ناشناس

چیکار کنم رابطه م با همسرم بهتر شه؟

با سلام.خانمی ۲۰ساله هستم که سه ماهه ازدواج کردم و ۱۲سال فاصله سنی داریم با همسرم;همسر من یه فرد تحصیلکرده هستن و تو زندگی توقعات زیادی دارن یعنی همون حس کمال طلبی از هر چیزی بهترینش رو میخوان و میخوان طرف مقابلشون کامل باشه و چیزی کم نداشته باشه.توی همین مدت کوتاه تنش های زیادی داشتیم جوری که دیگه روی هردومون داره تاثیرات بدی میذاره و رابطمون سرد تر میشه و من الان خیلی حس بدی دارم یه نگرانی مبهم یه حس دلشوره و آرامش نداشتن و خیلی از افکارات منفی اومده سراغم میخوام کمکم کنید که به آرامش برسم من زندگیمو دوست دارم و نمیخوام این وضعیت اونقدر ادامه پیدا کنه که به جاهای بد و بدتر ختم بشه!راه رسیدن به آرامش و ساختن یه زندگی آروم و بی دغدغه چی هست؟!چطور میتونم عشق و محبت اولیه اش( زمان آشنایی و روزای اول ازدواج)رو به دست بیارم؟!با چه راهکار ها ترفند هایی جذبش کنم ک به آرامش مطلق برسیم و حداقل سر مسائل و موضوعات بیهوده و متفرقه تنش ایجاد نشه و تا چند هفته بینمون فاصله نیفته؟!ممنون بابت کمکتون
شنبه، 5 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چیکار کنم رابطه م با همسرم بهتر شه؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

با سلام.خانمی ۲۰ساله هستم که سه ماهه ازدواج کردم و ۱۲سال فاصله سنی داریم با همسرم;همسر من یه فرد تحصیلکرده هستن و تو زندگی توقعات زیادی دارن یعنی همون حس کمال طلبی از هر چیزی بهترینش رو میخوان و میخوان طرف مقابلشون کامل باشه و چیزی کم نداشته باشه.توی همین مدت کوتاه تنش های زیادی داشتیم جوری که دیگه روی هردومون داره تاثیرات بدی میذاره و رابطمون سرد تر میشه و من الان خیلی حس بدی دارم یه نگرانی مبهم یه حس دلشوره و آرامش نداشتن و خیلی از افکارات منفی اومده سراغم میخوام کمکم کنید که به آرامش برسم من زندگیمو دوست دارم و نمیخوام این وضعیت اونقدر ادامه پیدا کنه که به جاهای بد و بدتر ختم بشه!راه رسیدن به آرامش و ساختن یه زندگی آروم و بی دغدغه چی هست؟!چطور میتونم عشق و محبت اولیه اش( زمان آشنایی و روزای اول ازدواج)رو به دست بیارم؟!با چه راهکار ها ترفند هایی جذبش کنم ک به آرامش مطلق برسیم و حداقل سر مسائل و موضوعات بیهوده و متفرقه تنش ایجاد نشه و تا چند هفته بینمون فاصله نیفته؟!ممنون بابت کمکتون


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از ارتباط شما با راسخون
سؤالتان را به صورت کلی بیان نمودید و ای کاش به جزییات بیشتری اشاره می نمودید تا بهتر بتوانیم شما را یاری رسانیم. در هر صورت ما مطالب کلی پیرامون سردی زندگی و ایجاد عاطفه و محبت که به تبع آن آرامش نیز حاصل خواهد شد، عرض میکنیم. بدیهی است در صورت عدم دریافت پاسخ دقیق مجددا مکاتبه فرمایید.
خواهر ارجمند! اگر شما نیاز به محبت همسرتان دارید، باید تمام تلاش خود را برای جلب این محبت انجام دهید؛ نه اینکه فقط بگویید نیاز دارم و هیچ کاری نکنید. نیازهای ما از طریق غیر طبیعی حل نخواهند شد. این تلاش های ماست که آینده ما را می سازد. آینده شما دست خودتان است؛ خودتان هستید که آن را می سازید نه دیگری. این خود شما هستید که می توانید و باید بهترین کمک را به خودتان بکنید پس منتظر معجزه نباشید و برای حل مسئله تلاش کنید.
بنابراین بهتر نیست به جای گله و شکایت و یا بدتر از آن خدای نکرده فکر خیانت، سعی کنید روابط عاطفی تان را با همسرتان تقویت کرده و بهبود ببخشید تا به این ترتیب بتوانید محبت وی را تمام و کمال به سمت خودتان جلب کنید. البته توجه داشته باشید که بیان این مطالب به معنای تایید رفتار همسر شما نیست، بلکه از آنجا که شما کسی هستید که برای حل مسئله اقدام به مشاوره و چاره جویی نموده اید لذا تلاش برای بهبود وضعیت زندگی تان به عهده شما گذاشته می شود.
در ادامه نکات تکمیلی در رابطه با جلب محبت همسر و بهبود روابط عاطفی زوجین تقدیمتان می شود. به این امید که با عمل به آنها محیط زندگی تان را به گونه ای بسازید که با قدم زدن در آن احساس شادابی و نشاط کنید.
خواهر ارجمند مهم ترین عامل احساس رضایت زن و شوهر از زندگی زناشویی، وجود محبت و صمیمیت در خانواده است. بدون وجود این عامل، همسران از زندگی در کنار یکدیگر، احساس لذت نمی کنند و هر لحظه احتمال وقوع اختلاف و مشاجره خانواده را تهدید می کند. چنین رابطه رضایت بخشی به خودی خود حاصل نمی شود، بلکه لازم است افراد آن را ایجاد نمایند. همانطور که می دانید نهاد خانواده گرچه نهاد کوچکی است ولی به مراتب از سایر نهادها اهمیت بیشتری دارد و از پیچیدگی خاصی برخوردار است زیرا در روابط خانوادگی مهمترین عناصر این روابط را انسانها تشکیل می دهند و انسان موجود بسیار پیچیده ای است و از ویژگی های شخصیتی فراوانی مانند تفکر، احساس و هیجان و عواطف و... برخوردار است علاوه بر این تفاوت های فردی نیز بر این پیچیدگی می افزاید، بنابراین زن و مردی که با هم ازدواج می کنند و نهاد خانواده را تشکیل می دهند برای استحکام این نهاد باید هم قبل از ازدواج و هم حین ازدواج و هم بعد از ازدواج شرایط و مسائلی را مراعات کنند تا کمترین اصطکاک و بیشترین همخوانی و هم گرایی را نسبت به یکدیگر داشته باشند.
اگر می خواهید همسرتان خیلی دوستتان داشته باشد و او را مجذوب خود کنید و او بیشتر به شما وابسته شود (که البته برای شما نیاز می باشد تا با این طریق همسرتان به حرفهای شما از ته دل گوش فرا دهد و رابطه عاطفی خوبی با شما برقرار کند) باید به مهارتهای طریقه جذب همسر و همچنین به شیوه های ایجاد کننده محبت در روابط همسران و نحوه برقراری ارتباط کلامی با آنها توجه کنید تا روابط زناشویی شما گرم باقی بماند. برای دست پیدا کردن به این راهکارها، به مطالب ذیل به دقت توجه کنید. 
* برای جذب همسر در چند حیطه باید مهارت کسب کنید که برخی از آنها بطور فطری و غریزی در افراد موجود است، کافی است شناسایی و بکارگرفته شود. بعضی از این موارد بطورخلاصه عبارتند از:
1. مهارت رسیدگی به ظاهر: که شامل آرایش و تنوع در لباس و... و بهداشت جسمی و خوشبویی بنا به سلیقه طرف مقابل که این امر مستلزم شناخت روحیات جنس مقابل بطور کلی و علایق او به شکل جزیی است. 
2. مهارت رفتاری: خوش خلقی، خوش زبانی، ابراز محبت و عشق به شیوه متفاوت و غافلگیرکننده، شوخ طبعی سنجیده، مدارا، معماسازی رفتاری، ارتباط چشمی، لمسی و کلامی به تناسب نیاز او. 
3. مهارت همدلی: درک شرایط و ابراز همدردی به نحو مطلوب، هدیه دادن، ابراز نیاز، وفاداری، احترام، پرهیز از رفتارهای منفی مثل سوءظن و لجاجت و پیش داوری و کینه و حسادت، قراردادن زمان مناسب در طول شبانه روز برای ارتباط کلامی، عاطفی، جسمی و... و مطالعه و بهره وری از تجارب زوج های موفق. 
برخی از این مهارتها در طول زندگی به مرور زمان به طور خودکار بوجود می آید. ضمنا در صورت امکان تفریح و سرگرمی و مسافرت با هم فراموش نشود. 
در ادامه به دو راه کار اساسى که از آن به اخلاق همسردارى یاد مى شود، مى پردازیم:
* الف) شیوه هاى محبت به همسر
خداوند متعال در قرآن کریم به محبت و علاقه اى که میان زن و شوهر وجود دارد، اشاره فرموده و آن را از نشانه هاى قدرت خویش شمرده است. «یکى از آیات خدا این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا با آنان انس بگیرید و میان شما دوستى و مهربانى نهاد... » همه انسان ها تشنه دوستى و محبت هستند و تمایل دارند که محبوب دیگران باشند. همسر شما هم از این احساس غریزى به دور نیست.
او نیز تشنه عشق و محبت است و انتظار دارد دوستش بدارید، اگر او را دوست داشته باشید او هم به شما علاقه مند خواهد شد زیرا محبت یک پیوند دو طرفى است و مهربانى و اظهار محبت واقعا اعجاز مى کند.
ممکن است شما همسرت را قلبا دوست بدارى، اما این مقدار کافى نیست باید از رفتار، گفتار و حرکاتت آثار عشق و علاقه به شوهر نمایان باشد. در زیر، به برخى از نمودهاى ابراز محبت زن به شوهر اشاره مى کنیم:
1. به همسرتان توجه کنید و علاقه خود را به او با زبان ابراز دارید.
اغلب مردان دوست دارند که از آن ها تعریف و تمجید شود. آن ها تشنه تعریف و تمجید شما هستند. وقتى مردى تمجید شود مایل است به سرعت به آن پاسخ دهد. به او بگویید که چه همسر توانا و خوبى هستى و از این که شوهر شماست چه قدر خوشحالید. به شوهرتان بگویید که دوستش دارید و او را مناسب ترین مردى مى دانید که می توانستید با او ازدواج کنید.
2. با شوهر خویش خوش رو و خوش زبان باشید.
از نکات بسیار مهم در جلب محبت شوهر، رعایت اخلاق حسنه است. همیشه با گرمى و مهربانى و به آهستگى با شوهر خود صحبت کنید. هیچ گاه صدایتان را در مقابل او بلند نکنید. مبادا کلمات توهین آمیز درباره او به کار برید. هرگز او را به دلیل معایب یا نواقصش مورد استهزا قرار ندهید. حتى اگر شوهرت احترام شما را نگه نمى دارد برخورد خوب خود را کنار نگذار و مطمئن باش رفتار صحیح شما به تدریج او را اصلاح خواهد کرد.
3. به او نیکى کنید.
سعى کنید نیازهاى او را قبل از آن که بر زبان آورد، برآورده کنید. قبل از آن که به شما بگوید، لباس هاى او را بشویید و اتو کنید. براى او چایى دم کنید و سفره غذا را آماده نمایید. انجام این امور به ظاهر ساده در جلب محبت شوهر بسیار مؤثر است.
4. او را در رسیدگى و کمک به مادر و خانواده اش تشویق کنید.
از کمک هاى شوهرتان به مادر و خانواده اش، اظهار رضایت و خوشحالى کنید. خودتان به او خرید هدیه و کمک هاى مختلف به آنان را پیشنهاد کنید. همچنین خودتان هدایایى براى مادر و خانواده اش بخرید و به او بگویید که به آن ها تقدیم کند. با انجام چنین اعمالى، شوهرتان را خوشحال مى کنید و او سعى مى کند در مقابل این همه گذشت و مهربانى، چند برابر برایتان فداکارى کند.
5. خود را براى شوهرتان بیارایید و به تمایلات جنسى همسرتان با رغبت پاسخ دهید.
خود را در مقابل همسرتان، زیبا جلوه دهید، با سر و وضع مرتب و آراسته در مقابل او ظاهر شوید و زیباترین لباس ها و زیور آلات خود را در حضور او بپوشید. این ها نشانه علاقه شما به شوهر است و محبت او را نسبت به شما افزایش مى دهد. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مى فرمایند: «از وظایف زن در قبال شوهر آن است که خود را براى او با خوش بوترین عطریات، خوش بو سازد. بهترین لباس ها را در حضور او بپوشد و به بهترین صورت، آرایش نماید.»
مطلب دیگر آن که براى مردان، نشان دادن عشق از طریق آمیزش، بسیار راحت تر از بیان کلامى است. تحقیقات نشان داده است که آنها، لذت بخش ترین لحظات را زمانى بیان نموده اند که با همسرشان آمیزش داشته اند. بعضى از زنان، عمل آمیزش را طورى انجام مى دهند که گویى دِین خود را مى پردازند و یا انجام وظیفه مى کنند. براى آن که شوهرتان به لحاظ احساسى و عاطفى خود را وقف شما کند، لازم است نیازهاى او را برآورده سازید. او نیاز دارد بداند که از لحاظ جنسى به او تمایل دارید. براى بیشتر مردان، آمادگى براى روابط جنسى، مهم ترین گواه آن است که شما دوستش دارید و نیز تأیید ارزش شخص وى به شمار مى آید. اگر شوهرتان در روابط جنسى احساس رضایت کند حاضر است که به نیازهاى عاطفى شما پاسخ گوید.
** ب) شیوه هاى احترام به شوهر
هر انسانى به شخصیت خویش علاقه مند است و خود را دوست دارد و مى خواهد دیگران نیز به شخصیت او احترام بگذارند.
به علاوه، مرد به حکم آن که مسئولیت سرپرستى خانواده را بر عهده دارد لازم است از سوى اعضاى خانواده به خصوص همسر خود مورد احترام قرار گیرد. لازم است شأن و حرمت او در خانواده حفظ شود تا با دل گرمى و پشتکار بیشتر، به انجام وظایف خود در خانواده بپردازد. در ادامه به برخى از مصادیق احترام زن به شوهر مى پردازیم:
1. مراعات ادب
لازم است زن، هنگام ورود شوهر به خانه به استقبال او برود، سلام کند و به گرمى از او پذیرایى نماید. پیامبر گرامى اسلام صلى الله علیه و آله مى فرماید: «وظیفه زن این است که در خانه به پیشواز شوهر رود و خوش آمد بگوید».
همیشه شوهر خود را با احترام، صدا بزنید و همیشه او را با لفظ «آقا» و «شما» مخاطب قرار دهید. وقتى او سخن مى گوید، کلام او را قطع نکنید. رعایت این امور به ظاهر کوچک، تأثیر بسزایى در جلب رضایت و محبت شوهر دارد.
2. احترام به اقوام و بستگان همسر
در برخورد با اقوام و فامیل شوهر، با آن ها خوش برخورد باشید و به آن ها احترام بگذارید. هر چند وقت یک بار، آن ها را به خانه خود دعوت کنید. اگر در حق شما بدى کرده اند گذشت کنید و به روى شوهر خود نیاورید. با اجراى این شیوه، او نیز مى آموزد، متقابلاً به فامیل و بستگان شما احترام بگذارد.
3. اطاعت از شوهر
اطاعت از شوهر و پذیرش درخواست هاى او، از مصادیق بارز احترام به اوست. ممکن است مرد از همسر خود بخواهد لباس او را بشوید یا اتو کند، یک لیوان آب به او بدهد، غذا را زودتر آماده کند، تلویزیون را براى استراحت او خاموش کند و... پذیرش این گونه خواسته هاى مرد از سوى همسرش، علاوه بر آن که احترام است، باعث افزایش محبت او نسبت به همسرش مى شود و زندگى را شیرین تر و لذت بخش تر مى نماید. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مى فرماید: «کلّ اِمرأة صالحة عبدَت ربها و اَدَت فرضها و اطاعت زوجها دخلت الجنة ؛ هر زن صالحى که بندگى پروردگار را انجام دهد، واجبات خود را انجام دهد و از شوهر خود اطاعت نماید داخل بهشت مى شود». 
همچنین می فرمایند : «جهادُ المرأةِ حسنُ التبعُل ؛ جهاد زن، خوب شوهردارى کردن است».
4. پذیرش سرپرستى مرد بر خانواده
مى دانیم که مرد مسئولیت سرپرستى خانواده و مدیریت کلان آن را بر عهده دارد و این مسئولیت به دلیل ویژگى هاى خاص جسمانى و عقلانى، بر عهده او گذاشته شده است. از سوى دیگر، مرد در صورتى قادر به انجام این وظیفه خواهد بود که همسر و فرزندان، تصمیمات اتخاذ شده از سوى او درباره خانواده را بپذیرند. تصمیماتى از قبیل شهر یا محل سکونت، ادامه تحصیل، اشتغال و... بدون پذیرش از سوى زن، قابل اجرا نخواهد بود. گردن نهادن به این تصمیم ها از سوى زن، نشانه پذیرش حق سرپرستى مرد بر خانواده و رعایت حرمت اوست. ناگفته پیداست که مرد در اتخاذ تصمیم هایش درباره خانواده، باید با همسر خود مشورت کند و با مد نظر قرار دادن دیدگاه او، بهترین و معقولانه ترین تصمیم را که به نفع همه اعضاى خانواده باشد اتخاذ نماید.
5. احترام به او در مقابل دیگران
لازم است زنان جهت حفظ حرمت شوهر خود در مقابل دیگران به خصوص در حضور بستگان خود یا همسر در احترام به او کوتاهى نکنند. زن باید در حضور دیگران، شوهر خود را با رعایت ادب صدا کند. هیچ گاه نباید در حضور فامیل او را با بى احترامى صدا کند، یا از او به بدى یاد کند. به علاوه لازم است زن عیوب و نقایص شوهر خود را مخفى کند و اگر دیگران از او به بدى یاد مى کنند از شوهر خود دفاع نماید. این ها نشانه احترام زن به شوهر است و رفتار احترام آمیز متقابل را از سوى او بر خواهد انگیخت.
و نکته پایانی
توصیه می کنیم از افکار بیهوده و بیجا دست بردارید و برای جلب محبت همسرتان تلاش کنید. این افکار نه تنها همسرتان را به شما نزدیک نخواهد کرد بلکه باعث دورتر شدن شما از یکدیگر خواهد شد.
اگر با وجود تلاش حداقل چند ماهه شما باز هم روابطتان سرد بود می توان گفت یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه شوهرتان محبت کردن را بلد نیست و شرایط را نمی داند و لذا باید مهارت اجتماعی خودش را با مطالعه کتاب های مربوطه افزایش دهد.
امیدواریم با عمل کردن به آنچه بیان شد محبت و عشق و علاقه متقابل بین شما و همسرتان ایجاد و گسترش پیدا کند و تنش های احتمالی به حداقل کاهش پیدا کند.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا