ناشناس

با شوهرم مشکل دارم بهم گیر میده پول در اختیارم نمیزاره

باعرض سلام و خسته ناشید شوهرم خیلی بهم گیر میده اگه توی مهمونی ها ی اشتباه کوچیک کنم کل شب سرم غر میزنه برای خرجی بهم پول نمیده برای گردش رفتن دوتایی خیلی ازش خواهش میکنم ولی همیشه با خانواداش بیرون میریم برای خرید لباس خودش نظر میده انگار قرار اون بپوشه اگه مخالفت هم کنم ناراحت مبشه
چهارشنبه، 9 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با شوهرم مشکل دارم بهم گیر میده پول در اختیارم نمیزاره

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 19 ساله )

باعرض سلام و خسته ناشید
شوهرم خیلی بهم گیر میده اگه توی مهمونی ها ی اشتباه کوچیک کنم کل شب سرم غر میزنه برای خرجی بهم پول نمیده برای گردش رفتن دوتایی خیلی ازش خواهش میکنم ولی همیشه با خانواداش بیرون میریم برای خرید لباس خودش نظر میده انگار قرار اون بپوشه اگه مخالفت هم کنم ناراحت مبشه


مشاور: آقای علیدوست

سلام و عرض ادب و احترام.
بهتون حق میدم گیر دادن بسیار و تذکر بسیار آدم رو از هر چیزی باشه دلزده می کنه. پس بهتون حق میدم که از این رفتارا به تنگ اومده باشید. اما برخورد شما در مقابل این تذکرات چی بوده؟!
برای اینکه حساسیت های نابجای همسرتون کم کم برطرف بشه بهتره شما یک مدتی حساستر از همسرت باشی و بیشتر از ایشون رعایت کنی قبل از اینکه تذکری به شما بده شما خودتون اعلام کنیید که میخوای چکار کنی تا دل همسرتون آروم بشه!
مطمئنا تا حالا متوجه حساسیتهای همسرتون شدید پس هیچ وقت سعی نکنید با این رفتار همسر مقابله کنید یا براش دلیل و توجیه بیاری چون بدتر میشه و تا آخر زندگیتون اذیت میشید!
بهترین راهکار برای رفع این رفتار همسرتون  رعایت بیشتر و پیشگیری از ایجاد شرایط حساسیت زاست! مثلا وقتی میخوایید برید داخل حیاط قبل اینکه همسرتون تذکر بده شما سریع چادر سر کنید و بعد بروید یا هرجا میخواید برید ساعت دقیق و شرایط رفت و برگشتتو کامل بهش توضیح بدید و بین راه از موقعیتت باخبرش کنید!  هر کاری میخواید انجام بدید قبلش به همسرتون اطلاع بده و نظرشون رو بپرسید و مطابق میل همسرتون عمل کنید هیچ وقت هم فکر نکنید اگر زیاد به حرفش گوش کنید ممکنه بدتر کنه! نه! هروقت موفق شدید اعتماد همسرتو در عمل و با آرامش تمام جلب کنید خودتون میبینید که همسرتون گیردادنهای نابجاش کمتر میشه و به کلی برطرف میشه!
هیچ وقت مواقعیکه همسرتون بهتون تذکر میده ابراز ناراحتی یا نارضایتی نکنید و از این رفتارش گله و شکایتی نداشته باشید در عوض به همسرتون بگید خوشحالم که انقدر حواسش به شما هست و انقدر به شما توجه داره و سعی کنید جنبه مثبت این رفتار همسرتو ببینید و به روش بیارید تا ارتباطتون با ایشون روز به روز بهتر و شیرینتر بشه! همیشه بین دیگران و همسرتون همسرتون رو انتخاب کنید و در عمل به همسرتون نشون بدید که خیلی براش ارزش و احترام قائلید و تحت هیچ شرایطی بهش بی احترامی نکنید حتی اگر ایشون بی‌احترامی کرد !!! مدام از خوبیها و ویژگیهای مثبتش تعریف کنید هم جلوی خودش هم تو جمع خانواده هاتون و انقدر به همسرتون شخصیت بدید تا دلش آروم بشه و در کنار شما احساس عشق همراه با آرامش داشته باشه!
هیچ وقت بدیها و اشتباهاتشو به روش نیارید و سرزنش و نصیحتش نکنید در واقع طوری رفتار کنید که متوجه بشه به عنوان یک همسر ایده آل و فهمیده و یک تکیه‌گاه مطمئن قبولش دارید!
 باید به جایی برسید که باور داشته باشید رفتارهای شماست که همسرتون رو کنترل می کنه. شاید بگید من این کارا رو بکنم اون چی؟! واقعیت اینه که شما اگه تغییر کنی و اگه نشون بدید که خیلی مقید هستید ، مقید و حساس تر از اون. و نشون بدید که این حساسیت و دقت شما برای اینه که اونو قبول داری ، حرفاشو به عنوان یک مرد قبول داری اون تغییر خواهد کرد. چنان نرم و آروم خواهد شد که خودتونم باورتون نمی شه. این تجربه رو بسیاری از خانم های دیگه که با این معضل ( حساسیت های زیاد همسر در اوایل زندگی ) مواجه بودند با همین روش توانسته اند همسرشون رو درمان کنند. و چنان اعتماد همسرشون رو جلب کنند که دیگه اگه اونها بگن ماست سیاهه باور می کنند. چون همسرشون رو باور دارن.
اگر بتونید اون مرحله ی اعتماد سازی رو رد کنید بعد می تونی در مورد انتخاب لباس  هم باهاش حرف بزنید.  باید درایتی زنانه داشته باشید باید اونقدر خوب باشید و اونقدر مراقب غرورش باشید و نشون بدید که حرف اون براتون از همه ی دنیا مهم تره تا ارامش رو به اون برگردونید.  
  یک نکته ی درگوشی: حتما در غیاب همسرتون هم حرفهایی که گفته رو رعایت کنید. چون ناخوداگاه به اون القا می شه که شما امانتدار حرفاش هستید و این محبت کم کم در دلش می شنینه. ان شاالله خوشبخت و عاقبت بخیر باشید.

و من الله توفیق

بیشتر بخوانید:
چگونه می توانید در شوهر خود تغییر مثبت به وجود آورید؟
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.