عباس شالچی

ادامه تحصیل

سلام بنده کارمند بانک می باشم و 43 سالمه.در سال 76 مدرک لیسانس گرفتم و تا حالا برای قبولی در کارشناسی ارشدامتحان نداده ام. امسال تصمیم گرفتم که در کنکور شرکت کنم و شروع به مطالعه کردم ولی متاسفانه چندان موفق نبودم.علاقه به رشته مورد نظرم دارم ولی وقتی از سر کار برمیگردم و ناهار میخورم دیگه توانی برای خواندن دروس ندارم تا بخوام استراحتی بکنم ساعت میشه شش یا هفت.وقتی هم از خواب بیدار میشم بدنم احساس کسلی داره و مغز م انگار هنگ کرده .تا بخوام به ارامشی برسم نهایتا دو ساعت میتونم مطالعه کنم.ازتون میخوام بنده رو راهنمایی کنین تا بتونم ساعات مفید بیشتری رو مطالعه کنم و بر کسلی و بیحوصلگی غلبه کرده و در این راه موفق بشم.بینهایت ممنونم
سه‌شنبه، 17 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

عباس شالچی

ادامه تحصیل

عباس شالچی ( تحصیلات : لیسانس ، 43 ساله )

سلام
بنده کارمند بانک می باشم و 43 سالمه.در سال 76 مدرک لیسانس گرفتم و تا حالا برای قبولی در کارشناسی ارشدامتحان نداده ام. امسال تصمیم گرفتم که در کنکور شرکت کنم و شروع به مطالعه کردم ولی متاسفانه چندان موفق نبودم.علاقه به رشته مورد نظرم دارم ولی وقتی از سر کار برمیگردم و ناهار میخورم دیگه توانی برای خواندن دروس ندارم تا بخوام استراحتی بکنم ساعت میشه شش یا هفت.وقتی هم از خواب بیدار میشم بدنم احساس کسلی داره و مغز م انگار هنگ کرده .تا بخوام به ارامشی برسم نهایتا دو ساعت میتونم مطالعه کنم.ازتون میخوام بنده رو راهنمایی کنین تا بتونم ساعات مفید بیشتری رو مطالعه کنم و بر کسلی و بیحوصلگی غلبه کرده و در این راه موفق بشم.بینهایت ممنونم


مشاور: احسان فدایی


با سلام و سپاس از همراهی شما با ما
یکی از مشکلاتی که نوع انسان‌ها به ویژه جوانان با آن مواجه هستند فاصله ای است که بین آرزوهای آنها و میزان تلاش و توانمندیهای آنها وجود دارد. به عبارت دیگر صرف آرزو داشتن اما برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن آرزو نداشتن و تلاش و جدیت لازم را انجام ندادن مشکلی را حل نمی کند بنابراین در گام اول باید محدوده آرزو را مشخص کرد و در گام دوم باید توانمندیهای خود را شناخت و در گام سوم باید به صورت جدی و با داشتن برنامه برای رسیدن به آرزوها و اهداف اقدام نمود به عنوان مثال شما قصد دارید در کنکور شرکت کنید این تصمیم فی نفسه بسیار ارزشمند است و حاکی از اینست که شما سعی دارید توانمندیهای خود را شکوفا کنید و مدارج بالاتری را از نظر علمی طی کنید تا انشاءالله فرد مؤثرتری در آینده باشید و در عین حال از موقعیت اجتماعی و علمی بالاتری برخوردار باشید. این تصمیم شما وقتی جامه عمل می پوشد که شما لوازم این تصمیم را بپذیرید و از عالم تخیلات بیرون بیایید و به صورت واقع بینانه و با برنامه ریزی صحیح اقدام کنید.
بدانید که موفقیت در زندگی را نباید صرفا معلول اعتقادات و توکل و دعا بدانید. شرکت در کنکور در واقع وارد شدن در یک میدان رقابت و مسابقه علمی است هر کس تلاش بیشتری کرده باشد و از توانمندی بیشتری برخوردار باشد طبعا شانس موفقیت او بیشتر خواهد بود و از طرفی محدودیت در پذیرش قبول شدگان باعث می شود که عده ای پذیرفته نشوند کما اینکه هر ساله در کنکور عده ای مجاز می شوند و برخی هم نه. بنابراین وقتی کسی وارد یک مسابقه می شود باید بداند که رقبای زیادی دارد و آنها نیز تلاش کرده اند برای اینکه موفق شوند آنها نیز قطعا بخدا توکل کرده اند و از خدا خواسته اند که قبول شوند بنابراین همان خدایی که شما به او توکل کرده اید خدای دیگران نیز هست و به دیگران نیز توجه دارد و همو در قرآن می فرماید «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» آیا کسانی که می دانند با کسانیکه نمی دانند مساوی هستند این سخن خداوند می خواهد بگوید کسانیکه تلاش می کنند تا بدانند و بیشتر از دیگران بدانند با آنهایی که کمتر تلاش می کنند یا اصلا تلاش نمی کنند مساوی نیستند.
اما در مورد برنامه مطالعه نیاز به حضور شما و مشاوره تحصیلی حضوری است تا بتوانیم دروس و منابع و زمان شما را برای مطالعه تنظیم کنیم ضمن اینکه ما از شرایط زندگی شما بی اطلاعیم و زمان بندی شما را نمی دانیم ولی اجمالا توجه داشته باشید که:
 1. مهمترین درس ها را سعی کنید در روزهای اول مطالعه کرده و درس های دیگر را به روزهای پایانی موکول نمایید.
2. لازم نیست برای هر درس یکسان وقت بگذارید بلکه نسبت به ضریب درس برای آن برنامه ریزی کنید.
3. بهتر است خودتان با توجه به دانش و معلوماتی که دارید به برنامه ریزی زمانی در مورد مطالب هر سرفصل بپردازید.
4. عمده کار این است که شما با فن تست زدن و نوع تست آشنایی لازم را پیدا کنید لذا بعد از خواندن هر مطلب جدید تستهای مربوط به آن بخش را مطالعه کنید.
5.بعد از 45 دقیقه مطالعه، یک ربع استراحت کنید و اگر برایتان امکان دارد, نوشیدنی یا میوه، یا حداقل چند دانه کشمش و یا بیسکویت بخورید. البته لازم نیست هر 45 دقیقه خوردن یا نوشیدن تکرار شود ولی استراحت لازم است هرگز چند ساعت به طور مستمر مطالعه نکنید.
6. از پراکنده خوانی اجتناب کنید همان طور که گفته شد، مطالعات شما باید هدفمند و در زمان مناسب باشد.
7. دروس خود را به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم کرده و سعی کنید 40% از زمان را صرف مطالعه مطالب و 60% بقیه را صرف تست زدن گردد.
8. سعی صبح زود مقداری مطالعه کنید و از این وقت زنده بهره ببرید.
9. خواب بعد از ظهر بیش از نیم ساعت یا 45 دقیقه مفید نیست و بهتر است آن را کمتر کنید.
10. رعایت خانواده خود را بنمایید و برای ایشان نیز برنامه داشته باشید.
11. بعد از خواب بعد از یک هواخوری 10 دقیقه ای داشته باشید تا کسالت شما برطرف شود.

ما اطمینان داریم با اراده ای که دارید از وقت خود خوب استفاده نموده و ان شاء الله موفق خواهید شد.
سربلند باشید.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.