ناشناس

شوهرم خیلی زود عصبانی میشن، سرشون روبه دیوارمیزنن.

سلام خسته نباشی8ساله که ازدواج کردم همسرم ادم بدی نیست درخیلی ازمسائل کمکم میکنن حتی کارهای خونه ولی مشکلی که دارن اینه خیلی زود عصبانی میشن یعنی کنترلشون رو ازدست میدن سریک مسئله کوچیک با دست به سرخودمیکوبن سرشون روبه دیوارمیزنن راستش اون موقع که این کارهارومیکنن ازش میترسم لطفا راهنماییم کنیید ممنون میشم
دوشنبه، 7 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شوهرم خیلی زود عصبانی میشن، سرشون روبه دیوارمیزنن.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام خسته نباشی8ساله که ازدواج کردم همسرم ادم بدی نیست درخیلی ازمسائل کمکم میکنن حتی کارهای خونه ولی مشکلی که دارن اینه خیلی زود عصبانی میشن یعنی کنترلشون رو ازدست میدن سریک مسئله کوچیک با دست به سرخودمیکوبن سرشون روبه دیوارمیزنن راستش اون موقع که این کارهارومیکنن ازش میترسم لطفا راهنماییم کنیید ممنون میشم


مشاور: علی محمد صالحی

با عرض سلام و احترام خدمت شما.
خیلی خوبه که شما در مورد همسرتون، با نکات مثبتی که ایشون داره شروع کردید و از همون اول نرفتید سراغ چیزی که شما رو ناراحت میکنه، و این نشونه خوش‏بینی و حسن ظن شما به زندگی مشترکتون هست که نقش مهم و مثبتی در زندگی شما خواهد داشت و این نگرش مثبت، در حل مسائل زندگیتون کمک زیادی به شما میکنه.
اما راجع به این مسئله ای که بیان کردید که همسرتون در هنگام عصبانیت خودآزاری میکنه احتمالا ایشون در کودکی هم همین رفتارها رو میکردند، در واقع زمانی کودک دست به چنین رفتارهایی می زند که شدت خشم، تنش و ناکامی که تجربه می کند، از آستانه تحملش بیشتر باشد. و همسر شما هم در کودکی ممکنه این رفتارها رو انجام میدادن و حالا که بزرگ شدند هنوز اون الگوی کودکی ایشون که در هنگام ناراحتی، ناکامی یا عصبانیت این طور رفتار میکردند در بزرگسالی تکرار میکنند.
اما کارهایی که شما میتونید انجام بدید از این قراره:
از خودتان شروع کنید
فراموش نکنید که گام اول مخصوص خود شماست. شمایی که می خواهید همسرتان تغییر کند، اگر خودتان هیچ تغییری در منش و رفتارتان ندهید، به او الهام نخواهد شد که عصبانیتش در خانه آزاردهنده است و یا بهتر است کمی به وضع ظاهر خود برسد و یا اگر به حرف های شما گوش دهد، زندگی تان شیرین تر می شود. این شما هستید که خواهان تغییرید پس باید دست به کار شوید. درسته که رفتار همسر شما تا حدی غیر طبیعی هست، ولی هیچوقت همسر شما بدون دلیل این رفتارها رو انجام نمیده حتما اتفاقی میافته ولو بقول شما یک مسئله کوچیک، که باعث میشه شوهر شما عصبانی بشه و این رفتارها رو بکنه، پس اگر این مسائل کوچیک از طرف شما اتفاق میافته سعی کنید مواردی که همسر شما روی اونها حساسیت داره و موجب عصبانیتش میشه رو شناسایی کنید و از اونها اجتناب کنید، میتونید یک دفتر بردارید و این موارد رو یادداشت کنید که مثالا در گذشته بخاطر اینکه مثالا شما به خریدی که کرده بود اشکال گرفتید باعث عصبانیتش شد و ...، یا مواردی که در آینده اتفاق میافته و موجب این رفتارها میشه رو یادداشت کنید تا بدونید شوهرتون نسبت به چه چیزهایی حساسیت داره، و وقتی خود شما زمینه عصبانی شدن همسرتون رو پیش نیاوردید، نسبت به این موارد پیش گیری میشه.
قرص صبر بخورید
برای برخورد با یک شوهر عصبانی فراموش نکنید که درجه صبر و تحمل خود را بالا ببرید. در هر صورت طرف مقابل شما آستانه تحمل پایینی دارد، پس اگر شما هم اینگونه باشید، انفجار در خانه تان حتمی خواهد بود. بهتر است مطمئن شوید که مقصر شما نیستید. شاید لجبازی، نحوه حرف زدن و یا رفتارهای تان، او را عصبی می کند. شاید تغییر در برخی رفتارهای تان کمک کند تا او نیز آرام تر شود.
وقتی همسرتان از عشق شما مطلع شود، سعی بیشتری برای تغییر رفتار خواهد داشت؛ اما به یاد داشته باشید روزی سه وعده؛ صبح، ظهر و شب قرص صبر بخورید. برای اینکه شما آرام باشید و در برنامه تان موفق تر شوید، به نکات مثبت او فکر کنید. به زمان هایی که عصبی نیست و کارهایی که برای شما انجام داده فکر کنید. از خداوند کمک بگیرید و به این ترتیب، با صبر و مقاومت خود، آرام ارام او را تغییر دهید.
بگو مگو نکنید
همچنین موقعیت «بگو مگو» را در خانه ایجاد نکنید. شاید اگر سکوت کنید او هم بعد از چند فریاد، شرمنده شود! در اینصورت بازی به نفع شما پایان می یابد. قصد ما به هیچ وجه تبرئه کردن شوهر شما نیست. او باید رفتارش را کنترل کند، اما بدانید که خداوند به زن ها قدرتی داده که می توانند اثرگذاری عاطفی بالایی داشته باشند. از این قدرت استفاده کنید.
از نادیده گرفتن سنجیده استفاده کنید
 توجه بیش از حد به این رفتارهای همسرتون از سوی شما، نتیجه ای معکوس به دنبال خواهد داشت و باعث میشه همسرتون بیشتر به انجام این رفتارها مبادرت کنه. هرچند که ممکنه براتون سخت باشه اما بکوشید هیچ توجهی به آنان نشان ندهید. هر موقع همسرتون شروع به انجام این رفتارها کرد سعی کنید محیط رو ترک کنید و توجهی به شوهرتون نکنید، و تا وقتی این رفتارهاشو متوقف نساخته با او صحبت نکنید اما پس از توقف این رفتار ها به او نزدیک شوید و عشق و علاقه خود را به او نشان دهید
کمک بگیرید
گاهی میزان عصبانیت و انجام این رفتارها به حدی بالاست که باید از یک مشاور و متخصص کمک بگیرید. اگر ممکن بود در یک فضای صمیمی و مناسب، از همسرتون بخواهید که برای برطرف شدن این رفتارها به روانشناس مراجعه کند و از او کمک بگیرد.
 موفق و پیروز باشید"

بیشتر بخوانید:
چگونه شوهران بد اخلاق را آرام کنیم؟
عصبی بودن و پرخاشگری



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.