرها و ...
6.از منفی بافی و افکار منفی باید اجتناب کنید.
7. از قرار گرفتن در تنهایی زیاد  باید پرهیز کنید .بیشتر در جمع شرکت کنید و به هیچ وجه خود را از دیگران جدا نکنید و در انزوا قرار نگیرید.
8. از بیکاری باید دوری کرد و همواره خود را به کاری مشغول سازید.
9. ورزش به ویژه ورزش های دسته جمعی بسیار مفید است.
10. اهتمام بیشتر به واجبات دینی و ترک گناه نقش بسیار زیادی در جذابیت و خوشبختی شما دارد .
11. همچنین شما برای رسیدن به یک ازدواج خوب می توانید در مکانهای سالم مثل مساجد و حسینیه ها در رفت و آمد باشید. در کانون های مذهبی فعالیت کنید و در مجالس مذهبی  بیشتر شرکت کنید. افراد مؤمن اکثراً در این مکانها در رفت و آمد هستند. از این رو بستر مناسبی است، برای یک ازدواج مناسب.
12.در کانون ها و مجالس زنانه بسیاری از مادران به دنبال همسر مناسب برای پسرهای خود هستند و شما میتوانید از این موقعیت ها استفاده کنید ، تا بیشتر دیده شوید ، هرچه در جامعه به صورت سالم  رفت و آمد داشته باشید احتمال و شانس ازدواج شما افزایش پیدا میکند .
13.شما میتوانید از مراکز مجاز همسریابی در شهر خود نیز بهره ببرید ، چنان که در تهران و اصفهان  و کلان شهرها  به دلیل عدم شناخت افراد بسیاری از ازدواج ها به این صورت شکل میگیرد. مانند مؤسسه خیریه الزهرا(س)و یا مؤسسه خیریه فاطمیه(س) در قم  ،  که فعالیت این موسسه ها  در زمینه ازدواج دائم است و یا سایت رسمی و قانونی همسان گزینی تبیان و یا راویان شناخته شده ازدواج و مراکز مردم نهادی که در اکثر شهرها وجود دارند و شما با پیگیری میتوانید ،آنها را پیدا کنید ، به هر حال هر شناختی یک وسیله و یک واسطه باید داشته باشد که ایرادی ندارد این واسطه ها با توجه به فراگیر شدن  مشکلات ازدواج ، کمک شایانی در معرفی و شروع مراحل انتخاب داشته باشند ؛ میتوانید از این مراکز و سایت معتبر استفاده کنید و دایره انتخاب خود را وسیع تر سازید .
و در نهایت ؛دعا، توکل، توسل و نذر صلوات برای روح اولیاء خدا ،معمولا مشکل گشا بوده است.امیدواریم با توکل به خداوند متعال و استعانت از اهل بیت علیهم السلام و عمل به راهکارهای ارائه شده همسری شایسته بیابید و زندگی بانشاط و موفقی در پیش رو داشته باشید.
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما         



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.