ناشناس

همسرم به من بی احترامی و کم محبتی میکند.

اینجانب فردی 43 ساله به مدت یازده سال ازدواج کرده ام و دارای سه فرزند میباشم مدتها سعی در بهبود روابط با همسرم بود ولی متاسفانه موفقیتی کسب ننموده ام ایشان به من بی احترامی و کم محبتی میکند در صورتی که من تمام سعیم را برای کسب احترام وی انجام داده ام پرخاشگری بی اهمیت نشان دادن من از کارهای عادی همسرم میباشد همچنین گوش نکردن به حرفهایم و بی محلی کردن من
دوشنبه، 7 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

همسرم به من بی احترامی و کم محبتی میکند.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 43 ساله )

اینجانب فردی 43 ساله به مدت یازده سال ازدواج کرده ام و دارای سه فرزند میباشم مدتها سعی در بهبود روابط با همسرم بود ولی متاسفانه موفقیتی کسب ننموده ام ایشان به من بی احترامی و کم محبتی میکند در صورتی که من تمام سعیم را برای کسب احترام وی انجام داده ام پرخاشگری بی اهمیت نشان دادن من از کارهای عادی همسرم میباشد همچنین گوش نکردن به حرفهایم و بی محلی کردن من


مشاور: علی محمد صالحی

با عرض سلام و احترام خدمت شما.
نکته خوبیه که شما بیان کردید «مدتها سعی در بهبود روابط با همسرم بود» هرچند که به گفته خودتون موفقیتی کسب نکردید ولی همین که بیخیال نبودید و سعی کردید در روابطتون موفقیتی کسب کنید خیلی ارزش داره، چون در زندگی اون چیزی که مهمه اینه که ما سعی و تلاش خودمون رو بکنیم اگر موفق شدیم که چه بهتر، اگر هم موفق نشدیم خوشحالیم که حداقل سعی خودمون رو برای بهتر شدن شرایط بکار بردیم، در مورد شما هم باید دقت کنید که در عین حالی که این سعی و تلاش شما ارزشمنده ولی باز هم نباید نا امید بشید و دست از تلاش کردن بردارید، هر چند که یکی از چیزهای بسیار ناراحت کننده و سخت برای انسانها بی احترامی، کم محبتی و بی محلی کردن از طرف دیگران بخصوص از طرف همسر است. اما مطمئنا این رفتارهای نامناسب همسر شما، بدون دلیل نیست و حتما دلایل پنهان یا آشکاری داره، هر چند که ممکنه این دلایل از نظر شما منطقی یا درست نباشه. و ممکنه این رفتارها نوعی اعتراض به برخی رفتار یا گفتار شما باشه که موجب ناراحتی ایشون شده است.
شاید خودِ شما براحتی نتونید دلایل واقعی این رفتارهای همسرتون رو بدست بیارید و اگر ممکن باشه که از یک روانشناس خانواده کمک بگیرید خیلی خوبه، چون گاهی برخی حرفهایی هست که ممکنه همسرتون نتونه براحتی با شما مطرح کنه، یا حتی خود ایشون به ناراحتی اصلیش از شما، مطلع و آگاه نباشه و نیاز به کسی داشته باشه که اونو نسبت به علت ناراحتی‏هاش هشیار کنه.
اما یک کاری که کمک میکنه روابط زن و شوهر بهتر بشه، توجه به نیازهای اساسی اونهاست. چون اگر همسران به نیازهای اساسی یکدیگر توجهی نداشته باشند، احتمال دارد که در زندگی مشترک­شان دچار مسائل فراوانی شوند، باید دانست که در وجود هر انسانی چه زن باشد چه مرد، دو نیاز نهفته است:
  1. نیاز به قدرت و اقتدار داشتن؛
  2. نیاز به محبت و مورد مهرورزی دیگران قرار گرفتن.
با وجود این، زن و شوهر در این موارد باهم متفاوت­اند، به این صورت که، نیاز به قدرت و اقتدار، در وجود مرد یک نیاز اصلی و بزرگ­تر و نیاز به محبت، نیاز فرعی و کوچک­تر است. به تعبیر دیگر، مرد فقیرِ قدرت و اقتدار است. اما در وجود زن برخلاف مرد، نیاز به محبت و توجه، یک نیاز اصلی و بزرگ و نیاز به قدرت، نیازی فرعی و کوچک­تر است.
اگر مردی بخواهد به نیاز اصلی خودش (نیاز به قدرت و اقتدار داشتن) پاسخ دهد و قدرت داشته باشد، باید این قدرت و اقتدار را از همسرش بگیرد و همسرش به او قدرت بدهد. به این صورت که، اگر مرد به همسرش محبت کند (محبتی که نیاز اصلی در وجود زن است)، زن به مرد قدرت و اقتدار می­دهد.
اگر زن هم بخواهد به نیاز اصلی خودش (نیاز به محبت) پاسخ دهد، و از محبت همسرش بیشتر بهره­مند شود، باید به همسرش قدرت و اقتدار بخشد. در واقع، این دو با هم ارتباط دارند.
به هر میزانی که مرد به همسرش محبت کند و به او توجه نشان دهد، زن بیشتر به شوهرش اقتدار می­دهد؛ زیرا زمانی که نیاز اصلی شما برآورده شد، در مورد آن چیزی که کم­تر به آن نیازمند هستید، بخشنده­تر می­شوید.
خلاصه اینکه:
 نباید ناامید بشید و میبایست برای حفظ زندگی مشترکتون سعی و تلاش بیشتری کنید، در قدم بعد یا خود شما باید علت اصلی این رفتارهای نامناسب همسرتون رو کشف کنید یا به کمک مشاور خانواده، علت اصلی این مسائل رو پیدا کنید و مسائلتون رو حل کنید. در کنار این موضوع، هر چه شما بیشتر به همسرتون محبت کنید، اعم از محبت کلامی، رفتاری، خرید هدیه و...، همسر شما هم بیشتر به شما اقتدار و محبت میکنه، چون نیاز اصلی زنها محبت است و وقتی نیازشون برآورده شد به همسرشون توجه و اقتدار بیشتری میدهند.
موفق و شاد و سربلند باشید

بیشتر بخوانید:
همسرم منو اذیت میکنه
 همسر خود را احترام کنید!
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.