ناشناس

دوست یابی اینترنتی

من دختری ۱۹ ساله هستم حدود ۳ پیش با پسری آشنا شدم و به من پیشنهاد دوستی داد تا چند ماه با هم بودیم اما به دلایلی ازش فاصله گرفتم و جدا شدیم همون موقع ها بود که یه پسر از فضای مجازی روی خطم مدام پیام میداد و شماره مو داشت به دلیل این که مدام پیام میداد منم اونو به عنوان داداش قبول کردم و با عکس و تلفنی حرف زدن با هم آشنا شدیم الان سه سال میشه که به عنوان داداش قبول کردم و باز همون که دوستش داشتم پیداش شد گفت که میخام بیشتر باهات آشنا بشم و من باز قبول کردم که با هم باشیم و موضوع اونی که به عنوان داداش قبول کردم بهش گفتم میگه که من با داداش اینترنتیت کنار نمیام و باید باهاش قطع رابطه کنی اگه قطع رابطه نکنی منم دیگه نیستم این موضوع که کسی رو دوست دارم به اونی که به عنوان داداش قبول کردم هم گفتم الان کلا گیج شدم از یه طرف به اونی که دوستش دارم علاقه مندم و از طرف دیگه اونی که سه سال به عنوان داداش قبول کردم رو نمیتونم ول کنم چون نامردی میشه و از طرف دیگه شک کردم که شاید اونی که دوستش دارم از اول اونی که به عنوان داداش قبول کردم میشناسن چون موقع جدایی اونی که به عنوان داداش قبول کردم شمارمو داشت و مدام پیام میداد.مال دو شهر هستن. از نظر شما الان من چیکار کنم؟؟و این که امکان داره اینا همدیگرو بشناسن یا نه؟؟ لطفا کمک کنید فکر و ذهنم بهم ریخته گیج شدم
يکشنبه، 29 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دوست یابی اینترنتی

ناشناس ( تحصیلات : سیکل ، 19 ساله )

من دختری ۱۹ ساله هستم حدود ۳ پیش با پسری آشنا شدم و به من پیشنهاد دوستی داد تا چند ماه با هم بودیم اما به دلایلی ازش فاصله گرفتم و جدا شدیم همون موقع ها بود که یه پسر از فضای مجازی روی خطم مدام پیام میداد و شماره مو داشت به دلیل این که مدام پیام میداد منم اونو به عنوان داداش قبول کردم و با عکس و تلفنی حرف زدن با هم آشنا شدیم الان سه سال میشه که به عنوان داداش قبول کردم و باز همون که دوستش داشتم پیداش شد گفت که میخام بیشتر باهات آشنا بشم و من باز قبول کردم که با هم باشیم و موضوع اونی که به عنوان داداش قبول کردم بهش گفتم میگه که من با داداش اینترنتیت کنار نمیام و باید باهاش قطع رابطه کنی اگه قطع رابطه نکنی منم دیگه نیستم این موضوع که کسی رو دوست دارم به اونی که به عنوان داداش قبول کردم هم گفتم الان کلا گیج شدم از یه طرف به اونی که دوستش دارم علاقه مندم و از طرف دیگه اونی که سه سال به عنوان داداش قبول کردم رو نمیتونم ول کنم چون نامردی میشه و از طرف دیگه شک کردم که شاید اونی که دوستش دارم از اول اونی که به عنوان داداش قبول کردم میشناسن چون موقع جدایی اونی که به عنوان داداش قبول کردم شمارمو داشت و مدام پیام میداد.مال دو شهر هستن. از نظر شما الان من چیکار کنم؟؟و این که امکان داره اینا همدیگرو بشناسن یا نه؟؟
لطفا کمک کنید فکر و ذهنم بهم ریخته گیج شدم


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما
دوست عزیزم؛ ورود به روابط دوستی از جمله آسیب های جدید جامعه فعلی ما به حساب آمده که متأسفانه گریبان بسیاری از جوانان و نوجوانان ما را گرفته و آن ها را به دام خود کشانده است. روابطی که جز آسیب های روحی – روانی چیزی در بر نداشته و به دلیل نداشتن تعهد در این گونه روابط از استحکام نیز برخوردار نمی باشد. در اینجا شما دوست عزیز با خارج شدن از رابطه ای و با ورود بلافاصله به رابطه ای دیگر و هم اکنون ورود مجدد به رابطه اول شما را دچار آشفتگی و نگرانی ساخته و با بی اعتمادی نسبت به هر دو باعث ایجاد شک و تردید در شما شده که این موضوع در پی عدم برخورداری از تعهد و مسئولیت (طرفین) در هر دو رابطه می باشد. البته خدمت شما عرض می نمایم که انتظار دیگری نمی توان از این گونه رابطه ها فاقد تعهد داشت و با استمرار و تعدد این گونه روابط در گذر زمان به طور کلی اعتماد از جانب شما نسبت به جنس مخالف سلب گردیده و مشکل اساسی در انتخاب شما جهت ازدواج و انتخاب همسر ایجاد خواهد نمود. اینکه این دو نفر نسبت به یکدیگر شناخت داشته و با طرح و نقشه ای شما را بازیچه قرار داده اند و یا نقشه ای در کار نبوده و این آشنایی ها تصادفی رخ داده چندان اهمیتی نداشته و شما را به نتیجه خاصی نخواهد رساند. آنچه مهم است مدیریت شما در روابط با جنس مخالف بوده چرا که جز اتلاف وقت و آسیب وارد نمودن به ساختار نگرش شما نسبت به جنس مخالف برای شما چیزی در بر نداشته و عدم هدفمندی در این روابط زندگی شخصی و اجتماعی شما را تحت تأثیرات منفی قرار خواهد داد. در اینجا به شما دوست عزیز توصیه می گردد ضمن پرهیز از چنین روابطی ، با هدف گذاری بر زندگی شخصی خود نسبت به درخواست های مکرر پیشنهادی به شما (که البته با توجه به گسترش فضای ارتباطی و ایجاد فضاهای مجازی گسترده امری طبیعی بوده و برای هر دختری در این سنین این گونه تقاضاها جهت برقراری ارتباط کم نیز نمی باشد) انعطاف به خرج نداده و با قاطعیت تمام آنها را از هدف مندی خود در زندگی آگاه سازید. هوشیاری و قاطعیت شما در این امر، مواردی که با جدیت در پی ازدواج و تشکیل زندگی مشترک می باشند را به سمت و سوی صحیح که همان خواستگاری و طرح موضوع با خانواده شما می باشد، هدایت نموده و سایر موارد (که هدفی جز لذت جویی در آن نیست) را ناامید ساخته و اینگونه از شکل گیری یک رابطه بدون هدف و آسیب زا در زندگی خود جلوگیری به عمل آورده اید. با این اقدام عاقلانه زندگی شما در سایه امنیت و آرامش قرار گرفته و در زمانی که زمینه ازدواج شما محقق گردد، با انتخابی آگاهانه از میان خواستگاران خود به زندگی همراه با عشق و آرامش دست یافته و خوشبختی و سعادت را قرین لحظات زندگی خود خواهید ساخت.
با آرزوی بهترینها برای شما دوست عزیز

بیشتر بخوانید:

تهدیدها و آسیب‌های اینترنت و فضای مجازی برای خانواده

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.