ناشناس

من به عنوان یه دختر که دوست دارم ازدواج کنم و آمادگی اش را هم دارم چطور رفتار کنم تا هم به خودم کمک کنم و هم طرف مقابلم انگیزه ازدواج پیدا کند ؟

سلام. من با فردی که ۴ ماه از خودم بزرگتره ، وارد دوران آشنایی قبل از ازدواج شدم .حدود ۲ ماه بیشتره . البته ایشون بصورت سنتی خواستگاری کردند و ما مشاوره قبل از ازدواج هم رفتیم .هر دو از لحاظ خانوادگی و مذهبی و عقیده شباهت های فراوانی داریم . فقط مسئله ای وجود دارد ، ایشون طبق نظر خودشون فعلا آمادگی رسمی کردن (محرم شدن) را ندارن . از ایشون هم علت را جویا شدم ولی جواب های متنوعی شنیدم . منم زیاد اصراری به ایشون نمیکنم . درواقع جنبه حمایتی دارم تا بتونند به نتیجه ای برسن . در طول این مدت احساس کردم ، ایشون تمایل به رابطه هایی داره که مثل امروز هست . البته منم مشکلی ندارم و به ایشون اعلام کردم . چون من دختری شاد و سرحالم . ولی ایشون انگار غمگینه و داره با درون خودش میجنگه .🤔 با اینکه خانواده ایشون بشدت تمایل به این ازدواج دارد ولی ایشون فعلا از من فرصت میخواد و منم بهش دادم . با اینکه ایشون خودش بهم گفته من با تو ، انگیزه میگیرم ولی نمیدونم چرا زیاد تمایلی به دیدارهای حضوری مان نداره . حالا سوالم اینه : من به عنوان یه دختر که دوست دارم ازدواج کنم و آمادگی اش را هم دارم ، با دیدن زوج های اطرافم ، حال خوبی بهم دست نمیده و غمگین میشم . من چطور رفتار کنم تا هم به خودم کمک کنم و هم ایشون انگیزه ازدواج پیدا کند ؟ ممنونم .
پنجشنبه، 17 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

من به عنوان یه دختر که دوست دارم ازدواج کنم و آمادگی اش را هم دارم چطور رفتار کنم تا هم به خودم کمک کنم و هم طرف مقابلم انگیزه ازدواج پیدا کند ؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

سلام.
من با فردی که ۴ ماه از خودم بزرگتره ، وارد دوران آشنایی قبل از ازدواج شدم .حدود ۲ ماه بیشتره . البته ایشون بصورت سنتی خواستگاری کردند و ما مشاوره قبل از ازدواج هم رفتیم .هر دو از لحاظ خانوادگی و مذهبی و عقیده شباهت های فراوانی داریم .
فقط مسئله ای وجود دارد ، ایشون طبق نظر خودشون فعلا آمادگی رسمی کردن (محرم شدن) را ندارن . از ایشون هم علت را جویا شدم ولی جواب های متنوعی شنیدم . منم زیاد اصراری به ایشون نمیکنم . درواقع جنبه حمایتی دارم تا بتونند به نتیجه ای برسن .

در طول این مدت احساس کردم ، ایشون تمایل به رابطه هایی داره که مثل امروز هست . البته منم مشکلی ندارم و به ایشون اعلام کردم . چون من دختری شاد و سرحالم . ولی ایشون انگار غمگینه و داره با درون خودش میجنگه .🤔
با اینکه خانواده ایشون بشدت تمایل به این ازدواج دارد ولی ایشون فعلا از من فرصت میخواد و منم بهش دادم .
با اینکه ایشون خودش بهم گفته من با تو ، انگیزه میگیرم ولی نمیدونم چرا زیاد تمایلی به دیدارهای حضوری مان نداره .
حالا سوالم اینه :
من به عنوان یه دختر که دوست دارم ازدواج کنم و آمادگی اش را هم دارم ، با دیدن زوج های اطرافم ، حال خوبی بهم دست نمیده و غمگین میشم .
من چطور رفتار کنم تا هم به خودم کمک کنم و هم ایشون انگیزه ازدواج پیدا کند ؟

ممنونم .


مشاور: آقای علیدوست

مشاوره ازدواج
ازدواج در سه مرحله شکل می‌گیرد: آشنایی، نامزدی و عقد.به طور معمول و سنتی آشنایی از طریق خواستگاری آغاز می‌شود. در این روش پدر، مادر یا خواهر پسری که قصد ازدواج دارد با توجه به خصوصیات خانوادگی، اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و... دختری را انتخاب می‌کنند. البته این انتخاب با نظر و موافقت پسر همراه است و اغلب این نوع خواستگاری‌ها به ازدواجی موفق ختم می‌شود.آشنایی بی‌ضابطه، رابطه‌ای بی‌سمت و سو"حالا اگر این آشنایی از طریق خود پسر یا دختر، قبل از مراسم خواستگاری صورت گیرد نه‌ تنها صحیح و پسندیده نیست، بلکه در اغلب موارد مفید و موفق هم نخواهد بود.آشنایی قبل از خواستگاری رابطه‌ای بدون تعهد، سطحی، ظاهری و بدون سمت و سو است. روابط حاکم در این نوع آشنایی‌ها اغلب رویایی، فانتزی و براساس احساسات و هیجانات عاطفی دختر و پسر شکل می‌گیرد و هرچند که برای دو جنس مخالف دلنشین و شیرین است، اما مبتنی بر واقعیت نبوده و کاذب است. در این روابط، عشقی مجازی حکمفرماست که واقعیت خارجی ندارد.در این نوع آشنایی‌ها اغلب پسرها قصد ازدواج نداشته و معمولا از دادن تعهد ازدواج طفره می‌روند. این افراد بیشتر به فکر کامروایی خود هستند و برای رسیدن به آن آشنایی را طولانی کرده و نمی‌گذارند رابطه از آشنایی فراتر رود. اگر این نوع آشنایی‌ها به ازدواج ختم شود اغلب ناموفق بوده و با طلاق به شکست منتهی می‌شود.
آشنایی با ضابطه، دوران شناخت اولیه
پس از خواستگاری، دوران آشنایی شروع می‌شود. این دوران نباید از سه یا چهار جلسه بیشتر به طول انجامد. طی این جلسات دختر و پسر و خانواده‌هایشان تا حدودی با لایه‌های سطحی شخصیت یکدیگر آشنا می‌شوند. این آشنایی نوعی شناخت اولیه و پیش‌زمینه دوران نامزدی است. این دوران اگرچه به قصد ازدواج شروع می‌شود اما به این معنی نیست که الزاما به وعده ازدواج و نامزدی ختم شود.چراکه گاهی در همین چند جلسه خانواده‌ها پی به حقایقی برده و حاضر به ادامه این رابطه نیستند بنابراین آشنایی بین دختر و پسر باید ارتباطی هدفدار و با اطلاع خانواده‌ها باشد.شناخت‌های عمیقی که در دوران نامزدی تجربه می‌شود برای دختر و پسر این فرصت و امکان را فراهم می‌کند که اگر متوجه نبود تفاهم یا تضادی در یکدیگر شدند قبل از وقوع عقد و وارد شدن نام آنها در شناسنامه یکدیگر، وعده ازدواج را منتفی کنند.
حال شما با توجه به این مطالب باید راه خود را انتخاب کنید،این نکته که نتیجه خواستگاری و مشاوره پیش از ازدواج جواب مثبت شما شده، بسیار عالی و جای خرسندی داره.اما این آشنایی پیش از ازدواج شما از همان ابتدا راه درستی نبوده و هر چقدر بیشتر ادامه داشته باشد کار شما سخت تر و راه موفقیت بعید تر میشود.این فرصت دادن شما، در ظاهر کنار اومدن با درخواست های ایشون است ولی در واقع در مرحله اول فرصت سوزی برای خودتون و اتفاقا ایشون رو از انگیزه ی ازدواج دور میکنه .ایشون در پی ارتباط با جنس مخالف میباشد و شما این فضا را در اختیار وو قرار داده اید. پس دلیلی ندارد ایشون به فکر ازدواج باشد. چون از   حضور و همراهی شما خیالش راحت است.این رابطه هر چه بیشتر ادامه داشته باشد دلبستگی شما به هم بیشتر میشود.و انتخاب عاقلانه سخت تر.هنوز هم دیر نشده مسیر ارتباطی را برگردانید به حالت صحیح که بالا عرض کردم.‌رابطه و آشنایی محدود شود به جلسات خواستگاری.و اگر بنا شد به ایشون فرصت بدهید، بدون هیچ گونه ارتباطی به ایشون بگوئید مثلا تا دو ماه فرصت دارید تصمیم بگیرید.یقینا در این روش ایشون هم فرصت بهتری برای تصمیم گیری خواهد داشت.دیدار حضوری با این دید ایشون که آمادگی رسمی کردن ازدواج را ندارند هم اصلا به صلاح نیست.چون باعث تقویت اشتباهات و دلبستگی ها و عادت کردن به هم میشود. که زندگی آینده ی شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد.این که با دیدن زوج های دیگر حال بدی پیدا میکنید نشان از این دارد که در خود احساس آمادگی برای ازدواج را میبینید. و نیاز دارید که مثل آنها با همسر آینده ی خود باشید و زندگی خود را آغاز کنید.از آنجایی که فرمودید خانواده مذهبی دارید، زندگی شادی داشتید و ... مشخص است که انسان فرهیخته و فهمیده ای هستید.پس برای این که در آینده خوشبختی را عمیقا احساس کنید، صبر کنید و منتظر موقعیت مناسب باشید.از دیدن کلیپ ها عکس ها و اشعار عاشقانه و هر چیزی که این احساس نیاز شما را تحریک کند، دوری کنید.و تا رسیدن زمان مناسب که ان شا الله به زودی باشد، خود را با علایق دیگر مثل تحصیل، ورزش و ... مشغول کنید.
و من الله توفیق

بیشتر بخوانید:
7 اشتباه دختران در ازدواج



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.