ناشناس

اگر ۳۰ میلیون پول بدهیم ماهی یک میلیون و پانصدهزار دریافت کنیم حلال است؟

سلام من در مورد این مورد واقعا دچار شک و تردید شده ام برای همین سوالم را کاملا واضح میپرسم و از شما می خواهم که اگر امکان آن هست لطف کرده و واضح پاسخ دهید اگر ۳۰ میلیون پول را به شخصی بدهیم که با آن کار کرده به مدت مثلا ۶ماه و ماهی یک میلیون و پانصدهزار دریافت کنیم و پس از تمام شدن مدت قرارداد اصل پول را پس بگیریم این کار اشتباه است؟و آیا این سود ماهیانه حرام است؟
شنبه، 12 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

اگر ۳۰ میلیون پول بدهیم ماهی یک میلیون و پانصدهزار دریافت کنیم حلال است؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

سلام
من در مورد این مورد واقعا دچار شک و تردید شده ام برای همین سوالم را کاملا واضح میپرسم و از شما می خواهم که اگر امکان آن هست لطف کرده و واضح پاسخ دهید
اگر ۳۰ میلیون پول را به شخصی بدهیم که با آن کار کرده به مدت مثلا ۶ماه و ماهی یک میلیون و پانصدهزار دریافت کنیم و پس از تمام شدن مدت قرارداد اصل پول را پس بگیریم این کار اشتباه است؟و آیا این سود ماهیانه حرام است؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام
پرسشگر گرامی:
چون که فارق از هر سود و زیانی ماهی یک میلیون و پانصدهزار تومان فقط سود می خواهید بگیرید اشکال داشته و ربا محسوب می شود در اسلام قراردهای متعددی برای معاملات حلال وجود دارد یکی از قراردهایی که اسلام آن را مجاز دانسته و سود حاصل از آن را کاملا حلال می داند قراردای است به نام «مضاربه». به تعبیر بازاری، پول از یکی و کار ازدیگری و نیز هر دو طرف متعهد می شوند تا سود حاصله را بر اساس نسبتی که با هم قرار گذشته اند بین خود تقسیم کنند.
موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.