ناشناس

خواستگاری دارم که معلول جسمی-حرکتی هست،آیا خوشبخت میشم باهاش؟

سلام خسته نباشید دختری ۲۸ساله هستم خواستگاری دارم که معلول جسمی-حرکتی هست اون قبلنا همدانشگاهیم بوده،به من علاقه مندهستن منم نسبت به ایشون بی میل نیستم ولی بازم نمیگم دوستش دارم پسرمومن وباخدایی هس راستگوونجیبه برای همین من هیچوقت معلولیت اورادرنظرنگرفتم برای همین دوست دارم جواب مثبت بدم امابین دوراهی قرارگرفتم آخه اون جلسه اول خواستگاری گفت شایدباهم نتونیم همخوابی داشته باشیم بایدبه من فرصت بدی حالاسوالم اینه آیافردمعلول کلامیتونه عمل مقاربت روانجام بده یانه؟من دختری سالم هستم میتونیم کنارهم خوشبخت باشیم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید
شنبه، 14 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خواستگاری دارم که معلول جسمی-حرکتی هست،آیا خوشبخت میشم باهاش؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام خسته نباشید
دختری ۲۸ساله هستم خواستگاری دارم که معلول جسمی-حرکتی هست اون قبلنا همدانشگاهیم بوده،به من علاقه مندهستن منم نسبت به ایشون بی میل نیستم ولی بازم نمیگم دوستش دارم پسرمومن وباخدایی هس راستگوونجیبه برای همین من هیچوقت معلولیت اورادرنظرنگرفتم برای همین دوست دارم جواب مثبت بدم امابین دوراهی قرارگرفتم آخه اون جلسه اول خواستگاری گفت شایدباهم نتونیم همخوابی داشته باشیم بایدبه من فرصت بدی حالاسوالم اینه آیافردمعلول کلامیتونه عمل مقاربت روانجام بده یانه؟من دختری سالم هستم میتونیم کنارهم خوشبخت باشیم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید


مشاور: خانم دکتر طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام به شما خواهر گرامی؛
در پاسخ به سوال شما باید گفت ؛ این که انسان بخواهد با یه فرد معلول ازدواج کند فی نفسه چیز بدی نیست ولی برای اینکه به مشکلی بر نخورید باید به بعضی نکات توجه داشته باشید.
1-اگرشما  با آگاهی از نحوه برخورد و داشتن صبر، وارد زندگی با یک فرد معلول شوید به نظر مشکل خاصی به وجود نمی یابد،ولی باید این نکته هم لحاظ شود که معلولیت نباید به حدی باشد که باعث تامین نشدن نیازهای اولیه همسر فرد شود. یکی از نیازهای اولیه و مهم در زندگی زناشویی ، تأمین نیازهای جنسی و انجام رابطه زناشویی است. اینکه این شخص عنوان کرده است که نمی توانید با هم ارتباط داشته باشید و واقعا هم اینطور باشد، قطعا در آینده برای شما مشکل بوجود خواهد آورد. البته در اکثر مواقع ، فرد معلول هم می تواند رابطه داشته باشد ولی ممکن است با محدودیت ها و یا شکل و پوزیشن خاصی همراه باشد و یا اینکه قدرت زیادی نداشته باشد. ولی اگر چنانچه وضعیت معلولیت به صورتی باشد که نتواند رابطه برقرار کند ، این ازدواج قطعا به مشکل برخواهد خورد و توصیه نمی شود. لذا باید در این خصوص بررسی بیشتری صورت دهید.
2- اینکه پذیرش سختی زندگی با یک معلول خود نیاز به آگاهی کامل و خود ساختگی کامل دارد به این دلیل که برای رفع نیاز یک همسر معلول باید وقت و انرژی بیشتری گذاشت. لذا شما باید ببینید که این خودساختگی روحی و گذشت و ایثار برای پذیرش سختی های آینده زندگی مشترک وجود دارد یا نه؟
3- زندگی با یک معلول ممکن است انسان را از بعضی نیازهایی که دارد محروم سازد مثلا به سبب معلولیت همسر مجبور شود از رفتن به بعضی مکانها خود داری کند.
4- ترحم کردن دیگران نسبت به همسر هم ،از جمله مسائلی هست که ممکن است برای فرد مقابل ،ایجاد چالش کند.
5- آخرین مطلب اینکه ، نوع برخورد خود شخص، با همسر معلولش هم، حساس میباشد و باید با دقت خاصی صورت بگیرد؛ به طور مثال گاهی همسر معلول، از دلسوزیها و ترحم های بیش از حد شریک زندگیش ،رنجیده خاطر میشود .لذا باید به این مسائل به طور ویژه دقت کرد.
در پایان به شما خواهر گرامی؛ توصیه می شود که در امر ازدواج و هنگام انتخاب همسر ، هیچگاه نباید احساسات را برای عقل غلبه داد و یک انتخاب احساسی و بدون بررسی و غیر منطقی داشت. موارد بیان شده در بالا فقط تعدادی از مشکلاتی است که در ازدواج با یک همسر معلول وجود دارد. شما بایستی به دور از احساسات همه جوانب کار را بررسی کنید و اگر چنانچه این نیرو و توان را برای مواجه با این مشکلات در خود یافتید و به صورت منطقی به این نتیجه رسیدید که می توانید در کنار این فرد زندگی کنید و در مشکلات او شریک شوید، اقدام به این ازدواج نمایید.
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.