ناشناس

توجه همسرمو میخوام"لطفا راهکار بدین.

سلام و خسته نباشید ممنون که به سوالات پاسخ میدید و راهنمایی میکنین. همسر من ۹۰درصد مواقع اصلا به من توجه نمیکنه و حواسش بهم نیست از صبح تا ظهر که سرکار هستن بعد از ظهر خواب بعدم ک بیدار میشن تا آخر شب سرگرم گوشی هستن و انگار من وجود ندارم،فقط توی رختخواب به من ابراز علاقه میکنه درصورتی که اوایل ازدواج اینطور نبود و این ابراز علاقه در زمانهای مختلفم بود.و مورد دوم اینکه بیشتر وقتا که میخوان برن بیرون بدون اطلاع من میرن بعدم ک میپرسم گاهی جواب میده کحا رفتم و برای چی رفتم گاهی هم ن! یا میخوان برای اقوام هدیه و کادو بخرن بدون نظر منو بپرسن و ب من احترام بذارن خودشون تتهایی میرن با اینکه چندین بار گفتم ازت توقع دارم ک نظر منو بپرسی!من توی زندگی زناشویی بیشتر از هرچیز این توجه و احترام و ارزش داشتن برام مهمه ابراز دوست داشتن برام مهمه آیا راهی هست که من بتونم توجه و محبتش و همه این چیزا رو جلب کنم؟
چهارشنبه، 9 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

توجه همسرمو میخوام"لطفا راهکار بدین.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام و خسته نباشید
ممنون که به سوالات پاسخ میدید و راهنمایی میکنین.
همسر من ۹۰درصد مواقع اصلا به من توجه نمیکنه و حواسش بهم نیست از صبح تا ظهر که سرکار هستن بعد از ظهر خواب بعدم ک بیدار میشن تا آخر شب سرگرم گوشی هستن و انگار من وجود ندارم،فقط توی رختخواب به من ابراز علاقه میکنه درصورتی که اوایل ازدواج اینطور نبود و این ابراز علاقه در زمانهای مختلفم بود.و مورد دوم اینکه بیشتر وقتا که میخوان برن بیرون بدون اطلاع من میرن بعدم ک میپرسم گاهی جواب میده کحا رفتم و برای چی رفتم گاهی هم ن! یا میخوان برای اقوام هدیه و کادو بخرن بدون نظر منو بپرسن و ب من احترام بذارن خودشون تتهایی میرن با اینکه چندین بار گفتم ازت توقع دارم ک نظر منو بپرسی!من توی زندگی زناشویی بیشتر از هرچیز این توجه و احترام و ارزش داشتن برام مهمه ابراز دوست داشتن برام مهمه آیا راهی هست که من بتونم توجه و محبتش و همه این چیزا رو جلب کنم؟


مشاور: آقای علیدوست

مشاوره خانواده
سلام و عرض ادب و احترام
با این شرایطی که توضیح دادید همسر سرد مزاجی ندارید چون میفرمایید در رختخاب ابراز عشق دارند.
این بیشتر به بلد نبودن مهارت های ارتباطی برمیگرده.
وجود مهر و محبت و تداوم آن بین همسران ضامن شور و نشاط و تعالی خانواده است.
در اصل بار اصلی این مهم با یک زن مهربان و هنرمند است.  زیرا تسکین و آرامش بخشی به زندگی، رسالتی است که بر دوش زنان نهاده شده است.
«فأن تعلم أنّ اللّه جعلها لکَ سکنا و أنسا فتعلَمَ أنّ ذلک نعمة من اللّه َ؛
خداوند متعال زن را برای شوهرش مایه آسودگی و آرامش قرار داده، او نعمت بزرگ الهی است.»
دست حکیم پروردگار همخوان با رسالتی که بر دوش زنان قرار داده، استعداد مهرورزی، محبوبیت و مطلوبیت را نیز در فطرت و غریزه زن قرار داده است.
بدون تردید غالب کشاکش های خانوادگی، سردی ها، بی اعتنایی ها، بی رغبتی ها، خانه گریزی ها، ستیزها، جدایی ها و طلاق های بین زن و شوهرها به دلیل فقدان آرامش روانی در کانون خانواده و عدم تأمین نیازهای عاطفی و روانی به وجود می آید.
برای حل مسله ی پیش آمده برای شما ابتدا باید ریشه ی این سردی را کشف کنید و ببینید علت این نوع برخورد همسرتان چیست؟
بعد کشف علت میتوان به سادگی به زندگی صفا و آرامش و شادی بخشید.
اما برای چاره این گونه مشکلات فقط شناخت ریشه مشکلات و پی بردن به ضرورت و اهمیت محبت کافی نیست بلکه  باید شیوه های به کارگیری عواطف سرشار خود را بیاموزید.
دو شیوه مهم نمایاندن محبت که دانستن آن و عمل آن بسیار برای شما مفید است :
أ) ایجاد، افزایش و ابراز عشق و محبت از راه زبان
هر کسی می تواند با دو زبان سخن بگوید؛ با زبان عاطفه و احساس، یا با زبان عقل و منطق. اکنون صحبت از زبان عاطفی است. زبان عاطفی (مثبت یا منفی) به خاطر ارتباط مستقیمی که با قلب و جان شنونده دارد تأثیر بسیاری در ایجاد یا سلب محبت می گذارد. چون بحث در ایجاد و افزایش و حفظ محبت است، به ذکر دو کاربرد مهم زبان عاطفی (مثبت) در ایجاد و ازدیاد عشق و محبت می پردازیم.
1. ابراز عشق با صراحت و صداقت (جملات عاشقانه) که لحظه های یکنواخت زندگی را شیرین و لبریز از لذت و هیجان می کند.
واژه های عاشقانه و دلنشین به طور شگفت انگیزی می تواند آفریننده لذت های کوچک باشد. ابراز محبت با صراحت و در عین صداقت و راستی در حالی که آمیخته با هیجانات روحی است، محبت را تا مرز عشق می رساند که شیرینی و حلاوت لذت آن را باید در عمق دل ها جستجو کرد ولی پنهان کردن عشق، محبت را خفه می کند و می میراند.
2. تعریف و تحسین
از آنجا که همه انسان ها دوست دارند مورد توجه، تعریف و تحسین قرار گیرند، خیلی زود می توانیم از این راه، در دل های دیگران جا باز کنیم. معمولاً افراد برای به خاطر سپردن اشخاص با اسم و مشخصات، حافظه خوبی ندارند ولی اگر از شخصی تعریفی در باره خود شنیده باشند حتما آن فرد در خاطرشان خواهد ماند. بنابراین اگر تعریف و تحسین صادقانه باشد و همراه توقع و
چشمداشتی نباشد، می تواند باعث محبت و دوستی شود، به ویژه اگر تعریف، تأثیرگذار و بااهمیت باشد؛ مثلاً مردها به خاطر اهمیت زیادی که برای خلقیات و ویژگی های مردانه مثل شجاعت، دلیری، مهارت های شغلی و ... قائلند تعریف و تحسین آنها در این موارد خیلی ارزشمند می باشد. یک خانم روانشناس که شیوه های صحیح همسرداری را به شاگردانش می آموزد در این زمینه می نویسد:
«روزی در کلاس درس به خانم ها پیشنهاد کردم که امشب سعی کنید از اندام شوهرتان تعریف و تمجید کنید. یکی از خانم ها که تصمیم گرفته بود تکالیفش را به طور دقیقی انجام دهد، آن شب در کنار همسرش روی مبل نشست و در همان حال بازوی شوهرش را نوازش می کرد. بعد از مدتی بازوی او را فشار داد، مرد ناگهان عضلات دستش را سفت کرد. [زن که مترصد فرصتی بود گفت]: «اوه، من تا حالا نمی دانستم عضلاتت این قدر قوی است.» مرد روزنامه را به کناری گذاشت و گفت: «دیگر چی.» او واقعا در انتظار تحسین بود و می خواست جملات بیشتری بشنود ... بعد از گذشت دو شب وقتی آن مرد هنگام شام دیر به منزل آمد همسرش فهمید که او در آن وقت در گاراژ بوده و با وزنه ها تمرین می کرده تا عضلاتش قوی تر شود و بیشتر مورد تعریف واقع شود.»
البته در این مورد (تعریف و تحسین از دیگران)، صداقت و واقع بینی شرط اساسی است یعنی نباید بی دلیل و در هر زمینه ای تعریف کنیم. باید باور کنیم که واژه ها نیرو و انرژی دارند و چون انرژی می آفرینند باید صادقانه و واقع بینانه به کار گرفته شوند.
ب) ابراز عملی محبت
نمایش عملی محبت ـ که بیشترین تجلی آن در احسان و فداکاری است ـ شامل هر نوع نیکی و خوبی که نشان از اخلاص و عشق درونی داشته باشد، می شود. ابراز عملی پشتوانه ابراز زبانی است اما نمایاندن محبت، بدون پشتوانه عملی، فریبی بیش نیست. عشق و محبت هر گاه با عمل همراه شود تأثیرگذار خواهد بود حتی ناسپاس ترین انسان ها در مقابل احسان دیگران واکنش نشان می دهند. امام علی(ع) می فرماید:
«الانسان عبید الاحسان؛
انسان بنده کسی است که به او احسان می کند.»
توجه کردن به علاقه مندی های همسر اعم از غذای مورد علاقه او، رنگ لباس و ... رعایت حال او در مواقع استرس های روحی و روانی، بیماری، مشکلات شغلی، چشم پوشی از کمبودها و کاستی های مادی که مربوط به اوست، به پیشواز وی به هنگام ورود به منزل رفتن، گرامیداشت خانواده و دوستان وی، احترام به او بخصوص در حضور دیگران، ... نمونه هایی از ابراز عملی محبت هستند.
هرگز طلب محبت نکنید و از عدم محبت او شکایت نکنید، اما وقتی محبت دیدید نمایان کنیو و تشکر و قدردانی کنید.
همه ی این موارد که گفتید نشان از بلد نبودن برخی از  مهارت های ارتباطی و همسرداری است.
توصیه میکنم در این دوره ها شرکت کنید.
امیدوارم با رعایت نکات فوق احساس رضایت از زندگی بیشتر شود.
و من الله توفیق

بیشتر بخوانید:

آداب رفتار با همسر




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.