ناشناس

توی رابطه م با همسرم دچار مشکل شدم" ممنون میشم راهنمایی م کنین.

ممنون از جوابتون بله من از نظر مسائل جنسی کاملا شوهرمو راضی نگه داشتم ولی الان بعد عملم ایشون نمیتونه تحمل کنه ولی منم بازم اونو به خواستش رسونذم چون میدونم خیلی سخته براش... دیشب صحبت شد بینمون و گفت باید به تو اسکار بهترین زن دنیا رو داد چون ادم مثل منو تحمل میکنی من دلم میسوزه برات من خیلی سگم و... درواقع شوهرم یه روز خوبه و بیشتر بد و نمیدونم بی احترامی به خانواده رو چطور رفع کنم شاید به مروز زمان همه چی بهتر بشه چون من اتفاقات زیادی رو پشت سر گذاشتم و حالا اینک شوهرمه باید بیشتر صبرکتم و اینک شوهرم زیاد بامسجدو... موافق نیست ینی اینجور فکرمیکنم ولی من در بچگی حتی نمازمم قضا نمیشد ولی باوجود شیطنتایی که کردم انگار از همه چی دور شدم ولی مهرخدا رو دیدم همیشه نمیدونم چطور مثل بچگی بشم دیشب ک روز مادر بود با وجود اینک شوهرم ب مادرم تبریکی نگفت من یه گلدون گل که روشو پرکیک کردم بردم خونه مادرشوهرم که سورپرایز بشه و ظاهر خوشحال هم شد بعد هم برای مادر حودم جشن گرفتم و بهش گفتم من بچم تو باید اینارو بهم یاد بدی نه اینک من بهت بگم عزیزم:/ خدا خودش همه چیزو حل کنه
شنبه، 19 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

توی رابطه م با همسرم دچار مشکل شدم" ممنون میشم راهنمایی م کنین.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

ممنون از جوابتون
بله من از نظر مسائل جنسی کاملا شوهرمو راضی نگه داشتم ولی الان بعد عملم ایشون نمیتونه تحمل کنه ولی منم بازم اونو به خواستش رسونذم چون میدونم خیلی سخته براش...
دیشب صحبت شد بینمون و گفت باید به تو اسکار بهترین زن دنیا رو داد چون ادم مثل منو تحمل میکنی من دلم میسوزه برات من خیلی سگم و...
درواقع شوهرم یه روز خوبه و بیشتر بد
و نمیدونم بی احترامی به خانواده رو چطور رفع کنم
شاید به مروز زمان همه چی بهتر بشه چون من اتفاقات زیادی رو پشت سر گذاشتم و حالا اینک شوهرمه باید بیشتر صبرکتم
و اینک شوهرم زیاد بامسجدو... موافق نیست ینی اینجور فکرمیکنم
ولی من در بچگی حتی نمازمم قضا نمیشد ولی باوجود شیطنتایی که کردم انگار از همه چی دور شدم ولی مهرخدا رو دیدم همیشه نمیدونم چطور مثل بچگی بشم
دیشب ک روز مادر بود با وجود اینک شوهرم ب مادرم تبریکی نگفت من یه گلدون گل که روشو پرکیک کردم بردم خونه مادرشوهرم که سورپرایز بشه و ظاهر خوشحال هم شد بعد هم برای مادر حودم جشن گرفتم و بهش گفتم من بچم تو باید اینارو بهم یاد بدی نه اینک من بهت بگم عزیزم:/
خدا خودش همه چیزو حل کنه


مشاور: آقای علیدوست


سلام و عرض ادب و احترام. 
 در مورد مسائل جنسی که فرمودید یک بعد تخلیه و رفع نیاز داریم، اشتباه نباشد اگر بگوییم که تعداد کمی از ما در زمینه جنسی آموزش رسمی دیده‌ایم. واقعیت این است که موضوع سکس چیزی است که اکثریت مردم از آن آگاهی کافی ندارند. میل جنسی معمولاً توسط افراد ناآگاه و آن‌ها که افکار بیمار دارند، سوءتعبیر می‌شود. اگر کمی به آن فکر کنید، می‌بینید که بیشتر آن چیزهایی که ما در مورد سکس یاد گرفته‌ایم، از والدین، معلمین، دوستان و افراد فامیل است؛ و متأسفانه هنوز خیلی از ما آن مطالبی که یاد گرفته‌ایم را باور داریم. 
توصیه میکنم حتما اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. چون رضایتمندی از زندگی زناشویی و مسائل جنسی، باعث آرامش خانواده و کاهش تنش ها میشود.
این علائمی که فرمودید در همسر شما، نشان از وجود ناهنجاری ها و مشکلات روحی است که باعث میشود مشکلاتی در رفتار و عملکرد انسان ایجاد شود. و تسلط مناسب و کافی روی رفتار خود نداشته باشد. 
زمان چیزی را درمان نمیکند ، عمل کردن هر چیزی را درمان میکند
ما میتوانیم زندگی بیش از هزاران فرد را مثال بزنیم که نه تنها مشکلشان با گذشت زمان حل نشده است ، بلکه مدام وخیم و وخیم تر شده و درد روحی بسیاری تجربه کرده اند.زمان باعث حل چیزی نخواهد شد،بلکه عمل و تلاشهایی که در گذر زمان انجام میدهید است که میتواند همه چیز را حل کند.
زمان میتواند به شما کمک کند که مشکلات خود را ، در جایی عمیق تر از ذهن خود دفن کنید و آنرا از حافظه ی کوتاه مدت خود حذف کنید ، اما هرچیزی که به مشکلات شما مربوط است ، دیر یا زود ، آن مساله را به یاد شما خواهد آورد و زخم های قدیمی را دوباره زنده خواهد کرد.اگر واقعا میخواهید هر زخمی در وجود خود را درمان کنید ، تنها یک راه وجود دارد و آن این است که همزمان با صبر کردن،عمل کنید .
راه‏های متعددی برای تقویت ایمان وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‏شود:
1 ـ آشنایی با قرآن
هر چه با قرآن آشنا شویم، ایمانمان قوی‏تر می‏شود و هرچه از این منبع نور و سعادت فاصله بگیریم شعله ایمان ضعیف‏تر می‏گردد. این مطلب با صراحت در آیه شریفه دوم سوره انفال آمده است «اِنّما الْمُو مِنُونَ الَّذینَ اِذا ذُکِرَ اللهُ وَجِلَتْ قُلُو بُهُمْ وَ اذا تُلِیَتْ عَلَیلهِمْ آیاتُهُ زادُتْهُمْ اِ یماناً وَ عَلی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ» :مؤمنان تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود دلهایشان ترسان می‏گردد و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده شود ایمانشان فزون‏تر می‏گردد و تنها بر پروردگارشان توکّل دارند.
2 ـ دقّت در اسرار آفرینش
دنیایی که ما در آن زندگی می‏کنیم مملوّ از آیات و نشانه‏ های خداست اگر در گذشته می‏گفتند:
برگ درختان سبز در نظر هوشیار
هر ورقش دفتری است معرفت کردگار
امروز باید گفت هر ورقش کتابخانه ‏ای است در نظرهوشیار! یعنی اگر انسان تنها روی همین «برگی» که هر روز در کوچه و خیابان پا بر آن می‏ نهد و بی توجّه از کنار آن عبور می‏کند، مطالعه و دقت کند، برای شناخت خداوند کافی است. دانشمندان می‏گویند اگر برگ درختی را زیر میکروسکوپ قرار دهید، در می‏ یابید که این برگ داری چند طبقه است که هرطبقه آن ساختمانی مخصوص به خود و وظایف و مسؤولیّت‏های خاصّ خود را دارد؛ در این برگ کوچک، یک شبکه لوله کشی بزرگ و پیچیده و منظّمی وجود دارد که مهندسان یک شهر بزرگ نمی‏تواتند چنین شبکه آبرسانی را طرّاحی کنند. هر ورقش کتابخانه ‏ایست معرفت کردگار! برای رسیدن به این منظور جوانان می‏توانند از کتابهای انسان‏ شناسی زیست‏ شناسی، حیوان شناسی و مانند آن که در دوره دبیرستان و مانند آن تدریس می‏شود استفاده کنند. 
هر چه در اسرار آفرینش دقّت بیشتری شود شناخت زیادتر می‏گردد و ثمره این شناخت، عشق به خداست و میوه عشق به خدا مصونیت از خطا و گناه است.
3 ـ تقوی و پرهیزکاری
اجتناب از گناهان و حرکت در مسیر مستقیم اسلام از عوامل دیگر تقویت ایمان است. هرچه تقوی و پرهیزکاری شخص مؤمن بیشتر شود قلب او نورانی‏تر می‏گردد و شعله ایمانش فروزان‏تر می‏شود و بر عکس، بی‏تقوایی موجب تضعیف نور ایمان می‏شود و همان‏گونه که تقوی باعث تقویت ایمان می‏شود، ایمان نیز تقوی را تقویت می‏کند و به عبارت دیگر، این دو اثر متقابل روی یکدیگر دارند.
4 ـ توسلات و دعا
دست زدن به دامان لطف خداوند و معصومین(ع) یکی دیگر از عوامل مهم تقویت ایمان است که نباید از این مهم غافل شویم. در این مسیر باید با حضور قلب و از روی واقعیّت و در حالی که خود را واقعاً فقیر و دست خالی بدانیم به سوی حق تعالی حرکت نماییم و خطاب به خداوند بگوییم «ما از تو به غیر تو تمنّایی نداریم!» زیرا اگر رابطه ما و خدای مهربان محکم باشد، خداوند بزرگ نیز رابطه ما را با سایر مخلوقات اصلاح خواهد کرد.
به روایت زیبایی از حضرت رسول اکرم(ص) توجه کنید
«اِنَّ اَعْلی مَنازِلِ الایمانِ دَرَجَةٌ واحِدَةٌ مَنْ بَلَغَ اِلَیْها فَقَدْ فازَ وَ ظَفَرَ ؛ وَهَُوَ اَنْ یَنْتَهیَ بِسَریرَتهِ فی الصَّلاحِ اِلی اَنْ لا یُبالیَ لَها اِذا ظَهَرَتْ وَاَنْ لا یُخافُ عِقابُها اِذا اسْتَتَرَتْ» (میزان الحکمة باب 273، حدیث 1338) [بالاترین منزلگاه ایمان، پله‏ ای است که هرکس به آ نجا برسد، سعادتمند و پیروز می‏شود؛ و آن درجه و منزلگاه این است که انسان به گونه ‏ای درونش را (از رذایل و ناپاکیها و دو روئیها) پاک کند که اگر قلبش را در نزد مردم بشکافند و اسرارش را فاش کنند، هیچ باکی نداشته باشد و ناراحت نشود و اگر اسرارش فاش نشود و به روز قیامت موکول شود ترسی از عقاب نداشته باشد!]
همسر شما وقتی برای والدین خود ارزشی قائل نیست نباید انتظار داشته باشید با والدین شما رفتار بهتری داشته باشد. همین طور که عرض کردم خدمتتون، همسر شما باید تحت درمان و مشاوره باشد تا بتواند به تعادل روحی مناسب برسد و درمان شود. ولی شما بهترین کار را انجام دادید و سعی دارید خانواده ها را راضی نگه دارید و در این راستا از هیچ تلاشی سر باز نمی زنید.
در کنار صبر و شکیبایی تلاش خود را در راستای بهبود شرایط داشته باشید و برای تحقق این مهم از توصل و توکل بر خدا غافل نباشید.
و من الله توفیق.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.